Blog

Jak vydělávat s mobilem

Jak vydělávat s mobilemPlatili jsme v restauraci. On uhradil svoje, já také, a pak jsem číšníkovi ukázal mobil. Naťukal a odešel. "Co tu prosím tě cvičíš s tím telefonem?" nevydržel to kamarád. "Vydělávám peníze," řekl jsem. "Ještě jsem neslyšel, že by někdo vydělával peníze tím, že ukáže telefon," nedal se odbýt. Mobil zapípal. Ukázal jsem mu esemesku, která mi právě došla: Obdržíte 20,60 Kč a 0,87 SP za váš nákup v restauraci. "Dostal jsem odměnu za to, že jsem se najedl," vysvětlil jsem mu s úsměvem. Bylo vidět, že mu ten podivný výdělek pořádně vrtá hlavou.

Úspěšný bude ten, kdo není vlažný a slepě věří

Úspěšný bude ten, kdo není vlažný a slepě věříBylo to tuším v šesté třídě. Ve výtvarce jsme malovali jakési zátiší a já jsem si právě liboval, jak jsem ho pěkně a vyváženě vystihl, když se mi přes rameno naklonila učitelka. "Málo výrazné!" prohlásila autoritativně, namočila štětec do černé barvy a vyzdobila mi jí výkres. Myslel jsem, že budu brečet. Dnes se na to dívám jinak. Zkušenost mě naučila, že na tom biblickém "že jsi vlažný, a nejsi horký ani studený, nesnesu tě v ústech" něco je. Kdo chce být úspěšný, nemůže tiše pípat někde v davu lidí, kteří za největší přednost považují nenápadnou prostřednost.

Příběhy podnikatelů: Jako když hází hrách na zeď

Příběhy podnikatelů: Jako když hází hrách na zeďNe vždy padnou dobré rady na úrodnou půdu. Tenhle hospodský měl sice prázdný podnik, ale jak se ukázalo, jeho postoje ani nedovolovaly, aby to změnil. Požádal mě sice o radu, připadal jsem si však, jako když házím pověstný hrách na zeď. Posadili jsme se v lokále a já začal s věrnostními kartami. A abych to vylepšil, prozradil jsem mu, že k nim dostane i propagaci v mobilní aplikaci. "Zbláznil jste se?" vyjel na mě. "Nesnáším karty a mobily. V životě jsem neměl ani platební kartu, ani chytrý telefon. Elektronika lidi jen zotročuje." Poklesla mi brada. Tohle jsem nečekal.

Proč MLM někoho přitahuje a jiného odpuzuje

Proč MLM někoho přitahuje a jiného odpuzujePřed pár roky jsem mluvil s mladým mužem. Studoval v USA na prestižní univerzitě a přivezl si z ní červený diplom. Ale stěžoval si: "Už jsem tři měsíce doma, a ještě mě nikdo neoslovil s nějakou zajímavou nabídkou práce." Zeptal jsem se, jestli se poohlížel po nějakém zaměstnání. Podíval se na mě s despektem a opáčil, že to on nemá zapotřebí… Každou chvíli se někde můžeme dočíst, že v životě je nejdůležitější, co se naučíme. Jenže jak je vidět, nestačí to. Spousta lidí má tolik znalostí, že by mohli vydělávat miliony. Místo toho pracují v kanceláři za pár šupů.

Příběhy podnikatelů: Prodejna se smajlíkem na štítu

Příběhy podnikatelů: Prodejna se smajlíkem na štítu"Já ti nevím, co je to za dobu. Zákazníků ubývá a každej by chtěl nakupovat nejmíň zadarmo." Honza Novotný, majitel prodejny potravin, si mi hořce stěžoval nad pivem. Už třetím. "Nejlíp by zabralo, kdyby všechno bylo v akci. Ale copak to jde?" Namítl jsem, že jsou obchody, kde žádné akce nemají. Včetně takových, které se té jeho prodejně, co se týče sortimentu, podobají. "To bych chtěl vidět," pravil skepticky. "Pošlu ti e-mailem kontakt na majitelku jedné takové," nabídl jsem mu. "A můžeš to vidět na vlastní oči." Poslal jsem a pro nával práce na něj zapomněl.

