Marketing a komunikace

MLM: Jak vydělávat víc než jen průměrně

MLM: Jak vydělávat víc než jen průměrněV každé MLM organizaci vás samozřejmě ujistí, že má skvělé produkty a je jedinečnou cestou k dobrému výdělku. V podstatě je to většinou pravda, ale… Jde totiž o to, co je pro vás dobrým výdělkem. Nebo to můžeme říct i takto: Co považujete za odměnu odpovídající vynaloženému úsilí. Tady se totiž vyhlídky mohou podstatně lišit. Kolik například doma spotřebujete za měsíc šampónů? Stovka to jistě nebude. Ani deset pravděpodobně ne. Pokud tedy prodáváte šampony, můžete na tom získat nějaké peníze navíc k výplatě, ale o žádný zázrak asi nepůjde.

Vyházejte z hospod reklamu a začněte aktivně nabízet

Vyházejte z hospod reklamu a začněte aktivně nabízet"Běžte si s tím harampádím někam!" Tak by se dal vyjádřit současný postoj hospodských a restauratérů k propagačním materiálům, které jim poskytují dodavatelé. Plakáty, stojky na stolech a všemožné zbytečnosti. Podnikatelům konečně došlo, že tato reklama slouží potřebám dodavatelů, ale ne jim. Obvykle je to totiž tak, že propagované značky se prodá víc, ale jiné zase méně, takže výsledkem je nulový nárůst. V lepším případě. Hospodští potřebují, aby byli propagováni oni, ne pivo, které čepují. Možnosti tu jsou a není to nijak složité.

Aby venkovní propagace prodávala, je třeba znát pravidla

Aby venkovní propagace prodávala, je třeba znát pravidlaPanuje mylná představa, co všechno by mělo být, a hlavně nesmí chybět v propagaci typu billboardu, plakátu nebo stojánku před prodejnou či restaurací. A tak se stává, že dole na billboardu je vyjmenováno padesát sponzorů, ačkoliv si řidič při průměrné rychlosti nemá šanci všimnout ani jednoho. Majitele firmy, která takto umístila vedle silnice tabuli s oznámením nové adresy, jsem vzal do auta, aby si sám vyzkoušel, co dokáže přečíst. Sice uznal, že nemá šanci, ale tabuli tam přesto nechal. Včetně nezapamatovatelného telefonního čísla.

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržeb

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržebVčera jsem jel kolem autosalonu a viděl jsem na voze vystaveném před ním nápis "Kup si mě!" Je to trochu nápaditější, než když se standardně uvede velkými ciframi akční cena. Ale stejně příliš nezabere. Lidí, kteří jsou zvyklí poslouchat povely, a ihned by proto zamířili k pokladně, asi moc nebude. Když ovšem víme, co se děje v hlavách zákazníků, dokážeme vytvořit mnohem účinnější propagaci. A co je na tom nejlepší, nemusí nás to stát skoro nic. Stačí přestat přemýšlet stylem "co chci já" (samozřejmě prodat), ale "co chce zákazník" a na co skutečně slyší.

Z archivu newsletterů: Zákazník myslí na sebe

Z archivu newsletterů: Zákazník je tvor sobeckýČas od času se každému stane, že mu něco přestane fungovat právě v tu nejméně vhodnou chvíli. Nadarmo se neříká, že zákon schválnosti funguje spolehlivě. Někdy máme dost času a příležitostí zavolat servis, jindy se - zvláště u mužů - očekává, že si vyhrnou rukávy a do opravy se pustí sami. Nedávno jsem vyrazil do odborné prodejny, poháněn navíc vědomím, že porouchané čerpadlo musí do večera běžet. Pro jistotu jsem si vzal i vadný díl. Prodavačka na mě zpoza druhého konce výhružně zahalekala: "Co to máte? To je nějaké divné, ne? Z čeho to je?"

Stránky