Marketing a komunikace

Z archivu newsletterů: Zákazník je tvor sobecký

   marketing

Z archivu newsletterů: Zákazník je tvor sobeckýČas od času se každému stane, že mu něco přestane fungovat právě v tu nejméně vhodnou chvíli. Nadarmo se neříká, že zákon schválnosti funguje spolehlivě. Někdy máme dost času a příležitostí zavolat servis, jindy se - zvláště u mužů - očekává, že si vyhrnou rukávy a do opravy se pustí sami. Nedávno jsem vyrazil do odborné prodejny, poháněn navíc vědomím, že porouchané čerpadlo musí do večera běžet. Pro jistotu jsem si vzal i vadný díl. Prodavačka na mě zpoza druhého konce výhružně zahalekala: "Co to máte? To je nějaké divné, ne? Z čeho to je?"

Marketingová manipulace je normální

   marketing

Marketingová manipulace je normálníNěkolikrát mi zdůraznil, že na něho žádné marketingové manipulace neplatí. Nakupuje prý zcela racionálně. Všiml jsem si, že má iPhone a zeptal jsem se, jestli si ho také vybral rozumně. "Samozřejmě," řekl mi. "Jsem takový rebel, který myslí jinak, takže jsem si logicky koupil mobil od Applu." Podle diskusí soudím, že takových lidí je hodně. Možná si ani neuvědomují, jak málo se na jejich nákupním rozhodování podílí rozum, i když jsou přesvědčeni, že ničemu jinému nepodléhají. Jak to mohu tvrdit? Stačí vědět, že rozum se dostává na řadu až jako poslední.

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidem

   marketing

Z archivu newsletterů: Vyhýbejte se negativně naladěným lidemV jedné firmě, kam musím občas (naštěstí ne příliš často) jako zákazník zajít, mě pravidelně přivítají dvě pracovnice. První se tváří, že na ni osud poslal těžkou ránu v podobě zákazníka. A na druhé je vidět, že to své kolegyni vůbec, ale vůbec nepřeje. Nevím-li náhodou, co přesně potřebuji, následuje vzdychání a obracení očí v sloup. Nebo to vím a pak následuje dlouhé ťukání do počítače, kdy v kanceláři visí těžké ticho, přerušované jen klapáním klávesnice a občasným cvaknutím myši. Cítím se tam jako provinilec, trestaný za své hříchy, ne jako klient.

Z archivu newsletterů: Nadšení pracovníci přitahují zákazníky

   marketing

Z archivu newsletterů: Nadšení pracovníci přitahují zákazníkyV úterý jsem si dal první letošní zmrzlinu. Byla hořká a kyselá. Ne, nebylo to recepturou, ani si nestěžuji na její závadnost. Nepříjemnou příchuť způsobilo něco jiného. Slečna, která mi ji podala, se tvářila tak kysele, že mi přestalo chutnat. Často můžeme slyšet nářky podnikatelů na prodejní personál a z druhé strany pak na nízké výdělky. Obě strany jsou si samozřejmě jisty, že mají pravdu. Zaměstnavatel považuje za logické, že nebude platit za špatnou práci, zaměstnanec pak argumentuje, že "pracuje jen do výše svého platu". Je to bludný kruh?

Franšízy se hrnou jako lavina

   marketing

Franšízy se hrnou jako lavinaNěco se děje. Tak bych charakterizoval to, co zachytily mé marketingové instinkty ve zprávách, které se čím dál tím častěji objevují. Říkají, že velké pivovary se pustily do budování nebo rozšiřování franšízových sítí restaurací a hospod, další franšízy ve stravování zahajují svoji činnost a nejde jen o tuto oblast. Na český trh míří například Harley Davidson, Dallmayr, Lagardere Travel Retail, Barker Shoes a další známé značky. Trhy se po krizi zotavují, franšízanti se přestávají obávat rizika a řetězové podnikání z toho všeho těží a jeho expanze zrychluje. Bohužel na úkor samostatných podnikatelů.

Stránky