Blog

7 rozdílů mezi zaměstnáním a MLM

7 rozdílů mezi zaměstnáním a MLMJeště se najde dost lidí, kteří tvrdí, že multi-level marketing je pyramida, a myslí tím podvod. Ve skutečnosti má pyramidovou strukturu skoro každé společenství, od firmy až po církev. Když se budeme držet jen podnikání, platí i zde to, co samozvaní ochránci vyčítají MLM, totiž že jde v první řadě o prodej. Když Apple neprodá, bude na tom stejně špatně jako sítový prodejce, kterému se nedaří. Jeden z "odborníků" se mě na diskusi snažil přesvědčit, že všechny produkty v MLM jsou neužitečné a předražené. Nedá se to samé říci o firma Apple, pokud jí nefandíte?

Druhá generace samoobslužných příruček pro tradiční obchodníky

Druhá generace samoobslužných příruček pro tradiční obchodníkySamoobslužné příručky jsou určeny tradičním obchodníkům, abyste si podle nich mohli sami posoudit svoji prodejnu a najít možnosti, kde a jak ji vylepšit a tím zvýšit své tržby a upevnit schopnost odolávat velké konkurenci. Proto jsem je také udělal tak, abych vám do toho příliš nemluvil a abyste si mohli nastavit hodnocení podle sebe, podle toho, co považujete za důležité. Jenže se mi začali ozývat podnikatelé, že by uvítali nějaká vodítka, kterými by se řídili. Proto jsem připravil druhou generaci příruček, která obsahuje přes 60 stran návodů.

Více zákazníků nebo vyšší tržby?

Více zákazníků nebo vyšší tržby?Fungují zásady, které mají za úkol zvýšit tržby v prodejně, všude stejně? Nedávno mi jeden obchodník řekl: "Ve městech snad, ale co venkov? Jak mám získat další zákazníky, když jich tu víc není?" Svým způsobem má pravdu, protože ve vesnicích je počet nakupujících omezený, a i ve městě jsou zákazníci zvyklí dojíždět jednou týdně do supermarketů a hypermarketů, kdežto k denním nákupům využijí jen prodejnu, která je blízko a dá se do ní dojít. Přesto není potřeba skládat ruce do klína. I v těchto zdánlivě nepříznivých podmínkách jsou možnosti růstu.

Inspirujte své zákazníky, zvýšíte tím tržby

Inspirujte své zákazníky, zvýšíte tím tržbyVýzkum agentury Ipsos přinesl možná překvapivé zjištění, že 72 % Čechů vnímá dnešní svět jako příliš komplikovaný a dokonce nepřátelský. Ptáte se, co s tím má společného obchodník? Může svět těchto lidí udělat o něco lepší, jednodušší a přátelštější, a přitom prospět i sobě a zvýšit tržby. Takové rozložení sil známe jako win-win, tedy situaci, kdy vyhrávají všichni a každý dostává svůj přínos, ale ne na úkor druhého. Je to stav z mnoha důvodů žádoucí a nejlepší na tom je, že se dá zařídit bez velkých nákladů a že vám pomůže vymezit se vůči větší konkurenci.

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržeb

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržebVčera jsem jel kolem autosalonu a viděl jsem na voze vystaveném před ním nápis "Kup si mě!" Je to trochu nápaditější, než když se standardně uvede velkými ciframi akční cena. Ale stejně příliš nezabere. Lidí, kteří jsou zvyklí poslouchat povely, a ihned by proto zamířili k pokladně, asi moc nebude. Když ovšem víme, co se děje v hlavách zákazníků, dokážeme vytvořit mnohem účinnější propagaci. A co je na tom nejlepší, nemusí nás to stát skoro nic. Stačí přestat přemýšlet stylem "co chci já" (samozřejmě prodat), ale "co chce zákazník" a na co skutečně slyší.

Ne štěstí a náhoda, ale aktivní prodej

Ne štěstí a náhoda, ale aktivní prodejVe druhé polovině devatenáctého století v Praze žil a úspěšně podnikal obchodník Jan Neff. Měl vyhlášenou prodejnu domácích potřeb a ve srovnání s konkurenty se mu možná dařilo lépe než všem dohromady. Někdo si snad řekne, že měl štěstí nebo zdědil velký majetek, který mohl rozhazovat. Ale nebyla to pravda. Neff ani nespoléhal na šťastnou hvězdu, ani nepoužíval nákladné metody prodeje. Jediné, co ho odlišovalo od většiny tehdejších obchodníků, byl aktivní a nápaditý přístup. Můžeme si to ukázat na několika příkladech a inspirovat se, jak na to.

Z archivu newsletterů: Zákazník myslí na sebe

Z archivu newsletterů: Zákazník je tvor sobeckýČas od času se každému stane, že mu něco přestane fungovat právě v tu nejméně vhodnou chvíli. Nadarmo se neříká, že zákon schválnosti funguje spolehlivě. Někdy máme dost času a příležitostí zavolat servis, jindy se - zvláště u mužů - očekává, že si vyhrnou rukávy a do opravy se pustí sami. Nedávno jsem vyrazil do odborné prodejny, poháněn navíc vědomím, že porouchané čerpadlo musí do večera běžet. Pro jistotu jsem si vzal i vadný díl. Prodavačka na mě zpoza druhého konce výhružně zahalekala: "Co to máte? To je nějaké divné, ne? Z čeho to je?"

Šaty pořád dělají prodejce

Šaty pořád dělají člověkaJeden mladý obchodník se svěřil poradci se svými obtížemi. Domluvil si po telefonu schůzku, ale když přišel do kanceláře zákazníka, ten ho rychle vypakoval ven. Poradce mu řekl, že za to možná mohou jeho vlasy, dlouhé až po ramena. Mladík to nejdříve odmítal, ale když se mu nadále nedařilo, zašel do kadeřnictví a nechal si účes zkrátit. Ještě téhož dne dostal první zakázku a po ní další. Nadšený svým objevem, nechal si vlasy ještě více přistřihnout a uzavíral ještě více obchodů. Po čase si však začal myslet, že to není vlasy, a přestal se stříhat. Za půl roku zkrachoval.

Takový blázinec v prodejně už bych nechtěl zažít!

Takový blázinec už bych nechtěl zažít!Jakmile se začnou přibližovat Vánoce, přestanou obchodníci, hospodští a vůbec všichni, kdo mohou na těchto svátcích vydělat, vnímat okolní svět. Veškerá pozornost je upřená na co největší prodej a co největší tržby. Každý rok mě napadá otázka, jestli to tak musí být. Jestli je potřeba ke konci roku div nevypustit duši. Jistě, tou dobou jsou pro to nejlepší podmínky, lidé chtějí obdarovávat blízké i sebe a nehledí na nějakou tu korunu. Jde to zkrátka samo od sebe. Ale zákazníci se přece po svátcích neuloží ke spánku, z něhož by se probudili zase až před Vánoci. Jsou tu stále.

Jak zachránit české pivo

Jak zachránit české pivoNejdříve nepříliš potěšující informace. Prodej piva v restauracích klesl v září 2017 o celou čtvrtinu oproti loňskému roku. Celková produkce se pak snížila o 16 %. Z větší části se na tom podílí řada opatření ze strany státu, zejména EET, omezení herních automatů, protikuřácký zákon a změny v provozování restauračních zahrádek. Podle výkonné ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven Martiny Ferencové bude tento trend pokračovat, takže bohužel můžeme očekávat další odliv zákazníků z hospod a restaurací. Stát se samozřejmě nepostará, takže co s tím?

Stránky