Jak si vybrat ten nejlepší byznys - 1

   success

Jak si vybrat ten nejlepší byznys - 1Které je to nejlepší podnikání pro vás, to vám neřeknu. Každý má totiž o něm jinou představu. Pokud vůbec podnikat chce. Ale překvapuje mě, že když se na to zeptám, lidé obvykle mluví o obsahu. "Chtěl bych dělat něco na internetu" nebo "Rád bych si otevřel hospodu". Což je samozřejmě v pořádku, ale většinou ani netuší, jaké konkrétní spojitosti to má například se zákazníky, cash flow, konkurencí a moha dalšími faktory. A není málo těch, kteří nemají ani tu představu o obsahu, třeba proto, že chtějí hlavně vydělávat. Existují ovšem také univerzální znaky dobrého byznysu.

Těch požadavků na ideální podnikání je více, než jen dělat to, co vás baví. Některé z nich vám možná ani nepřišly na mysl, ale to neznamená, že nejsou důležité. Často právě naopak. Proto se teď na ně podrobněji podíváme.

Nebylo by hezké, kdybyste mohl začít s pár tisícovkami a všechno, oč se dá přijít, je čas věnovaný byznysu, pokud nepůjde dobře?


Dělejte to, co má smysl

Výzkumy prováděné mezi zaměstnanci říkají, že většina lidí na prvním místě chce, aby jejich práce měla smysl a byla užitečná. Stejně to samozřejmě platí i pro podnikatele. Nikdo netouží dělat něco, co lidé neocení a nekoupí si to. Existují samozřejmě i podvodníci, kteří jsou schopni lidem vnutit neužitečné a předražené zboží, ale to jistě není váš případ. Rozhlížejte se tedy po činnostech, které lidem poskytují nějakou hodnotu, čím větší, tím lépe. Ne vždy musí být tím největším přínosem váš produkt. Bratři McDonaldové, z jejichž restaurace udělal Ray Kroc celosvětovou síť, postavili svůj systém na jednoduché nabídce: hamburger, hranolky a cola. Rozsáhlý jídelní lístek tedy nebyl hlavní předností. Zato zkrátili čekání na vyřízení objednávky ze 30 minut na 30 vteřin.

Dobrý obchod (a podnikání vůbec) má jednu typickou charakteristiku: všichni zúčastnění jsou s ním spokojeni. Pokud má váš zákazník druhý den po probuzení pocit, že jste ho ošidili, nemůžete říci, že jste udělal dobrý obchod. I když je třeba váš výdělek mimořádný.

Škola milionářů

Vybudujte si své vlastní úspěšné podnikáníTeorie už máte jistě nasbíráno dost. Tato škola však učí praxí. Zapsat se může každý bez ohledu na vzdělání a věk, zápisné se neplatí. Na konci si vystavíte vlastní vysvědčení. Ale především se naučíte vydělávat miliony tím, že v tom budete pomáhat druhým. Líbí se vám ta idea? Pak vstupte


Poskytujte zajímavý produkt

Jaký by měl být váš produkt? Neřešte, jestli je hmotný nebo virtuální, jde-li o výrobek či službu. Podstatné je něco jiného. V první řadě (a to souvisí se smyslem podnikání) jde o to, aby byl užitečný. Produkty, které nenesou žádný užitek, jednoduše neprodáte. V televizním programu "Den D" se například o peníze investorů ucházel člověk, který ve spolupráci s univerzitou vyvinul šroubový louskáček ořechů. Byl neuvěřitelně drahý a zbavit jeden ořech skořápky trvalo asi pět minut. Všichni se mu samozřejmě vysmáli, i když se oháněl atesty.

Často se zájemci o podnikání ptají, jestli je lepší vyrábět, nebo prodávat. Odpověď zní, že to i to je obtížné, ale nejhorší je dělat obojí, tedy svůj produkt vyrábět a také ho prodávat. Je toho zkrátka moc na jednoho člověka a často to znamená buď najmout lidi (se všemi důsledky a náklady, které dnes zaměstnávání má), nebo zůstat na úrovni malého řemeslného podnikání.

Produkt by měl naplňovat potřeby co nejvíce zákazníků. Prodávat luxusní zboží může být časově méně náročné a také výnosné, ale když přijde recese, zájem prudce poklesne a vy se můžete ocitnout bez příjmů. Například program PARTNER PLUS může oslovit nejméně 200.000 zákazníků, z nichž ho zatím 99 % nemá, což je ideální situace.

