Blog

Zákazníci jsou jako voda

Zákazníci jsou jako voda"Nahrnuli se dovnitř jako velká voda," řekli byste jistě rádi o svých zákaznicích. I když si to možná neuvědomujeme, zákazníci a voda mají hodně společného. Už tím, že jsou základem života, v případě zákazníků toho podnikatelského. Bez nich to prostě nejde. A jestliže často mluvím o věrnosti, pak i to má obdobu ve způsobu, jakým se chováme k vodě v naší krajině.

Cookie: Přesměrujte své webináře a podcasty

Cookie intuitivního marketingu: Přesměrujte své webináře a podcastyKaždý den dostávám dvě až tři upozornění, že někdo právě vysílá živě na Facebooku. Kdybych měl všechna ta vysílání sledovat, nedělal bych nic jiného. Desítky lidí, které znám, natáčejí podcasty s rozhovory. Zajímavé je, že jiné ne. Kdybych je měl všechny poslouchat, nedělal bych nic jiného. Roztrhl se s nimi pytel a když je něčeho moc, přestává to být zajímavé.

Cookie: Krabí efekt

Cookie: Krabí efekt Dejte do kbelíku jednoho kraba a během hodiny z něj vyleze a zmizí. Dejte tam ale krabů víc a všichni zůstanou v kbelíku, protože se navzájem stahují nazpátek. Říká se tomu krabí efekt. Lidé se často chovají stejně. Jedince, kteří se snaží vyniknout nebo si jít za svým snem, vší silou stahují nazpátek. Ne kvůli závisti, jak se říká, ale protože porušují pravidla tlupy.

Kdo víc prodá? Tvrďáci nebo rozdavači slev?

Kdo víc prodá? Tvrďáci nebo rozdavači slev?Mám dát zákazníkovi slevu? Otázka na LinkedIn vyvolala řadu reakcí. Většina z nich se nesla v duchu "v žádném případě, nejsme tržnice, važte si své práce, ukažte mu leták Penny Marketu, že slevy dostane tam…" Jak se zdá, většinou jsme v jednání se zákazníky pořádní tvrďáci. Jistí si svojí hodnotou a neústupní. Je to však správný, nebo dokonce nejlepší přístup?

Cookie: Máte otevřeno?

Cookie intuitivního marketingu: Máte otevřeno?Když teď jedu kolem nějaké restaurace nebo motorestu, všímám si, jestli jsou otevřené. A říkám si, jak to asi vidí zákazník. Protože ve většině případů musím říct, že nevím. Čekal bych, že podnikatelé vyvěsí velké transparenty s nápisem "Už zase fungujeme, pojďte se naobědvat" nebo tak něco. Přece jen zákazníků ubylo. Ale kde nic, tu nic. Jako by se karanténa nekonala.

6 věcí, které je potřeba změnit, chcete-li být úspěšnými podnikateli

6 věcí, které je potřeba změnit, chcete-li být úspěšnými podnikateliNedávno mě zaujal dotaz na Facebooku. Pán, který už překročil třicítku, se zcela vážně dožadoval rady, v čem podnikat, kde potkat příležitost a jak sehnat společníky či obchodní partnery. Ale hned dodával, že se mu nelíbí to a ono… Snad vám to přijde spíš jako kuriozita, ale svět je plný podobných lidí, a to nejen mezi těmi, kteří se po podnikání teprve rozhlížejí.

Cookie: Nebuďte za blázny, dělejte to opačně

Cookie intuitivního marketingu: Nebuďte za blázny, dělejte to naopakByl jsem zvyklý na čokolády s tradičními chutěmi. Chilli mezi ně určitě nepatřila. Pak jsem ochutnal a zjistil, že se to k sobě skvěle hodí. Nezvyklé chutě jdou na odbyt a ti, kteří s nimi přicházejí, určitě nestrádají. Ale ono to platí i o chování a postupech. Menší nezávislé obchodníky jsme si sice navykli nazývat tradičními, ale co kdybychom se části tradic raději zbavili?

Jak jsem v době krize prodával auta

Miloš Toman: Jak jsem v době krize prodával autaBylo to v době, kdy vrcholila minulá krize. Manažeři korporací se dušovali, že by byli ti poslední, koho by teď napadlo pořizovat si nové luxusní vozy. Přesto na ně myslet nepřestali. Jen neměli ten pádný argument, kterým by plýtvání penězi změnili na nezbytnost: "Samozřejmě bychom chtěli šetřit, ale pokud je to takto…" Když jsem jim ten důvod dodal, bylo rozhodnuto.

Jak dělat dobrý marketing: Sestupte k zákazníkům

Jak dělat dobrý intuitivní marketing: Sestupte k zákazníkůmNedávno jsem zahlédl pár příkladů reklamních inzerátů firmy Baťa z doby mezi válkami. Překvapuje, jak jsou jednoduché. "Pro jarní práce," říká jedna taková reklama a nabízí pevnou pracovní botu za baťovskou cenu 39.- korun. Přemýšlím, jak bychom to asi pojali v dnešní době. Vystajlovaný mladík by seskočil z nablýskaného traktoru. Ale spíš velmi střídmě oděná dívka.

Negativní komentáře nechte broukům Pytlíkům

Negativní komentáře nechte broukům Pytlíkům"Prosím vás, co nám to tady vykládáte? Vždyť ta věc za nic nestojí!" S podobnými komentáři se na sociálních sítích setkáváme každý den. Od Bitcoinů přes auta a zájezdy až po rohlíky. Svět je plný brouků Pytlíků, kteří všechno vědí, všechno znají a všude byli. Jistě, můžete mít na mnoho věcí kritický názor. Ale nechte si ho raději pro sebe. Je k tomu jeden dobrý důvod.

Stránky