Co je to Ježčí koncepce?

Co je to Ježčí koncepce?Společnost Walgreens Cork se někdy v roce 1975 rozhodla stát nejlepší sítí samoobslužných drogerií ve Spojených státech a dokonce i na světě. Na tom by nebylo nic až tak divného, podobné strategie najdeme u mnoha jiných firem. Walgreens Cork však v té době provozovala restaurační zařízení a byla proslavená svým sladovým koktejlem.
Jak píše Jim Collins ve slavné knize Jak z dobré firmy udělat skvělou, firma hodila za hlavu celou dlouholetou tradici i obor, který nejvíce přispíval k jejímu hospodářskému výsledku. Proč provedla tento převrat a nenechala ve svém podnikání kámen na kameni? Protože jako restaurační síť nemohla být nejlepší, zvolila si tedy oblast, kde to podle mínění managementu možné bylo.

Walgreens Cork skutečně své mety dosáhla. Od konce roku 1975 do 1. ledna 2000 překonala průměrnou úroveň trhu více než patnáctkrát. Kdyby tento krok neučinila, možná by dnes patřila mezi průměrné nebo dokonce skomírající podniky ( přečtěte si i článek Nevyklízejte prodejny konkurenci).

"Krize je tedy jako liška. Zaujmete-li ježčí postoj, máte mnohem větší šanci, že se ve zdraví dočkáte jejího odchodu."

Úzkému zaměření na to, co skutečně umíme a co nám může přinést úspěch, se říká "ježčí koncepce". Proč? Představte si lišku, která by si ráda pochutnala na ježkovi. Je mazaná a zná sto způsobů, jak kořist obelstít. Ježek se umí jen schoulit do klubíčka a nastavit ostny. A přesto, když vytrvá, liška odejde s nepořízenou. Ani její prohnanost ji nepomůže.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Ježčí koncepce pomáhá v těžkých dobách

Ježčí koncepce je zvláště důležitá v době hospodářské recese. V mnohých firmách, tváří v tvář klesajícím tržbám, propadají panice a zkoušejí prodávat kde co. Na první pohled to může vypadat jako dobrá krizová strategie, přínosy jsou však obvykle mizivé. Jednak proto, že toho o dalších produktech mnoho nevědí, ale zejména z toho důvodu, že plýtvají časem na okrajový prodej a nezbývá jim pak na to, v čem jsou skutečně dobří.

Krize je tedy jako liška. Zaujmete-li ježčí postoj, místo abyste se pokoušeli rozeběhnout na všechny strany najednou, máte mnohem větší šanci, že se ve zdraví dočkáte jejího odchodu.  Pomůže vám v tom program PARTNER PLUS.

  Komentáře: Víte, v čem jste skutečně dobří?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.