Blog

Příběhy podnikatelů: Hospoda, která vstala z mrtvých

Příběhy podnikatelů: Hospoda, která vstala z mrtvýchHospoda byla prázdná. Jako skoro každý den. Majitel Franta Novák si povzdychl. Měl to už dávno zavřít a prodat. Jenže kdo by koupil podnik na vsi, když ví, že chlapi si raději koupí v supermarketu lahvové a sejdou se u Bendy v garáži? Může jim to dát někdo levněji? Nemůže! Rozhlédl se po prázdném lokálu. Jediným návštěvníkem byl spolužák Lukáš, který tu usrkával nealkoholické pivo. Odstrčil židli u stolu a posadil se vedle něho. Na něco si vzpomněl. "Poslouchej, ty přece děláš nějaký ten marketing, nebo co. Tak co kdybys mi poradil, jak to tady naplnit?"

Jak vám uši zajistí dobré příjmy

Jak vám uši zajistí dobré příjmyByl jsem tehdy prodejcem začátečníkem. Měl jsem naplánovanou schůzku s nákupčí velkého podniku, o které se kolegové vyjadřovali buď nelichotivě, nebo s ustrašeným respektem. V každém případě mi bylo těžko u žaludku, když jsem se chodbou blížil k jejím dveřím. Nesměle jsem zaťukal. "No, co je zase?" ozvalo se naštvaně z kanceláře. Nahlédl jsem dovnitř a pípnul, že máme domluvenou schůzku. Postarší paní mi ukázala na křeslo v koutě a zeptala se mě, proč jsem přišel. V tu chvíli jsem to sám nevěděl, a tak jsem jen seděl s otevřenou pusou a potil se.

Vystavte svůj úspěch na osobní důvěře

Vystavte svůj úspěch na osobní důvěře"Nezlobte se, nechci. Já k té vaší organizaci nemám důvěru." S takovým odmítnutím se může setkat spousta lidí, nejen v síťovém marketingu. Stejně tak mohou narazit obchodníci, domnívající se, že je známá značka zaštítí. A přijde studená sprcha. Oslovený či zákazník si něco přečetl na internetu, někdo mu něco řekl, má nějaký mlhavý pocit… S tím těžko hnete, protože takové postoje se získávají snadno, ale obtížně se mění. Proto je potřeba nedělat jednu zásadní chybu. Když pochopíte, o co jde, bude se vám pak přesvědčovat mnohem snáze.

Jak kočky chytají myši a lidé úspěchy

Jak kočky chytají myši a lidé úspěchyV dětství jsme občas na půdě potkávali kočky, které se tvářily soustředěně a dávaly nám najevo, že máme dělat rámus potichu. "Nerušte je, číhají na myš," napomínali nás rodiče. Zřejmě v tom byly úspěšné, protože každou chvíli přinesly ukázat nějakého uloveného hlodavce. Dařilo se jim proto, že využili to, co nejlépe uměly. Nebyly dost rychlé, aby myši pronásledovaly. Nemohly za nimi do děr. A tak se obrnily trpělivostí a tiše čekaly, až kořist ztratí ostražitost a přijde na dosah. My máme také někdy problém ulovit úspěch, takže se můžeme poučit.

Reklama z úst do úst

Reklama z úst do úst"U nás najdete jen prvotřídní obsluhu," píše se v jednom inzerátu z 18. století, ve kterém kupec propaguje svoji prodejnu. Jistě, dnes se reklama dělá trochu jinak, ale stejně: Všimli jste si, že by v současnosti někdo propagoval kvalitní obsloužení zákazníků? Mohli bychom si říct, že to je přece samozřejmost, kterou netřeba zdůrazňovat. Ale dobře víme, že to není pravda. Nebo že bychom se báli slibovat něco, co nejsme schopni splnit? Ať tak nebo tak, je kvalitní obsluha jednou z věcí, kterou by si zákazníci měli všimnout. Je k tomu dobrý důvod.

