Blog

Co vám v podnikání brání postoupit dál

Co vám v podnikání brání postoupit dál Sešli jsme se ve stinném lobby pětihvězdičkového hotelu. Jeho ředitel si mě pozval, abych mu pomohl s marketingem. Hlavním problémem, jak mi vysvětloval, byla skutečnost, že hotelová restaurace zela po většinu dne prázdnotou. Turisté si samozřejmě došli na oběd někde ve městě, ale nelákala je ani možnost večeře. "Máte vůbec na pokojích jídelní lístky?" zeptal jsem se, když jsme prošli hotel a zastavili se u stojánku s nabídkou před vchodem do restaurace. Ředitel přiznal, že ne. "Ale to je jen maličkost," dodal. Přisvědčil jsem: "Je toho potřeba mnohem víc".

Máte na to, i když to ještě možná nevíte

Máte na to, i když to ještě možná nevíte  O sebevědomí byly napsány tisíce knížek a potištěny tuny papíru. Přesto jde pořád o vzácný jev a můžeme říci, že většina lidí má se sebeprosazením problém. Obvykle ne v běžném životě, ale co v práci nebo podnikání? Asi nejste zrovna introvert, který mluví tichým hlasem a ve frontě na poště se nechá předbíhat. Ale když dojde na výzvy, a hlavně jejich velikost, obvyklá odpověď zní: "Já na to nemám." Abychom si rozuměli, nemusí jít o miliardový byznys, ale třeba o povýšení spojené s vyšší odpovědností, nebo o zdvojnásobení obratu v podnikání.

Nedaří se vám v podnikání? Myslete jako velcí

Nedaří se vám v podnikání? Myslete jako velcíKdyž vidíme, že někteří podnikatelé jsou malí a jejich aktivity skrovné, zatímco jiní mají velký byznys, v němž se točí miliardy, asi nás napadne, že je to dané podmínkami, oborem, štěstím. Představa, že za to může myšlení, vypadá jako přitažená za vlasy. Jenže když se na to podíváme blíž, zjistíme, že tyto dvě skupiny se skutečně liší způsobem, jak k podnikání přistupují, tedy jak myslí. Že malí, pokud je nepronásleduje smůla nebo právě nezačali, být velkými nechtějí. Můžeme si to ukázat na příkladu pekaře, který peče úžasný žitný chléb. Ale jen v malém.

Z archivu newsletterů: Myslete jako zákazník

Z archivu newsletterů: Myslete jako zákazníkV knihkupectvích se sice nejdříve rozhlížím po regálu s odbornou literaturou, ale zabloudím i do dalších oddělení, třeba s knihami o umění. Zrovna minulý týden jsem byl v jedné prodejně, která má tuto sekci bohatě zásobenou. Bohužel jsem se příliš nepokochal, ani si nic neodnesl. Většina knih, které za to stály, byla nedobytně obalena fólií. Chápu, že se jedná o zboží, které není zrovna nejlacinější a může ho znehodnotit jeden otisk špinavého prstu. Z pohledu knihkupce je tedy na první pohled rozumné, že nechce utrpět škodu.

Jak vypadá spokojený podnikatel?

Jak vypadá spokojený podnikatel?Bývaly doby, kdy jsem byl přesvědčený, že spokojený podnikatel je ten, komu byznys roste a tržby se zvyšují. Zhruba do začátku krize to tak také fungovalo. Semináře, knihy i podnikatelská poradenství lákaly právě na tyto hodnoty. Pak se ale něco změnilo. Možná jsme zjistili, že všechno není tak růžové, jak jsme si to představovali. Možná se dostavila únava, rozčarování, vyhoření. Snad se na tom podepsala i skutečnost, že první generace podnikatelů se už přiblížila důchodu. Jak mi řekl jeden můj známý, kdysi aktivní člověk: "Ať se snaží mladí".