Důležitá je také kvalita. Baťa prodával boty levně, z nabídky si mohl vybrat každý, a přitom byly kvalitní. Vysoká kvalita je důležité nejen proto, abyste si mezi zákazníky udělali dobré jméno, ale i z toho důvodu, že se pak nemusíte bát nabídnout záruky. Například jako spolupracovník - marketér v programu PARTNER PLUS můžete zákazníkům garantovat 100 % záruku spokojenosti. A nejlepší na tom je, že vy ji neplatíte, protože o to se postaráme my. Buďte si jist, že takové garance vám u zákazníků otevírají dveře.
S tím je také spojena sebejistota. Je jistě rozdíl mezi tím, jestli nabízíte brak, který nemá velkou hodnotu a každou chvíli může přestat fungovat (a pak v negativní atmosféře marníte čas reklamacemi), nebo zda víte, že dodáváte svým zákazníkům skutečnou kvalitu.

A v neposlední řadě hraje roli také otázka, jestli je váš produkt jednorázový, nebo ho můžete prodávat opakovaně. Nový umělý chrup si pravděpodobně člověk pořídí jednou za život. Auto po několika letech. Ale rohlíky nakupuje každý den. Pak jsou tu produkty, které sice prodáte jen jednou, ale vynášejí vám dlouhodobě. Například za prodej programu PARTNER PLUS získáte prémiovou provizi, ale to nejdůležitější začne až potom: Každý měsíc dostáváte peníze podle toho, jaké má váš zákazník tržby. Čím lépe o něj pečujete, tím větší máte příjmy. Nemusíte se tedy neustále honit za novými klienty v obavě, že když jich neseženete dost, zůstanete tento měsíc bez peněz.

Je možné si vyzkoušet podnikání?

Začněte jednoduše a vyzkoušejte si výdělekRozhodnutí lidé skočí do byznysu rovnýma nohama, ale co když rozhodnutý nebo rozhodnutá nejste? Možná se zatím jen rozhlížíte, co by pro vás bylo tím pravým. Pak jistě uvítáte, že mám pro vás podnikání, které si můžete vyzkoušet a nic přitom neriskujete. Vypadá to zajímavě? Je to určitě zajímavé


Minimalizujte riziko

Každé podnikání v sobě samozřejmě zahrnuje rizika. Kdyby bylo na 100 % jisté, asi by to zkusil každý. Existují ale způsoby, jak rizika minimalizovat a nemuset se obávat, že přijdete o všechno. Začíná to už samotným rozjezdem byznysu. Představte si například, že si chcete otevřít kavárnu. Musíte koupit nebo pronajmout vhodné prostory, vybavit je, najmout zaměstnance. Pravděpodobně si na to všechno půjčíte. Ale když pak zákazníci neprojeví dostatečný zájem, začnete se propadat do dluhů a o všechno přijdete. Nebylo by hezké, kdybyste mohl začít s pár tisícovkami a všechno, oč se dá přijít, je čas věnovaný byznysu, pokud nepůjde dobře?

Důležité je to zvlášť v případě, kdy se rozhodujete podle svých zálib, ale o provozování kavárny nemáte žádné vědomosti. Můžete to vyřešit franšízou, tu je ale třeba zaplatit, tedy zase investovat nemalé částky. Výhodou je, že mateřské společnosti poskytují kompletní know-how a franšízanty často doslova tlačí, aby byli úspěšní.
V případě spolupráce na programu PARTNER PLUS ale neplatíte nic. Dokonce si můžete i jen vyzkoušet, jak vám to půjde a není k tomu třeba zakládat živnost.

Cash flow kvadrant

S tím souvisí i podpora ze strany organizace. Franšízanti McDonald's se nemusí obávat, že by je firma nechala na holičkách. Získají proto potřebnou sebejistotu. Horší je to s koncepcemi, třeba v síťovém marketingu, které vznikly včera a nabízejí vám sice úžasné příjmy, ale žádné záruky. To rozhodně není náš případ. PARTNER PLUS stojí na základech, které byly položeny v roce 2003.

Skvělé na tom je, že nemůžete zkrachovat. Prodejna, kavárna nebo výroba ano. Vy, když si ověříte, že to zvládnete, se nemusíte bát. I když onemocníte nebo se vám přestane dařit, každý měsíc budou přicházet peníze z realizovaných zakázek. To je velký rozdíl proti podnikatelům - specialistům, jako jsou třeba lékaři, právníci, marketéři. Nemohou si dovolit přestat pracovat. Řečeno slovy Roberta Kiyosakiho, nacházejí se na levé straně kvadrantu. Vy se rychle propracujete na jeho pravou stranu.

Pokračování příště...


Nejlepším učitelem je praxe

Jak si vybrat ten nejlepší byznys - 1Teorie je potřebná, ale nejlepším učitelem je až praxe. Tu můžete získat v nově otevřené Škole milionářů. Přímo v praxi se naučíte vydělávat peníze tím, že v tom budete pomáhat druhým. Někdy se tomu říká win-win, tedy přístup, na kterém vydělají všichni. Především ale praxe v této škole odpovídá tomu, co jste si právě přečetli o ideálním podnikání.  Zapište se a začněte hned

Interaktivní publikace