Blog

Chaos nebo pořádek, co vydělá více?

   maloobchod

Chaos nebo pořádek, co vydělá více?Když kdosi vysvětloval Albertu Einsteinovi, že nepořádek na pracovním stole ukazuje na nepořádek v mysli, ten se prý zeptal: "A co tedy odráží prázdný stůl?" Přesto většina z nás považuje pořádek za jakýsi ideál, k němuž je potřeba se neustále přibližovat. Existují dokonce lidé, a není jich málo, kteří se nazývají manažery pořádku a za tučný honorář vám poradí, jak všechno srovnat, uspořádat a uklidit. Ale co naplat, přestože se navenek hlásíme k řadám a pravým úhlům, podvědomě tíhneme spíš k neuspořádanosti. Pokud není extrémní, cítíme se v takovém prostředí lépe.

Obchodník František Vomáčka 11

   prodej

Obchodník František Vomáčka 11František Vomáčka vstal ráno s rozechvěním. Poprvé se měl setkat s lidmi, kteří projevili zájem o schůzku. Pro jistotu si na první den naplánoval jen dvě jednání, kdyby se náhodou něco zvrtlo. A jako by to tušil, hned první návštěva nedopadla podle jeho očekávání. Ale nepředbíhejme. Nejdříve se musel vyrovnat ranní dopravní zácpou a gratuloval si, že pro jistotu vyrazil o půl hodiny dříve. Tak se dostal do podniku KRW a.s. včas, což posílilo jeho sebevědomí. Slečna na recepci chvíli pátrala v seznamu zaměstnanců a pak ho poslala do druhého poschodí.

Šestkrát větší naděje na úspěch a přežití

   maloobchod

Šestkrát větší naděje na úspěch a přežitíPodle časopisu Franchise World Magazine přežije první dva roky existence 60 % samostatných firem (obchodů, restaurací apod.), ale 95 % franšízových poboček. Po pěti letech je to pak jen 23 % samostatných podniků proti 92 % u franšíz. Uvádí se, že dlouhodobě jsou franšízy až šestkrát úspěšnější, než samostatní a "nezávislí" podnikatelé. Co je hlavním důvodem? Poskytovatelé franšízy předávají podnikatelům kompletní know-how. Nejen znalosti o zboží, ale také podnikatelské a marketingové postupy, prověřené praxí a časem.

Chcete-li dobře dopadnout, neměňte pravidla za letu

   success

Chcete-li dobře dopadnout, neměňte pravidla za letuJe to takové docela běžné chování v restauraci. Vyberete si jídlo a než vám ho přinesou, přepadnou vás pochybnosti. Neměl jsem si dát něco jiného? Ta paní u vedlejšího stolu má na talíři něco, co vypadá moc chutně. Co to asi je? Možná jsem o něco přišel. Bude mi to moje vůbec chutnat? A když je konečně vaše objednaná porce na stole, rýpete se v ní vidličkou a nemáte z toho vůbec dobrý pocit. To, jak se chováme v restauraci, často opakujeme i ve svém životě. Sotva si něco vybereme, už začneme pochybovat, že jsme zvolili správně a nasloucháme těm, kteří nás zrazují.

Vydejte se na exkurzi, která změní vaše výsledky

   maloobchod

Vydejte se na exkurzi, která změní vaše výsledky"Nehledejme nepřítele svého obchodu v konkurenci a daních. To všechno je daleko a mimo nás. Nejnebezpečnější nepřítel je v nás, v naší netečnosti k zastaralým podmínkám, na nichž je vybudován náš vlastní obchod," řekl Tomáš Baťa v roce 1923 v projevu k obchodníkům. To, že jeho slova platí dodnes, jen ukazuje, jak byly jeho myšlenky nadčasové. Tehdy mluvil o tom, že mnohé prodejny připomínají středověk. Ne vzhledem, ale metodami, které obchodníci používají. Jak jsme na tom dnes? Můžeme říci, že jdeme s dobou? A pokud ne, co s tím tedy uděláme?

