Marketing a komunikace

Archetypy a zákazníci, kteří neslyší

Archetypy a zákazníci, kteří neslyšíJaponská koncepce IKIGAI říká, že pro životní spokojenost je třeba dělat to, co vás baví, v čem jste dobří, co svět potřebuje a co vás uživí. Jenže se třeba potýkáte s následujícím problémem: Vymysleli jste něco nového, přínosného, co udělá svět lepším a postrčí ho kousek dál. A co vám také má vydělat peníze. Jenže zákazníci vaše nadšení nesdílí. Můžete jim přínosy vysvětlovat, jak chcete, stejně nakonec pokrčí rameny a řeknou, že nic nepotřebují. Vy máte jistotu, že ano, a to naléhavě, jenže ta vám není nic platná. Možná jste ale přehlédli jednu důležitou věc.

Co vám brání jít v podnikání kupředu

Co vám v podnikání brání postoupit dál Sešli jsme se ve stinném lobby pětihvězdičkového hotelu. Jeho ředitel si mě pozval, abych mu pomohl s marketingem. Hlavním problémem, jak mi vysvětloval, byla skutečnost, že hotelová restaurace zela po většinu dne prázdnotou. Turisté si samozřejmě došli na oběd někde ve městě, ale nelákala je ani možnost večeře. "Máte vůbec na pokojích jídelní lístky?" zeptal jsem se, když jsme prošli hotel a zastavili se u stojánku s nabídkou před vchodem do restaurace. Ředitel přiznal, že ne. "Ale to je jen maličkost," dodal. Přisvědčil jsem: "Je toho potřeba mnohem víc".

Myslete jako zákazník, objevíte příležitosti

Z archivu newsletterů: Myslete jako zákazníkV knihkupectvích se sice nejdříve rozhlížím po regálu s odbornou literaturou, ale zabloudím i do dalších oddělení, třeba s knihami o umění. Zrovna minulý týden jsem byl v jedné prodejně, která má tuto sekci bohatě zásobenou. Bohužel jsem se příliš nepokochal, ani si nic neodnesl. Většina knih, které za to stály, byla nedobytně obalena fólií. Chápu, že se jedná o zboží, které není zrovna nejlacinější a může ho znehodnotit jeden otisk špinavého prstu. Z pohledu knihkupce je tedy na první pohled rozumné, že nechce utrpět škodu.

Jak vypadá spokojený podnikatel?

Jak vypadá spokojený podnikatel?Bývaly doby, kdy jsem byl přesvědčený, že spokojený podnikatel je ten, komu byznys roste a tržby se zvyšují. Zhruba do začátku krize to tak také fungovalo. Semináře, knihy i podnikatelská poradenství lákaly právě na tyto hodnoty. Pak se ale něco změnilo. Možná jsme zjistili, že všechno není tak růžové, jak jsme si to představovali. Možná se dostavila únava, rozčarování, vyhoření. Snad se na tom podepsala i skutečnost, že první generace podnikatelů se už přiblížila důchodu. Jak mi řekl jeden můj známý, kdysi aktivní člověk: "Ať se snaží mladí".

3 chyby, které ohrožují vaše podnikání

3 chyby, které škodí vašemu podnikání
Myslíte si, že by se vám dobře podnikalo na pustém ostrově? Určitě ne, protože tam nejsou zákazníci. Kolik se toho jen napsalo o jejich důležitosti, ba nepostradatelnosti pro podnikání. Vždyť jsou to oni, kdo má v kapse peněženku a kdo rozhoduje, jestli vám z ní něco přesune do pokladny nebo na účet. Přesto se pořád ve vztahu k zákazníkům dělají chyby. Dokonce zásadní chyby. Chyby, které podstatně ovlivňují úspěšnost podnikání. Nejeden podnikatel se pak ptá: "Jak je možné, že jiným se daří, jen mně ne?"

Stránky