Zapomněli jsme prodávat aneb Zákazník na prvním místě

Zapomněli jsme prodávat aneb Zákazník na prvním místě"Kde tu prosím máte sóju?" ptám se prodavačky v supermarketu, která zrovna rozbaluje zboží. "V regálu zdravé výživy," odpovídá. "Tam už jsem byl a nic jsem nenašel," reaguji. "Tak jste se asi špatně díval," odsekne prodavačka. "A můžete mi to tedy ukázat?" nedám se odbýt, vždyť regál je odtud jen pár kroků. "Ne, vidíte, že tady mám jinou práci!"
Připomnělo mi to jinou prodavačku, tentokrát v pultové prodejně, která se se mnou bavila přes rameno ze žebříku, kde nahoře rovnala zboží.

Co má společného kočka v okně a váš úspěch

Co má společného kočka v okně a váš úspěchMáme doma spoustu koček. Občas se totiž objeví nějaká vyhladovělá bezdomovkyně a když zjistí, že zdejší strava i ubytování jsou na ucházející úrovni, už zůstane. Je tu ale jeden problém - nemáme kočičí dvířka. Kočky si navykly chodit okénkem v koupelně, které je díky svahu kousek nad zemí. V létě to jde, okénko je pořád otevřené a kočky si chodí ven a dovnitř, jak se jim zachce. V zimě to ovšem vyžaduje naši asistenci. A to mi dává možnost pozorovat kočičí chování a s překvapením objevovat, jak hodně se u nich my lidé můžeme inspirovat.

Jak Baťa (skoro) vymyslel MLM

Jak Baťa (skoro) vymyslel MLMKdyž Tomáš Baťa vzpomínal na své začátky kapitalisty, napsal: "Já nechtěl býti zlosynem. Uvažoval jsem a četl jsem o podnikání družstevním a tu vstoupila mi na mysl zkušenost spolupráce s bratrem, kde každá práce byla omluvena, ale žádná udělána. Všude jsem viděl špatné výsledky práce družstev, ba i takových, které pozůstávaly pouze ze dvou bratrů.
Viděl jsem, že bych ani s bratrem nemohl pracovati, kdyby neuznal plně mé právo na poslední slovo, a proto vyhotovil jsem smlouvu, ve které můj bratr toto právo uznal."

Úspěšní plánují, neúspěšní čekají, co přijde

Úspěšní plánují, neúspěšní čekají, co přijde"Já si na příští rok nic neplánuji," řekli mi jeden podnikatel začátkem prosince. "Vždyť nevíme, co bude za čtrnáct dní, natož třeba za rok." Je pravda, že v dnešní době, kterou někteří nazývají turbulentní, se všechno mění rychleji a výkyvy nahoru i dolů jsou také rychlejší než dříve. Ale zaujala mě slova, která podnikatel pronesl nakonec: "I tak jsem pořád stresovaný, že něco nejde tak, jak bych si to představoval." Proč vlastně neustále žijeme ve stresu, často i se strachem, s obavami, co bude? A netýká se to samozřejmě jen podnikání, jde o náš život.

Prodejní úspěch: Když úplatek není úplatkem

Prodejní úspěch: Když úplatek není úplatkemDo jedné firmy, kam jsme dodávali své produkty, přišel nový manažer. Sotva se trochu rozkoukal, začal mít pocit, že nákupčí mi jde podezřele na ruku. Zavolal si mě a naznačil, že by za tím mohla být nějaká korupce. Souhlasil jsem, což ho trochu rozhodilo. "Ale jde o něco jiného, než máte na mysli," dodal jsem a vypočítal mu všechno, co jsme pro firmu za předcházející léta udělali, jaká zařízení mimo náš obor jsme jim sehnali a nepřirazili si ani korunu, a jak jsme jim za povodně zajistili levné zapůjčení nedostatkových čerpadel a nic za to nechtěli.

Stránky