Blog

Podnikání: Jste srdcař nebo praktik?

Podnikání podle intuitivního marketingu: Jste srdcař nebo praktik?Setkávám se s řadou podnikatelů a debatuji s nimi i na sociálních sítích. A vypozoroval jsem, že se často řadí do dvou skupin, dalo by se dokonce říct, že krajností. Jedni jsou srdcaři, přistupující ke svému byznysu často až s naivní vírou, že všechno dobré se nakonec prosadí, druzí staří praktici, kteří zaujímají postoj pragmatický, ale spíš cynický. Ale jedno mají společné.

Hádku se zákazníkem nemůžete vyhrát

Intuitivní marketing. Hádku se zákazníkem nemůžete vyhrát Před pár roky jsem byl v supermarketu svědkem bouřlivé reakce jednoho ze zákazníků. Rozčilený muž pobíhal s konzervou v ruce mezi regály a křičel, že ho nezajímá, jakou cenu mají na pokladně, pro něho že je důležité, co vidí na regálu. "Máte v tom bordel a nejste schopní se ani omluvit," řval. Viditelně se mu takový rozruch zamlouval a užíval si ho.

Jak na obsah: Pište o tom, co čtenáři chtějí číst

Intuitivní marketing radí, jak na obsah: Pište o tom, co čtenáři chtějí čístJeště v polovině minulého desetiletí obsahovaly novoroční firemní newslettery i weby sáhodlouhé projevy generálních ředitelů. Čtenáře zaujaly asi tak, jako kdysi referáty ze zasedání státostrany v Rudém právu. V tomto ohledu už jsme se přece jen posunuli o kousek dál, ale i tak se pořád píší texty, které nikoho nezajímají. Mají totiž jednu zcela zásadní chybu.

Dobrý marketing: Buďte třeba malí, ale nejlepší

Dobrý intuitivní marketing: Buďte třeba malí, ale nejlepšíKdyž se Steve Jobs v roce 1996 vrátil do krachující společnosti Apple, zhrozil se nepřehledné hromady modelů a modifikací, které nabízela. Na první pohled to vypadalo logicky, když vázne prodej, je potřeba vyjít zákazníkům vstříc a snažit se jich oslovit co nejvíce. Jenže taková politika způsobí, že nevnímáte výši nákladů, které na bezbřehou rozmanitost musíte vynaložit.

Jak nakrmit obsah aneb Publikujte každý den

Intuitivní marketing radí: Jak nakrmit obsah aneb Publikujte každý den"Vyhledavače prý mají nejraději čerstvý obsah. Ale kde ho pořád brát?" stěžuje si podnikatelka. Je to bohužel tak. Obsah kraluje, ale je také nenažraným Otesánkem, dožadujícím se přísunu dalších a dalších témat. A řada lidí, kteří se s nadšením pustili do blogu nebo oživování facebookových stránek příběhy, zanedlouho zjistila, že jim došla inspirace. Co se s tím dá dělat?

Kdy je člověk bohatý

Intuitivní marketing: Kdy je člověk bohatýJednou vzal bohatý otec z města svého syna na venkov, aby mu ukázal, že ne všichni jsou na tom tak dobře jako oni. Pár dní žili na malém hospodářství s chudou rodinou. Když se vraceli, zeptal se ho, jak se mu výlet líbil. "Moc," odpověděl syn. "Myslel jsem si, že jsme bohatí, ale oni jsou na tom lépe." Otec se tomu velmi podivil, protože očekával úplně jinou odpověď.

Pozor na ně: 3 marketingové mýty, kterými byste se neměli řídit

Pozor na ně: 3 marketingové mýty, kterými byste se podle intuitivního marketingu neměli řídit Občas je dobré zamyslet se nad principy a pravidly, kterými se řídíme a kterými se pravděpodobně budeme řídit dále. A možná některými ne, jak si hned ukážeme. Ne všechno, co je pokládáno za samozřejmé a užitečné, tím opravdu je. Nebo snad ano, ale třeba ne pro vás. Podívejme se proto na tři marketingové mýty, o kterých si myslím, že je načase je trochu zpochybnit.

Prodávejte úspěšně: Proč se nespoléhat na e-mail

Prodávejte úspěšně s intuitivním marketingem: Proč se nespoléhat na e-mail"Dostávám většinou poptávky e-mailem," svěřuje se podnikatel. "Jenže když chci doplňující informace, už se neozvou. Nebo jim pošlu cenu a je ticho. Jen asi 10 % skončí objednávkou." Možná ten samý problém řešíte také a říkáte si, jací jsou ti zákazníci neslušní lidé. Vždyť by alespoň mohli napsat, že si vybrali někoho jiného. Ve skutečnosti je chyba na vaší straně.

PowerPoint za to nemůže aneb Dělejte dobré prezentace

Intuitivní marketing: PowerPoint za to nemůže aneb Dělejte dobré prezentace"Pryč s PowerPointem!" ozývá se už nějakou dobu ze všech stran. Dokonce se pořádají konference, které jsou ze zásady bez prezentací. Řada lidí zanevřela na obrázky a dává přednost tabuli nebo flipchartu, který považují za jaksi lidštější. Jenže to všechno je v lepším případě omyl nebo nedorozumění. Z vaničky se s vodou vylévá i dítě, a tím je dosažení požadovaného účinku.

Intuitivní podnikatelé hledají originalitu

Intuitivní podnikatelé hledají originalitu, říká Miloš TomanPřed lety zde býval vyhlášený rybí bufet. Pak ustoupil nezajímavému restauračnímu řetězci a zájemce o lahůdky vybočující z průměru si musel nechat zajít chuť. Když se pak jen o ulici dál objevilo "Rybí bistro", spěchal jsem ho navštívit. V duchu jsem si maloval všechny rajské zážitky, které mě čekají, na něž jsem byl zvyklý a které jsem tu dlouhou dobu postrádal.

Stránky