Franchise Club: Nejsou lidi! A co s tím?

   aktuality

Franchise Club: Nejsou lidi! A co s tím?Zveme vás ve čtvrtek 6. dubna 2017 od 17 do 20 hodin na 105. diskusní večer Franchise Clubu, který opět proběhne v prostorách klubu GOLEM / Jazz Republic v Praze 1, Staré Město, Jilská 1a. Náš 105. diskusní večer věnujeme velice aktuálnímu tématu - nedostatku lidských zdrojů (angl. human resources, HR). Je určen všem, které trápí dlouhodobý nedostatek manažerů, prodávajících, obsluhujících i pomocného personálu, a které zajímá, jak dnes zaměstnance získat a udržet si je. Zaměstnavatelům – majitelům i manažerům sítí i jednotlivých provozoven, také členům statutárních orgánů firem, „ejčáristům“.

Mnoho obchodních firem už mnoho měsíců hlásí: "nejsou lidi". Nedostatek lidí - manažerů, prodávajících i pomocného personálu se stává hlavní bariérou plánovaného rozvoje mnoha firem. A to právě teď, v době prosperity, kdy chce každý prodávat a růst! Některé obchodní sítě proto využívají provozní kapacity svých poboček jen omezeně, jiné raději otevírání nových obchodních jednotek odkládají.

Zavedené způsoby odměňování a motivace jako by v poslední době přestaly fungovat. Mnozí manažeři i specialisté na lidské zdroje v této době neumějí své firmě účinně pomoci, často proto, že pro tuto situaci nemají dostatek znalostí a zkušeností. Situaci na trhu práce lze s jistou nadsázkou charakterizovat: "firmy si nevybírají zaměstnance, zaměstnanci si vybírají firmy".

Ale proč se tak děje? Jak na to jít? Co děláme špatně? Co musíme změnit? Jsme opravdu atraktivní zaměstnavatel?


Dva specialisté

Na to se pokusí odpovědět dva zkušení HR specialisté (tzv. "ejčáristé") ze dvou personálních agentur - Adam MUSIL, Business Development Manager z velké mezinárodní korporace, největší personální agentury v ČR, ManpowerGroup a Jana NAIDROVÁ, HR specialistka a jednatelka z tuzemské personální společnosti PeopleGate. Oba, každý ze svého úhlu pohledu, a na konkrétních příkladech z praxe, doporučí vhodné modely náboru a zaměstnávání, metody odměňování a nefinanční motivace a upozorní na nejčastější chyby v oblasti řízení lidských zdrojů.

Přidá se k nim i Martin PROCHÁZKA, dlouholetý generální ředitel a předseda představenstva softwarové společnosti OKsystem, který představí moderní personální informační systém, vhodný pro malé i velké firmy, včetně těch, které mají jednotky i desítky sítových poboček.


Adam Musil

Adam Musil z ManpowerGroup nás seznámí s aktuálním a očekávaným vývojem na trhu práce, s výzkumy týkajícími se různých obchodních pozic v retailu, včetně průměrných mezd, i s odlišnostmi chování různých skupin pracovníků.

Adam nám představí některé moderní postupy využívané v současné době plné změn při náboru zaměstnanců. O některých jste patrně ještě vůbec neslyšeli. Např., že se při vyhodnocení pracovníků využívá tzv. "learnability quotient" - LQ, založený na předpokladu, že při výběru zaměstnanců postupně přestává být důležité, co člověk umí, ale začíná být důležité, co se umí naučit.

Dozvíme se, jak si udržet zaměstnance v dnešní době, jak využít diferencovaný přístup k rozdílným skupinám zaměstnanců - např. 50+ vs. mileniálové vs. ženy na mateřské. Adam připomíná: "Nestačí jen mít ve firmě správné lidi. Je třeba je mít na správných místech a dát každému z nich správnou motivaci".

Budeme hovořit také o tom, jak velkou úlohu má pro získání a udržení zaměstnanců propojení HR a "marketingu dovnitř" tj., směrem k zaměstnancům. Podle Adama Musila je dnes pro loajalitu zaměstnanců velmi důležitá "značka" jejich zaměstnavatele, tedy co si o své firmě jakožto zaměstnavateli říkají "chlapi na pivu a ženy u kafe". Stručně řečeno - debatovat budeme i o tom, že prestiž značky "dovnitř", tj. firemní kultura, způsob zacházení a komunikace se zaměstnanci, je silný motivátor (nebo dost často demotivátor).


