Blog

Takový blázinec už bych nechtěl zažít!

   maloobchod

Takový blázinec už bych nechtěl zažít!Jakmile se začnou přibližovat Vánoce, přestanou obchodníci, hospodští a vůbec všichni, kdo mohou na těchto svátcích vydělat, vnímat okolní svět. Veškerá pozornost je upřená na co největší prodej a co největší tržby. Každý rok mě napadá otázka, jestli to tak musí být. Jestli je potřeba ke konci roku div nevypustit duši. Jistě, tou dobou jsou pro to nejlepší podmínky, lidé chtějí obdarovávat blízké i sebe a nehledí na nějakou tu korunu. Jde to zkrátka samo od sebe. Ale zákazníci se přece po svátcích neuloží ke spánku, z něhož by se probudili zase až před Vánoci. Jsou tu stále.

Marketingová manipulace je normální

   marketing

Marketingová manipulace je normálníNěkolikrát mi zdůraznil, že na něho žádné marketingové manipulace neplatí. Nakupuje prý zcela racionálně. Všiml jsem si, že má iPhone a zeptal jsem se, jestli si ho také vybral rozumně. "Samozřejmě," řekl mi. "Jsem takový rebel, který myslí jinak, takže jsem si logicky koupil mobil od Applu." Podle diskusí soudím, že takových lidí je hodně. Možná si ani neuvědomují, jak málo se na jejich nákupním rozhodování podílí rozum, i když jsou přesvědčeni, že ničemu jinému nepodléhají. Jak to mohu tvrdit? Stačí vědět, že rozum se dostává na řadu až jako poslední.

Máme takové zákazníky, jaké si zasloužíme

   maloobchod

Máme takové zákazníky, jaké si zasloužímeZní to až ezotericky, ale faktem je, že si sami přitahujeme své zákazníky, a to na základě postojů. Pokud s nimi tedy někdo není spokojený, pak musí především změnit svůj postoj. Jak to funguje, to si můžeme ukázat na jednoduchém příkladu. Obchodník, který vsadil jen na nízké ceny (všichni přece říkají, že lidi nic jiného nezajímá), nemá pak obvykle na to, aby se nějak nadstandardně věnoval zákazníkům nebo aby nabral dobré prodavače. Zůstanou u něj tedy jen ti nakupující, kteří se spokojí s nízkou cenou jako jediným argumentem a nic navíc nepotřebují.

Proč byl Baťa geniálním podnikatelem a jak se jím stát také

   inspirace

Proč byl Baťa geniálním podnikatelem a jak se jím stát takéŽe byl Tomáš Baťa geniálním podnikatelem, to můžeme slyšet často. Ale najít odpověď na otázku, v čem ta jeho genialita vlastně spočívala, už tak snadné není. Měl dobré nápady. Dobrá, to je jistě pravda. Ale jak na ně přišel? Jak vznikaly a z čeho vycházely? Dobré nápady má kde kdo a přece většinou nejsme tak úspěšní, abychom se mohli s Baťou srovnávat. Takové pátrání není samoúčelné. Chceme se přece poučit a inspirovat, abychom i my mohli být úspěšní. Protože principy jsou málokdy nenapodobitelné a neopakovatelné.

Jak získat nejlepšího mentora

   success

Jak získat nejlepšího mentoraŘíká se, že jsme průměrem pěti lidí, se kterými se nejčastěji setkáváme. Proto jsme také často nabádáni, abychom se stýkali jen s úspěšnými, zatímco těch druhých je potřeba se vyvarovat. Někdy to ovšem může být problém, protože řada podnikatelů žije v podstatě v osamění. Když nepočítáme rodinu, nejčastěji se setkávají buď se svými zákazníky (a ty si málokdy mohou vybírat), nebo s přáteli s úplně jiným myšlením, které mají jen proto, aby nemuseli sedět u piva nebo v cukrárně či kavárně sami. Sice neupadají, ale nemá je kdo mentálně postrkovat vzhůru.