3 chyby, které škodí vašemu podnikání

3 chyby, které škodí vašemu podnikání
Myslíte si, že by se vám dobře podnikalo na pustém ostrově? Určitě ne, protože tam nejsou zákazníci. Kolik se toho jen napsalo o jejich důležitosti, ba nepostradatelnosti pro podnikání. Vždyť jsou to oni, kdo má v kapse peněženku a kdo rozhoduje, jestli vám z ní něco přesune do pokladny nebo na účet. Přesto se pořád ve vztahu k zákazníkům dělají chyby. Dokonce zásadní chyby. Chyby, které podstatně ovlivňují úspěšnost podnikání. Nejeden podnikatel se pak ptá: "Jak je možné, že jiným se daří, jen mně ne?"

Akce nevydělávají, škodí a dají se nahradit

Akce nevydělávají, škodí a dají se nahraditTéměř tři čtvrtiny akcí si na sebe nevydělají, zjistil výzkum společnosti Nielsen. Také proto, že se do nich často dává zboží, které by se prodávalo samo i bez slevy, jako jsou známé značky nebo sezónní zboží. Kdo bude v létě uvažovat nad cenou grilovacího uhlí či zmrzliny? Zřejmě to způsobuje představa, že když vezmeme žádané produkty, a ještě je zlevníme, zákazníci se k nám pohrnou. Ano, pohrnou se proto, aby si koupili to akční zboží, ale nic víc. Pro ostatní si zajdou jinam, kde mají zase jiné slevy, nebo do hypermarketu s pohodlným parkovištěm.

Jak v prodejně proměnit data na peníze

Jak v prodejně proměnit data na penízeO důležitosti dat se teď hodně mluví. Ale setkávám se s obchodníky, kteří mi sice ukazují excelové tabulky a grafy, na nichž tržby buď klesají, nebo rostou, ale když se jich zeptám, jak těchto informací využijí ke konkrétním opatřením, většinou krčí rameny. Jestliže však data nemají konkrétní využití, jsou vám k ničemu. Je zbytečné s nimi ztrácet čas. Tím vás nechci odradit od shromažďování dat, ale právě naopak. Je zapotřebí proměnit data na peníze, použít je k rozvoji prodejny a navýšení vašich tržeb. Jen tak se stanou užitečným a účinným nástrojem.

Nejste-li v prodeji úspěšní, možná neumíte žádat

Nejste-li v prodeji úspěšní, možná neumíte žádatPodnikatele, který si stěžoval, že má málo zákazníků, jsem se zeptal, jestli oslovil firmu XY. "To nemá cenu," řekl. "Ti o to určitě nestojí. Zbytečná ztráta času." Asi po měsíci jsem potkal ředitele zmíněné firmy a zeptal jsem se ho, jestli by se jim produkt hodil. "Vypadá to zajímavě," odpověděl. "Proč nám to nenabídli?" Větší část ztracených šancí připadá na vrub tomu, že je už dopředu zahodíme. Máme pocit, že nikdo nic nechce a zvlášť od nás ne. Že chtít a dokonce žádat, aby pro nás jiní lidé něco udělali, je špatné. A pak se divíme, že se nám v práci nebo podnikání nedaří...

MLM: Jak vydělávat víc než jen průměrně

MLM: Jak vydělávat víc než jen průměrněV každé MLM organizaci vás samozřejmě ujistí, že má skvělé produkty a je jedinečnou cestou k dobrému výdělku. V podstatě je to většinou pravda, ale… Jde totiž o to, co je pro vás dobrým výdělkem. Nebo to můžeme říct i takto: Co považujete za odměnu odpovídající vynaloženému úsilí. Tady se totiž vyhlídky mohou podstatně lišit. Kolik například doma spotřebujete za měsíc šampónů? Stovka to jistě nebude. Ani deset pravděpodobně ne. Pokud tedy prodáváte šampony, můžete na tom získat nějaké peníze navíc k výplatě, ale o žádný zázrak asi nepůjde.

Stránky