Malá technická příručka splněných přání

Malá technická příručka splněných přáníJsem spíš technický typ, takže mám občas problém uvěřit některým věcem, které sice evidentně fungují, ale já nevím jak. Zkrátka takový skeptický Tomáš, který neuvěří, dokud si nesáhne. To je třeba případ známého přání, týkajícího se parkovacího místa. Funguje, což o to, ale jak? A proč jiná přání se ne a ne splnit, i když použijeme stejný postup? Jaký je za tím mechanismus? Přemýšlel jsem tedy, jak to pojmout víc technicky, protože pak se dá lépe předvídat výsledek. A přišel jsem jak na fyzikální analogii, tak na tři faktory, které rozhodují, jestli se přání splní nebo ne.

Příběhy podnikatelů: Když zlaté české ručičky nestačí

Příběhy podnikatelů: Když zlaté české ručičky nestačí"Zlaté české ručičky se chválí samy," kázal mi Olda Novák, majitel autoservisu. Seděl na ponku a svěřoval se s problémy svého podnikání. "Ani jsem si nevšiml," odpověděl jsem a rozhlédl se po prázdné dílně. "Někdy to tady fakt vypadá, jako by všichni začali chodit pěšky," připustil. "Ale o žádné reklamě slyšet nechci. To prostě nefunguje." Nepřesvědčoval jsem ho, že si má zaplatit inzerát. Reklamu můžete dělat, až když je co propagovat. A Olda nemohl nabídnout nic jiného, než ty své zlaté ručičky. A i o tom jsem tak trochu pochyboval.

Jak v dnešní době dělat úspěšnou reklamu

Jak v dnešní době dělat úspěšnou reklamu"Moc se mi nedaří a tak potřebuji udělat propagaci. Sháním někoho, kdo by mi pomohl s reklamou na Facebooku." S podobnými poptávkami se jistě už každý z nás setkal. Reklama na sociálních sítích vypadá jako sázka na jistotu. Zvlášť když je cenově dostupná a spousta lidí má pocit, že ji zvládnou sami. Jaká je ale realita? Podle šetření "Češi a reklama 2019" považuje internet a sociální sítě za přesycené reklamou zhruba tolik lidí, jako v případě televizního vysílání. A to si myslíme, že v televizi už to horší být nemůže. Na rozdíl od internetu.

Příběhy podnikatelů: Jak Lukáš rozsvítil prodejnu

Příběhy podnikatelů: Jak Lukáš rozsvítil prodejnuV prodejně nábytku bylo šero a prázdno. Tedy až na Lukáše Břízu, majitele tohoto podniku, a mě. Lukáš se mi už hodnou chvíli svěřoval se svým zklamáním. "Myslel jsem, že když je prodejna na dobrém místě, kudy chodí spousta lidí, že to bude mnohem lepší. A tak jsem souhlasil i s vysokým nájmem. Ale sám vidíš, jak to je." Rozhlédl jsem se kolem. "Máš tady tmu," konstatoval jsem. "Přece nebudu svítit, když tu nikdo není," povzdychl si Lukáš. "Ale takhle lidi na ulici vidí jen tmavé výlohy," nedal jsem se. "Myslíš, že přijdou, když je k tomu nic neláká?"

Mějte rozum, nebo buďte úspěšní

Mějte rozum, nebo buďte úspěšní"Považoval jsem vás za rozumného člověk, ale když vidím, na co jste se dal..." Rozhodnete-li se svůj život změnit a pustit se do něčeho nového, zaručeně vás takové komentáře neminou. Zvlášť pokud to budete dělat s nadšením a vírou v dobrý výsledek. To se hned stanete nemyslícím fanatikem, sektářem a vůbec člověkem zaslepeným. Co se to děje? Proč vám jsou schopni něco takového říkat lidé, kteří vám dosud byli blízcí? Určitě ne proto, že by chtěli škodit. Naopak, myslí si, že vás ochrání. Asi jako ta kvočna, která bránila "ošklivému káčátku" létat.

Stránky