Chaos nebo pořádek, co vydělá více?

   maloobchod

Chaos nebo pořádek, co vydělá více?Když kdosi vysvětloval Albertu Einsteinovi, že nepořádek na pracovním stole ukazuje na nepořádek v mysli, ten se prý zeptal: "A co tedy odráží prázdný stůl?" Přesto většina z nás považuje pořádek za jakýsi ideál, k němuž je potřeba se neustále přibližovat. Existují dokonce lidé, a není jich málo, kteří se nazývají manažery pořádku a za tučný honorář vám poradí, jak všechno srovnat, uspořádat a uklidit. Ale co naplat, přestože se navenek hlásíme k řadám a pravým úhlům, podvědomě tíhneme spíš k neuspořádanosti. Pokud není extrémní, cítíme se v takovém prostředí lépe.

Obchodník František Vomáčka 11

   prodej

Obchodník František Vomáčka 11František Vomáčka vstal ráno s rozechvěním. Poprvé se měl setkat s lidmi, kteří projevili zájem o schůzku. Pro jistotu si na první den naplánoval jen dvě jednání, kdyby se náhodou něco zvrtlo. A jako by to tušil, hned první návštěva nedopadla podle jeho očekávání. Ale nepředbíhejme. Nejdříve se musel vyrovnat ranní dopravní zácpou a gratuloval si, že pro jistotu vyrazil o půl hodiny dříve. Tak se dostal do podniku KRW a.s. včas, což posílilo jeho sebevědomí. Slečna na recepci chvíli pátrala v seznamu zaměstnanců a pak ho poslala do druhého poschodí.

Šestkrát větší naděje na úspěch a přežití

   maloobchod

Šestkrát větší naděje na úspěch a přežitíPodle časopisu Franchise World Magazine přežije první dva roky existence 60 % samostatných firem (obchodů, restaurací apod.), ale 95 % franšízových poboček. Po pěti letech je to pak jen 23 % samostatných podniků proti 92 % u franšíz. Uvádí se, že dlouhodobě jsou franšízy až šestkrát úspěšnější, než samostatní a "nezávislí" podnikatelé. Co je hlavním důvodem? Poskytovatelé franšízy předávají podnikatelům kompletní know-how. Nejen znalosti o zboží, ale také podnikatelské a marketingové postupy, prověřené praxí a časem.

Chcete-li dobře dopadnout, neměňte pravidla za letu

   success

Chcete-li dobře dopadnout, neměňte pravidla za letuJe to takové docela běžné chování v restauraci. Vyberete si jídlo a než vám ho přinesou, přepadnou vás pochybnosti. Neměl jsem si dát něco jiného? Ta paní u vedlejšího stolu má na talíři něco, co vypadá moc chutně. Co to asi je? Možná jsem o něco přišel. Bude mi to moje vůbec chutnat? A když je konečně vaše objednaná porce na stole, rýpete se v ní vidličkou a nemáte z toho vůbec dobrý pocit. To, jak se chováme v restauraci, často opakujeme i ve svém životě. Sotva si něco vybereme, už začneme pochybovat, že jsme zvolili správně a nasloucháme těm, kteří nás zrazují.

Vydejte se na exkurzi, která změní vaše výsledky

   maloobchod

Vydejte se na exkurzi, která změní vaše výsledky"Nehledejme nepřítele svého obchodu v konkurenci a daních. To všechno je daleko a mimo nás. Nejnebezpečnější nepřítel je v nás, v naší netečnosti k zastaralým podmínkám, na nichž je vybudován náš vlastní obchod," řekl Tomáš Baťa v roce 1923 v projevu k obchodníkům. To, že jeho slova platí dodnes, jen ukazuje, jak byly jeho myšlenky nadčasové. Tehdy mluvil o tom, že mnohé prodejny připomínají středověk. Ne vzhledem, ale metodami, které obchodníci používají. Jak jsme na tom dnes? Můžeme říci, že jdeme s dobou? A pokud ne, co s tím tedy uděláme?

Stránky