Co udělat pro to, aby vaše podnikání vydělávalo?

Co udělat pro to, aby vaše podnikání prosperovalo?Na konci roku obvykle nacházíte v médiích desatera, co dělat nebo nedělat, abyste byli úspěšní. Já vám ale místo deseti rad nabídnu jen jednu: Vytvářejte scénáře. Výzkumy i praktické zkušenosti totiž říkají, že úspěchu dosáhne především ten, kdo ví, co chce. Samozřejmě, že každý podnikatel, pracovník či manažer je přesvědčený, že má ve svém směřování jasno. Jenže pak se ukáže, že jde jen o mlhavé a obecné představy o "úspěchu", "prosperitě" a "bohatství".

Psát scénář znamená vytvářet popis svého cíle a upřesňovat cestu k němu. Cenné je, že při této činnosti zapojíte obě hemisféry svého mozku. Jak racionální přístup levé části, tak i nástroje pravé, hlavně intuici a obrazotvornost. Scénář je tedy výhodným spojením vědomé kalkulace a intuitivního zpracování informací uložených ve vaší hlubinné paměti.

"Scénář není určený k tomu, abyste ho jednou provždy napsali a uložili do šuplíku."

Na jedné straně znáte poměry v oboru, vaše kapacitní i jiné možnosti, trh a jeho očekávání. Na druhé straně vám intuice nabídne "předpověď". Nejde o žádnou magickou věštbu z křišťálové koule. Ve vaší podvědomé paměti je uloženo tolik informací z minulosti i současnosti, o kterých ani nevíte, že jste do jisté míry schopní předvídat, co může ve vašem životě a práci nastat. Právě psaní scénáře je tím, co dá podnět ke zpracování a vyslovení těchto závěrů ( čtěte i v článku Úspěch je představa).


Jak napsat scénář úspěchu

Jak se píše scénář? Jednoduše se posaďte k počítači nebo s tužkou k papíru a začněte zaznamenávat představu, jak by vaše podnikání a práce v následujícím roce měly vypadat. Nejdříve, jako hlavičku, umístěte svoje "poslání". Co považujete za smysl své podnikatelské existence, práce, života? Napište to tučnými červenými písmeny.

Pak přidejte stručné ohlédnutí za loňským rokem. Stačí stručně, jen abyste si uvědomil, co se vám povedlo a co ne. Záměrem není pitvat minulost.

Samotný scénář pište v čase přítomném ("začínám", "rozhoduji se", "získávám"). Nejdříve se zaměřte na rok 2014, pak můžete pokračovat dále. První text bude stručný, spíše kostra nebo osnova. Když jste s ním hotovi, začněte doplňovat detaily. Ale ne na minuty. Život přece jen neběží přesně tak, jak si ho nalajnujete.
Text doplňujte obrázky. Na internetu jich najdete dost a dost (nebo v časopisech, pokud scénář vytváříte ručně).

Scénář není určený k tomu, abyste ho jednou provždy napsali a uložili do šuplíku. Právě naopak, čím častěji se k němu vrátíte, tím lépe bude fungovat. Znovu a znovu ho tedy upravujte, doplňujte. Ale vždy jen v té části, která se týká budoucnosti. Nepřepisujte, co už se stalo, podle "skutečnosti". Dostali byste se do role člověka, který jen popisuje, co bylo. Ale vy chcete vytvářet budoucnost ( seznamte se při té příležitosti se Školou milionářů).

žárovka"Ze všech smutných slov jazyka či pera nejsmutnější jsou: Mohlo to být!" napsal básník John Greenleaf Whittier. Usilujme o to, abychom je jednou s hořkostí nemuseli vyslovit, až budeme zpětně hodnotit svůj život. Dobré příležitosti se nenabízejí věčně a na každém rohu. A jednou z nich je určitě Škola milionářů. Zjistěte o ní více


Aby podnikání vydělávalo

Scénář je účinný proto, že působí dvěma cestami. Jednak pracuje s intuitivními předpověďmi, jednak vás nenápadně a podvědomě podněcuje, abyste to, co v něm uvedete, také plnili. Když se jim často (nejlépe denně) zabýváte, stává se pro vaši mysl realitou.

Proto je také normální, že na začátku se bude text a skutečnost dost rozcházet. Zvlášť pokud máte velké ambice. Ale když vytrváte, zjistíte, že se po čase začnou sbližovat. Ten úžas pak skutečně stojí za to.

Jde ostatně o ověřený princip. Sebenaplňující se proroctví je využíváno jak v marketingu, tak třeba i v politice. A stejně tak zafunguje i ve vašem byznysu.

  Komentáře: Píšete si scénáře?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.