Slavia se těší na velké peníze, vy je můžete mít také

   marketing

Proč to ta Slavia dělá?Známý sportovní klub Slavia Praha nemá žádný supermarket, přesto rozdává věrnostní karty, podobně jako třeba řetězec Tesco. Zvídavé lidi jistě napadne otázka, co z toho má. Věrnost fanoušků se u sportovních oddílů upevňuje jinak a kvůli prodeji vstupenek (ale i suvenýrů) není třeba vydávat karty. Zvláště když ty přece jenom pár korun stojí, ale fanoušci je získávají zdarma. Na první pohled to tedy vypadá, že ve Slavii šlápli vedle. Jenže nejde jen o český klub. Podobně se chová i SK Rapid Vídeň, HC Slovan Bratislava nebo nově Legia Waršava. Co se to děje ve sportovním světě a proč se významné kluby najednou zajímají o věrnostní programy?

Odpovědí je CASHBACK CARD, systém, který má ambice stát se přinejmenším jedničkou, ale možná také jedinou univerzální věrnostní kartou na světě. Idea je to jistě zajímavá, protože vám místo hromady klubových karet, které teď zabírají místo v peněžence, bude stačit jediná, kterou uplatníte u všech obchodníků, kteří jsou do systému zapojeni (v České republice a na Slovensku je jich v této době kolem čtyři tisíc).

"Kdo se nezapojí brzy, ten už možná nesežene žádné zákazníky, kterým by své karty rozdával a profitoval z nich."

Karta poskytuje svým držitelům řadu výhod, především až 5% cashback (peníze, které se zákazníkovi vrátí na účet) a nákupní body, jež může vyměnit za slevové akce obchodníků. Je zde však ještě jedna položka. Takzvaný "přátelský bonus" umožňuje každému, kdo někomu vydá nebo předá kartu, získat až 1% z objemu nákupů, které přes tuto kartu projdou. A to je i odpověď na otázku, proč sportovní kluby začaly vydávat karty. Z jedné sice získají jen malou částku, ale ve hře jsou statisíce fanoušků. Sportovní kluby tak získají měsíčně nemalé příjmy, které jim umožní financovat například mládežnický fotbal či hokej, ale také další aktivity.

Možnost získávat takové peníze ovšem není omezena jen na sportovní kluby. Má ji prakticky každý podnikatel, který má dostatek zákazníků. Zejména pak obchodníci. Z jakéhokoliv nákupu na kartu, kterou vydají, dostanou až 1%. Navíc jim zákazníci dělají reklamu, protože karty jsou v barvách a slohem toho kterého podnikatele. A to nemluvím o dalších nástrojích, jako jsou informace o chování nakupujících, newslettery atd.

Jedinečné interaktivní samoobslužné publikaceJe to revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první interaktivní samoobslužnou publikaci zdarma.

Samozřejmě, že věrnostní systémy, které udržují loajalitu zákazníků, jsou v dlouhodobějším horizontu svým majitelům přínosem. Říká se, že získat nového zákazníka je až desetkrát dražší, než si udržet toho stávajícího (věrnostní programy na míru ovšem nejsou nijak laciné). Žádný věrnostní systém vám ale nevyplácí peníze nazpátek a neumožňuje profitovat z toho, že váš zákazník nakupuje někde jinde.

Pro podnikatele a obchodníky je zde ještě jedna výhoda. Zapojením sportovních klubů prudce vzroste počet držitelů karet. Dnes je jich v Česku a na Slovensku téměř tři čtvrti milionu a jen s přispěním dvou jmenovaných klubů to brzy bude milion. Protože jde o univerzální systém, tito lidé mohou nakupovat u kteréhokoliv obchodníka, jenž je do programu zapojený. Dokonce ho hned najdou pomocí mobilní aplikace.
Na druhé straně jde ovšem o určité riziko. Kdo se nezapojí brzy, ten už možná nesežene žádné zákazníky, kterým by své karty rozdával a profitoval z nich. A to by jistě  byla škoda.

Chcete o tom vědět více?