Blog

Jak na úspěch: Příští Vánoce už budou jiné

Jak na úspěch: Příští Vánoce už budou jinéTo nejlepší, co můžete udělat pro chudé, je nebýt chudý. Vyprávěl mi, jak je mu líto lidí, kteří teď před Vánoci v obchodech přepočítávají drobné. Vždyť skoro nebudou mít na jídlo. Zeptal jsem se, co pro ně udělal. "Já? Nejsem tak bohatý, abych jim pomohl," vyhrkl. "A proč ne?" Řekl, že nemá žádný nápad na podnikání, peníze na rozjezd, ani schopnosti. Překvapilo ho, co...

Funguje sex v reklamě? aneb Efekt dvou krabic

Funguje sex v reklamě? aneb Efekt dvou krabicFunguje sex a humor v reklamě? Ano, pokud je použijete jako ochutnávku. Nedávno jsem se zapojil do diskuze o Pile Pasák, pověstné svými sexuálně laděnými reklamami. Mluvilo se samozřejmě o tom, jestli má takový druh propagace výsledky, tedy zvyšuje prodej. Hodně lidí si myslí, že ano, ale zřejmě hlavně proto, že si billboardu všimnou. Je tu však jeden faktor, který rozhoduje...

Jak žít nekomplikovaný život, a přitom být úspěšný

Jak žít nekomplikovaný život, a přitom být úspěšnýNaše potřeby být úspěšní a žít přitom život bez komplikací, se zdají být protichůdné. Nemusí to tak být. Pod snímkem Prahy z poloviny 60. let na YouTube mladí lidé v komentářích říkají: "Tehdy byl ještě svět v pořádku". Mnozí z nás sní s nostalgií o starých dobrých časech. Jenže každá doba má svoji odvrácenou stranu, která by se nám asi nelíbila. Co nás tedy na nich přitahuje...

Cookie: Proč raději nedělat z restaurace digitální bufet

Cookie: Proč nedělat z restaurace digitální bufetRestauracím hrozí, že si je zákazníci budou vybírat jen podle ceny. Tak jsem se dočetl, že restauracím může pomoct jen digitalizace. Automatické objednávání a placení nahradí personál, digitální stravenky přivedou hosty. Jenže tahle digitální idyla vydrží jen po dobu, kdy se vydává přes okénko. Pak se může naopak stát kamenem úrazu. Restaurace se totiž snadno stanou...

Které podnikání je demokratické a jak začít s nízkými náklady

Které podnikání je demokratické a jak začít s nízkými nákladyŘíká se, že úspěšný dnes může být každý. Ale skutečně demokratické podnikání je to, které nevyžaduje vysoké náklady. "Bohatí jsou nenažraní a chtějí pořád víc," komentovala paní příběh člověka, který opustil vedení své prosperující firmy a pustil se do síťového marketingu. Ale peníze v těchto případech hlavní nebývají. Jinak by bylo výhodnější rozvíjet…

Cookie: Nenabízejte ajťákům svíčkovou s knedlíky

Cookie: Nenabízejte ajťákům svíčkovou s knedlíkyVe vypjatých časech jsou lidé ochotni ledacos odpustit. Pak už ale ne. Slova odborářského bosse, že polovina hospod může klidně padnout a lidé z nich jít pracovat do fabriky, vzbudila poprask. Především proto, že teď nezáleží na kvalitě restaurace, ale nejvíc na tom, jaké má majitel úspory. Až se však dveře podniků zase otevřou, bude už důležité, jakým způsobem...

Proč vás zákazníci nemají milovat

Proč vás zákazníci nemají milovatSe značkou je to jako s manželstvím. Když opadne zamilovanost, je nejdůležitější pohodlí. Jeden zákazník si na Facebooku postěžoval, že nenašel na e-shopu potřebné informace a musel se po nich pracně shánět. Zástupce značky mu však místo omluvy (a možná i příslibu nápravy) odpověděl, že z jeho stížnosti je cítit negativní vztah k životu a vůbec by si měl v této obtížné době…

Proč bez vize nemůžete uspět

Proč bez vize nemůžete uspětVize je to, co vede lidi kupředu. Bez ní jste ztraceni. Najděte ji a máte nástroj, jak pohnout věcmi kupředu. Sílu vize jsem poprvé poznal na vojně. Po vysoké škole mě postavili do čela čety - a starej se. Bohužel šlo o nejhorší jednotku v kasárnách, a že to byla hodně velká kasárna. Měl jsem možnost prožít rok jako otloukánek, nebo se pokusit s tím něco udělat. Zvolil jsem to druhé.

Cookie: Máte připravené záchranné čluny?

Cookie: Máte připravené záchranné čluny?V byznyse je důležité, jak máme nastavené procesy a kontrolujeme jejich dodržování. Do chvíle, než se změní situace. Pak se naopak cení schopnost je porušit. Jedna obchodní pracovnice si přečetla knihu Intuitivní marketing, a protože ji nadchla, udělala z ní "výcuc" a předala ho obchodnímu řediteli. Výsledkem bylo její vyřazení z dalšího manažerského vzdělávání.

Nechcete-li padnout, začněte se hýbat

Nechcete-li padnout, začněte se hýbatLidé reagují především na pohyb. Mohou za to naše instinkty. Chcete-li upoutat pozornost zákazníků, hýbejte se. Jel jsem před časem kolem jednoho výrobce malé mechanizace, různých strojů pro dřevaře. Protože mají u silnice dost místa, stroje tam vystavili. V tom nevlídném počasí, které zrovna panovalo, nevypadaly moc vábně a zrak spíš odpuzovaly.

Stránky