Jana Naidrová

S Janou NAIDROVOU z Peoplegate si budeme mj. povídat o tom, že si (skoro) všechny firmy stěžují, že nemají dostatek správných lidí, ale oblast lidských zdrojů často nemá u majitelů a vedení firmy odpovídající váhu a prioritu v celofiremních cílech, strategiích i rozpočtech.
Jana nám také poradí, jak se dá řešit oblast HR u firmy, která je mladá nebo nechce nebo nemůže mít personálně rozsáhlý management.


Martin Procházka

Martin PROCHÁZKA ze společnosti OKsystem představí moderní a uživatelsky přívětivý personální informační systém OKbase (www.okbase.cz) vhodný pro obchodní sítě. "Naživo" si IS bude možné prohlédnout před zahájením klubového večera a o přestávce v Golemově salonku, kde jej obchodní ředitel OKsystem Petr PANEC zájemcům ochotně předvede.

Jednotlivé moduly OKbase řeší vše potřebné - personalistiku, nábor, vzdělávání, hodnocení, plánování směn, docházku, mzdy, výplatní lístky, stravování, organizační změny, archív, umí spravovat více poboček a organizačních jednotek. Přístup k informacím je odkudkoli a kdykoli - z osobního počítače, notebooku i telefonu.
Personální informační systém OKbase se přizpůsobí postupnému růstu firmy od menší s několika pobočkami a třeba jen s 50 zaměstnanci až po velkou firmu s několika tisíci zaměstnanců v holdingovém uspořádání. Uživateli OKbase jsou mj. síťové společnosti s mnoha pobočkami, jako např. KFC, Lagardere, Huawei, Toyoda Gosei, Allianz, BNP Paribas, Strabag, Billa.

Přijďte do Franchise Clubu a načerpejte u nás poznání a inspiraci, získejte nové, zajímavé, užitečné a cenné kontakty, informace, rady a zkušenosti - podané jako vždy srozumitelnou a atraktivní formou.


Organizační informace pro klubový večer

Na klubový večer je zapotřebí sebe i své přátele a kolegy pokaždé předem elektronicky zaregistrovat na adrese club@ifranchising.cz. Členové uvedou při registraci pouze své jméno, jejich hosté a nečlenové připojí firmu, pracovní pozici, číslo telefonu a elektronickou adresu. Doporučujeme registrační e-mail odeslat co nejdříve, počet míst je omezený.

Členové Franchise Clubu mají pro sebe a pro jednoho svého hosta vstup zdarma. Vstupné na klubový večer, včetně pohoštění, je pro nečleny 600 Kč. Slevu 20 % mohou využít členové České marketingové společnosti. Slevu 20 % může získat každý druhý a další přihlášený návštěvník zaregistrovaný ze stejné firmy. Nepodnikající studenti denního studia do 26 let a učitelé u nás zaplatí za vstup pouze 200 Kč. Vstupné do Franchise Clubu je daňově uznatelný náklad. Vstupenku na klubový večer lze zakoupit pouze hotově v recepci před a během klubového večera.

Začínáme v 17 hodin, prostory Golem Clubu / klubu Jazz Republic jsou členům a přihlášeným návštěvníkům k dispozici od 16.30 do 20.00 hod. Po skončení programu Franchise Clubu budete moci zůstat v klubovém baru a povídat si nebo se zúčastnit jazzového vystoupení jako posluchač. Uvítáme formální nebo "klubové" smart casual oblečení.

Franchise Club - "klub pro dialog a spolupráci" je programově zaměřen nejen na předávání zkušeností a diskusi, ale také na networking. Během klubového večera proto cíleně vytváříme řadu příležitostí pro navazování, udržování a rozvíjení kontaktů, konexí, referencí, doporučení a informací užitečných pro vaše podnikání a osobní rozvoj. Doporučujeme proto mít s sebou větší množství vizitek a jednu z nich nosit viditelně připevněnou.

Během klubového večera mají účastníci k dispozici rautové občerstvení, nápoje a kávu, které partnersky zajišťují značky: Fruitisimo, Minit, Pizza Company a Dallmayr. Ostatní občerstvení a alkoholické nápoje je možné zakoupit v klubovém baru/restauraci po skončení klubového večera.

Newsletter