Maloobchod

Jak dělat dobrý marketing: Sestupte k zákazníkům

Jak dělat dobrý intuitivní marketing: Sestupte k zákazníkůmNedávno jsem zahlédl pár příkladů reklamních inzerátů firmy Baťa z doby mezi válkami. Překvapuje, jak jsou jednoduché. "Pro jarní práce," říká jedna taková reklama a nabízí pevnou pracovní botu za baťovskou cenu 39.- korun. Přemýšlím, jak bychom to asi pojali v dnešní době. Vystajlovaný mladík by seskočil z nablýskaného traktoru. Ale spíš velmi střídmě oděná dívka.

Cookie: Je nejvyšší čas opustit vyhřátý důlek

Cookie intuitivního marketingu: Je nejvyšší čas opustit vyhřátý důlekKaranténní opatření nahrála e-shopům. Provozovatelé kamenných prodejen doufají, že jak otevřou, zákazníci se k nim z internetu vrátí. To ale není tak jisté. Zvyknout si na pohodlí je snadné. Projeví se to i při pořizování potravin, kdy si zatím mnoho lidí neumělo představit, že budou takto nakupovat. Teď už to zvládli. Otázka zní, proč by se tedy měli vracet do prodejen.

Cookie: Kde velcí padnou, malí mohou přežít

Cookie intuitivního marketingu: Kde velcí padnou, malí mohou přežítDinosauři padali jako mouchy, jestli tenkrát nějaké byly. Ale z trávy a nor, kde se schovávali z obavy, že je ti velcí zašlápnou, se vynořili malí tvorové. Savci. A i když se ještě nedávno zdálo, že nemají v té silné konkurenci šanci, najednou bylo všechno jinak. Právě díky tomu, že byli malí, ji získali. A v nadcházející krizi to může platit i o menších podnikatelích.

Zítra už se bude zákazník vyvažovat zlatem

Miloš Toman Zítra už se bude zákazník vyvažovat zlatemBylo to tuším v roce 2009, kdy mi marketingový šéf jednoho řetězce řekl: "Zákazníci netouží po nějakých vztazích. Chtějí nakoupit a jít." Jakmile ale udeřila krize, bylo rázem všechno jinak. Nejen řetězce si uvědomily, že v době, kdy lidé šetří a omezují nákupy, má věrný zákazník cenu zlata a osobní kontakt s ním ho nejlépe dokáže přesvědčit, aby příště přišel zase.

Aktivní prodej: Je to na houby!

Aktivní prodej intuitivního marketingu: Je to na houby!Několikrát ročně nasajeme zamyšleně vzduch a začneme se zajímat, jestli rostou. Řeč je samozřejmě o houbách. Dokonce se říká, že Slované mají citlivost na jejich vůni v genech. Ať je to jak chce, pro mnohé z nás je představa hříbku vykukujícího z mechu neodolatelná. Ale všimli jste si někdy, že houbařské výpravy tak trochu připomínají nákup v samoobsluze?

Stránky