Marketing a komunikace

Z archivu newsletterů: Jsou zkrátka aktivní

   marketing

Z archivu newsletterů: Jsou zkrátka aktivníNa nedávné konferenci Retail Summit prezentoval zástupce řetězce Metro (u nás prodejny Makro) program partnerství s drobnými obchodníky. Mimo jiné grafem, který ukazoval nárůst podnikatelů zapojených do tohoto programu. Některé z přítomných překvapil sloupec, který vybíhal dalece z průměru a asi třikrát převyšoval jiné kraje. Otázka od posluchačů tedy logicky zněla: "Proč je na severní Moravě tolik partnerů?" Odpověď byla zajímavá: V Ostravě se vedení a pracovníci postavili k programu aktivně. Nespoléhali se tedy na letáky, nečekali, až zákazníci přijdou, ale aktivně je prostřednictvím obchodních zástupců vyhledávali.

Jak těžké je dohnat ujíždějící vlak?

   marketing

Jak těžké je dohnat ujíždějící vlak?Některé marketingové poučky říkají, že se nemáte ohlížet po konkurenci a raději si hledět svého. Je to pravda, ale ne úplná. Je důležité jít si za svými produkty a svým marketingem. Jenže i tak musíte po očku sledovat konkurenty, jestli vám náhodou neutíkají. Steve Jobs považoval všechny počítače soupeřů za šmejdy a jejich autory za hlupáky, až najednou zjistil, že IBM ovládá většinu trhu. Spolu s jeho vynuceným odchodem to byl důvod, proč firma Apple v devadesátých letech málem zkrachovala. Chcete-li tedy být dlouhodobě úspěšní, nenechte si utéct konkurenty.

Co byste měli vědět o věrnostních kartách (a nebojte se zeptat)

   marketing

Co byste měli vědět o věrnostních kartách (a nebojte se zeptat)Nedávná studie společnosti GfK Czech, která se zabývá věrnostními kartami, přinesla zajímavá zjištění, o nichž byste určitě měli vědět. Netýkají se totiž jen velkých řetězců, ale prakticky každého podnikatele, zejména obchodníků. Podle tohoto výzkumu už 94 procent zákazníků používá aktivně alespoň jednu kartu, běžně jich však v peněžence máme kolem deseti. Za poslední dva roky stoupl počet vlastníků klubových karet maloobchodních prodejen o více než desetinu. Své karty používají při každém nákupu a podle jimi poskytovaných výhod se do dané prodejny opakovaně vracejí.

Tajemství konkurence: Vyhněte se boji

   marketing

Tajemství konkurence: Vyhněte se bojiUrčitě ten obrázek také znáte, protože se s ním můžete setkat skoro v každém městě: Na náměstí čtyři až šest prodejen textilu, všechny podobné, se skoro stejným sortimentem. Trochu kabátů, trochu sukní a kalhot, nějaké spodní prádlo a košile. Před krámy tabule inzerující akční ceny. Konkurence jak z učebnice. A všem se viditelně daří tak tak. Přesto jsou majitelé těchto prodejen přesvědčení, že jde o normální stav. Samozřejmě i podnikatelé v jiných oborech, kde se obchod konkurence nachází vedle nebo za nejbližším rohem. Opravdu se s tím nedá nic dělat?

Tajemství konkurence odhaleno

   marketing

Tajemství konkurence odhaleno"Tak mi konkurence přebrala zákazníky. Nasadili nižší cenu a bylo hotovo. Oni mají na to, aby si zaplatili drahou reklamu, já ne. Mohou si dovolit házet letáky do schránek, já ne. Každý den mají deset akcí, já ne. Tak asi zavřu a půjdu na pracák." S podobnými nářky se setkáváme denně a v podstatě mají tito podnikatelé pravdu. Vždy existuje silnější a bohatší konkurence, se kterou je těžké bojovat. Dovedu si tedy představit, co by asi řekli na názor, že konkurence jim žádné zákazníky neodlákala a nepřebrala. Přesto to tak je. Měli bychom změnit svůj pohled na konkurenci.

Stránky