Pár maličkostí, které vám podstatně zvýší tržby

   maloobchod

Pár maličkostí, které vám podstatně zvýší tržbyJistý majitel prodejny mi řekl: "Nevím, co z toho děláte takovou vědu? Zákazník prostě přijde, koupí, co chce, zaplatí a jde domů. O čem by se měl rozhodovat?" Nevím, jestli s takovým přístupem ještě podniká, nebo už skončil. Pravděpodobně to druhé, protože už tehdy jeho prodejna zela prázdnotou. Jeho názor je typickým příkladem "samoobslužného myšlení", kdy se obchodník stává jen výdejcem zboží, o jehož koupi se rozhoduje někde úplně jinde.. Aktivní přístup se naopak vyznačuje využíváním všech nástrojů, které mohou nakupující ovlivnit.

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidem

   marketing

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidemV jedné firmě, kam musím občas (naštěstí ne příliš často) jako zákazník zajít, mě pravidelně přivítají dvě pracovnice. První se tváří, že na ni osud poslal těžkou ránu v podobě zákazníka. A na druhé je vidět, že to své kolegyni vůbec, ale vůbec nepřeje. Nevím-li náhodou, co přesně potřebuji, následuje vzdychání a obracení očí v sloup. Nebo to vím a pak následuje dlouhé ťukání do počítače, kdy v kanceláři visí těžké ticho, přerušované jen klapáním klávesnice a občasným cvaknutím myši. Cítím se tam jako provinilec, trestaný za své hříchy, ne jako klient.

O okurkách, úrodě a podnikání

   success

O okurkách, úrodě a podnikáníMáme okurkovou sezónu, tak můžeme nahlédnout do míst, kde tato zelenina vzniká. Nebojte se, nezahrnu vás zahrádkářskými návody, i dnes se budeme bavit o podnikání. To má totiž se záhony hodně společného. Také chceme rozmnožit, co jsme do něj vložili, a dočkat se dobré úrody. A také se to neobejde bez péče, od zalévání až po odborné ošetřování. Knížek o zahradničení je spousta. I v oblasti podnikání a marketingu jich najdete pěknou řádku. Ale ne vždy. Například moje kniha "Jak zvládnout maloobchod" je jedinou publikací na toto téma u nás.

Rohlík, který vás vyjde pořádně draho

   maloobchod

Rohlík, který vás vyjde pořádně drahoVypadalo to, že ten den budu v práci do pozdního večera, a tak jsem si šel v poledne koupit nějakou svačinu. Nejsem zrovna vzorem pro propagátory zdravé výživy, uvažoval jsem tedy o rohlících, nějakém salámu, sýru, jogurtu a možná i čokoládové tyčince. Jenže už první položka v místní prodejně chyběla. Koš na pečivo byl prázdný. "Objednávám toho míň, protože pak nám rohlíky zbydou," řekl mi majitel obchodu. Z jeho pohledu bylo správné zabránit ztrátám. Jenže já jsem nekoupil nic. Stejně jsme musel jít pro rohlíky jinam, tak proč nenakoupit všechno tam?

Skočte do vody a plavte ze všech sil

   success

Skočte do vody a plavte ze všech silTexaští lékaři před časem provedli zajímavý pokus. Pacienty, kteří měli problémy s klouby a nezbytně potřebovali artroskopickou operaci, rozdělili na dvě části. Jedni skutečně podstoupili kompletní operační zákrok, druhým jen v narkóze nařízli koleno a bez čehokoliv dalšího zase rány zašili. Tvářili se však, že k operaci došlo. Zajímavé je, že oběma skupinám se ulevilo úplně stejně. Fungování naší mysli je totiž založeno na zákonu příčiny a následku. Jestliže podle jejich názoru došlo k operaci, která ve většině případů přinese zlepšení stavu, muselo k němu dojít i u nich.

Stránky