Maloobchod

Věrnostní karty likvidují tradiční obchodníky

   maloobchod

Věrnostní karty likvidují tradiční obchodníkyNosíme v peněžence kolem pěti věrnostních karet, ale pravidelně používáme jen tři. Pouze pět procent Čechů nemá ani jednu věrnostní kartu. A co od nich očekáváme? Devět z deseti lidí nechce dárky ani soutěže o ceny, ale peníze, třeba ve formě poukázky na nákup. To jsou informace z nedávného výzkumu společnosti KPMG a názvem Nákupní zvyklosti v České republice. Co to znamená pro tradiční maloobchod? V podstatě totéž, co mnohá další zjištění o chování moderních zákazníků: Pokud nepřidá a nepřizpůsobí se, ujdeme mu navždy vlak. Ale jak to udělat?

Jak to dělá Penny Market

   maloobchod

Jak to dělá Penny MarketMinulý týden jsem zašel nakoupit do renovované prodejny Penny Marketu. Lákalo mě nové pojetí prodejní plochy, které se má podle zpráv na internetu podobat tržišti. Přiznám se, že jsem tomu tak úplně nevěřil, protože je známo, že u řetězců se běžně sází na "jako", takže co má být autentické, napodobí se plastem a management spoléhá na velkou obrazotvornost zákazníků. Proto jsem raději ani nezkoumal, z čeho je interiér zhotovený. Spíš jsem se zaměřil na pocity. Vcelku vzhled působí příznivě a nakupující si sice tak úplně nepřipadá jako na tržnici, ale o pokrok určitě jde. Ale je tu ještě něco.

Otestujte si svoji prodejnu

   maloobchod

Otestujte si svoji prodejnuJsou obchodníci, kteří se nestydí pozvat si experta, aby jim ukázal chyby, kterých se dopouštějí. Někdy i s pomocí nástroje, jenž se jmenuje mystery shopping, tedy tajný nákup. To je ale spíš výjimka. Většina podnikatelů se bojí, že zjištěné nedostatky se stanou důkazem o jejich neschopnosti, malé všímavosti a lhostejnosti k detailům. Přece jen máme každý ke svému podnikání důvěrný vztah, vždyť jde o naše vypiplané dítě. Přemýšlel jsem proto, jak skloubit dva protichůdné požadavky a napadla mě forma samoobsluhy. Když si obchodník posoudí prodejnu sám, nebude se stydět. Dokáže to ale?

Osvojte si nástroje, které vaše velká konkurence běžně používá

   maloobchod

Osvojte si nástroje, které vaše velká konkurence běžně používá"Nemůžeme si dovolit dělat to jinak než řetězce," říkají tradiční obchodníci. "Jinak nám zákazník uteče." Jenže když se podíváme na jednoduchý přehled toho, co velcí obchodníci dělají pro propagaci a loajalitu zákazníka, stejně zjistíme, že se je menší podnikatelé nijak nesnaží napodobit. Jediné, co tedy zůstává, je důraz na cenu. A to je jednak málo, jednak k ničemu. Když aktuálně Billa oznámí, že slevuje tisíc položek, dokážete to také? Pokud tedy nedáte jinak a toužíte napodobovat, dělejte to důsledně a osvojte si i jiné nástroje, které vaše velká konkurence běžně používá.

Sam Walton: Jak skrblík obsadil Ameriku

   maloobchod

Sam Walton: Jak skrblík obsadil AmerikuPokud si projdete seznamy charakteristických vlastností úspěšných lidí, šetrnost, ba dokonce lakomství mezi nimi pravděpodobně nenajdete. Přesto ji v případě Sama Waltona, člověka, který se dlouho držel v čele žebříčků nejbohatších lidí světa, musíme považovat za důležitý faktor jeho úspěchu. Zakladatel maloobchodního řetězce Wal-Mart sice jezdil starým autem a v restauracích zásadně nedával spropitné, ale jeho prodejny obsadily Spojené státy tak dokonale, že konkurence byla proti nim bezmocná. A nás bude zajímat, jak to udělal a jakou inspiraci od něj můžeme načerpat.

Stránky