Blog

Je vaše podnikání sexy?

O přitažlivost musí usilovat také podnikatelé. Často jsem jezdil kolem jednoho rychlého občerstvení na okraji města. Dříve tam prodávali čerpadla, a buď se změnil majitel, nebo se ten stávající rozhodl, že otevřít bufet bude lepší byznys. Podle prázdného parkoviště jsem měl ale pocit, že mu tahle sázka nevychází. Kdyby u silnice nestály poutače zvoucí na kávu a čočkovou polévku...

Simon Sinek: Začněte s PROČ

Simon Sinek: Začněte s PROČV této knize najdete návod, jak se pomocí modelu zlatého kruhu stát úspěšným člověkem. Kdybych to věděl dříve, ušetřil bych si spoustu času a přemýšlení. Ale nikdy není pozdě. Pokud jen závistivě pokukujete po lidech, kteří srší nadšením, a přemýšlíte, kde se to v nich bere, nebo marně přemítáte, kam se ztratilo to vaše původní nadšení, sáhněte po ní.

Nahánět nové zákazníky, nebo se držet věrných?

Je lepší honit se za novými zákazníky? Pro menší podnikatele ne. Nedávno mi jeden marketér poslal odkaz na studii, které dokazovala, že je výhodnější dávat peníze na nové zákazníky, než se snažit udržovat jejich stálost. "Věrnost je na nic!" poznamenal k tomu. Přehlédl ovšem, že výzkum proběhl jen u e-shopů. Prosím, tam tomu docela věřím. Ty jsou asi tak přátelské jako...

Cookie: Dokážete víc, než si myslíte

Cookie intuitivního marketingu: Dokážete víc, než si myslíteKde je hranice toho, co dokážete? Dál, než si myslíte. Stojíte v houstnoucím šeru a před vámi svítí chodník ze žhavého uhlí. Někde v hlavě máte uloženou informaci, že jeho teplota dosahuje 700 stupňů. Že to naprosto stačí, aby se vám bosá chodidla proměnila v černý škvarek. Ale nemyslíte na to. Vlastně nemyslíte vůbec na nic. Nadechnete se a jdete. Cítíte...

Cookie: Budete teď marně čekat na zákazníky, nebo je získáte zpět?

Cookie intuitivního marketingu: Budete teď marně čekat na zákazníky, nebo je získáte zpět?Čekat ve zšeřelé prodejně či restauraci na zákazníky není dobrý nápad. "Sedím tu celý den a skoro nikdo nepřišel," svěřil se novinářce obchodník, když se vloni na jaře zase otevřely prodejny. To samé hrozí i teď. Ba ještě víc, protože mezitím ovládly pole e-shopy, které si s omezením prodeje nemusely dělat starosti. Chcete-li se udržet, musíte být aktivní a své zákazníky získat zpět...

Záleží na vás, jaké lidi potkáváte

Záleží na vás, jaké lidi potkáváteSvět není takový, jaký ho vidíme, ale jak nám ho ukazuje naše mysl. Povídali jsme si s jedním známým o úřadech. Já mu líčil, jak je úřednice, se kterou jednám, vcelku přívětivá a ochotná. On mi zase popisoval zákeřnou a nepříjemnou babu, se kterou musí jednat. K našemu překvapení jsme se ale nakonec shodli, že popisujeme jednu a tu samou paní. Jak je ale možné, že...

Cookie: Že už věrnostní programy nikoho nezajímají? Právě naopak

Cookie intuitivního marketingu: Že už věrnostní programy nikoho nezajímají? Právě naopakObčas slýchám, že věrnostní programy jsou na ústupu. Nesmysl. Od začátku roku už do nich řetězce u nás investovaly o 10 % víc než v loňském období. A dělá to přes 2,16 miliardy korun. Navíc Albert přichází s novou aplikací a není sám, kdo involvuje a hledá nové cesty, jak odměnit své věrné zákazníky. Ti se totiž stávají cennou komoditou, protože získat nové je čím dám tím dražší...

Čas je život a utíká vám den za dnem. Začněte ho konečně využívat

Čas je život a utíká vám den za dnem. Začněte ho konečně využívatDonekonečna se na svobodu čekat nedá. Jinak vám život proteče mezi prsty. "Dřív mě to bavilo, ale teď už ne," řekl mi majitel prodejny s potravinami. Narážel nejen na rostoucí regulaci a množící se kontroly, ale také na neměnný denní režim, začínající brzo ráno a končící pozdě večer. Mnozí podnikatelé začínali, aby byli svobodní, a po mnoha letech práce zjišťují...

Strach, který zabíjí úspěch v podnikání, a jak na něj vyzrát

Strach, který zabíjí úspěch v podnikání, a jak na něj vyzrátBojíte se být jiní než lidé kolem vás? Ale oni přece nejsou úspěšní. Raději se tedy toho strachu zbavte. V době pravěku znamenalo být jiný než ostatní takřka jistou smrt. Tlupa ho totiž bez milosti vyhnala. I známý "ledový muž" Ötzi, nalezený v ledovci byl zřejmě vyhnancem, pronásledovaným nepřáteli. Nedivme se proto, že je v nás ten strach stále tak silný, že nám brání v úspěchu. Proto...

Kdy je originalita na škodu a je lepší se jí vyhnout

Kdy je originalita na škodu a je lepší se jí vyhnoutOriginalita je důležitá a sám často radím, abyste byli odlišní. Ale někdy naopak originalita škodí a je potřeba se jí obloukem vyhnout. "Není nad původnost, každý po ní touží; lidé chodí přes most, to já půjdu louží," napsal kdysi Karel Havlíček Borovský. V podnikání se také setkáváme s originalitou za každou cenu, zbytečnou a kazící úspěch. Která to je a proč vám jen uškodí?

Stránky