Kniha Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali - proč si ji přečíst 1

Kniha Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali - proč si ji přečíst 1Na obálce sympatická tvář v belmondovském stylu, uvnitř mírně provokativní slovník, který dává najevo, že autor toho sice ví po čertech hodně, ale není žádný náfuka. Zkrátka sympatický rošťák. Nutno dodat, že si na profesionalitu jen nehraje. Musím se usmívat, když pročítám první stránky knihy. Zyman zde nejdříve popíše prodejní úspěch své první knihy Konec marketingu, jak jsme ho dosud znali, zmíní se o záplavách dopisů od nadšených čtenářů a zcela logicky pak vysvětlí, proč založil svoji poradenskou společnost, která (jen tak mimochodem zmíněno) zaměstnává pětačtyřicet nejlepších odborníků na marketing, reklamu a na finance. No nekupte to!

Pokračuje pak poselstvím lidem z reklamní branže, které by se dalo rozšifrovat asi takto: Nebudete-li se řídit tím, co zde zazní, dopadne to s vámi špatně. V první řadě proto, že jde o vývoj objektivní, ve druhé z toho důvodu, že se teď všichni vaši zákazníci dozvědí, jak je ve skutečnosti berete na hůl. A ať už budete někoho nenávidět nebo chválit, bude to vždy Zyman.

"Obvykle se kniha píše jen pro jednu stranu trhu, ale jak vidíte, lze to udělat i takto. Prodá se jí pak nejméně dvakrát tolik."

"Buď změňte své způsoby, nebo si najděte jinou práci. V reklamě nejde o ceny v soutěži EFIFE nebo Zlaté Lvy. Jde o to, abyste svým klientům pomohli vydělávat peníze, klientům, z nichž někteří budou číst tuto knihu a budou pěkně naštvaní, až vás uvidí na pódiu se soškou za vítězství v soutěži o nejlepší reklamu v ruce, zatímco jejich prodej bude upadat."

žárovkaAktivní prodej je tím nejspolehlivějším způsobem, jak zvýšit tržby (už se mi podařilo i navýšení o 100 %). A funguje vždy a všude, ve všech oborech. Není to tak obtížné, jak by se mohlo zdát, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka tím nejpřirozenějším prostředím. Přečtěte si o tom více

Obvykle se kniha píše jen pro jednu stranu trhu, ale jak vidíte, lze to udělat i takto. Prodá se jí pak nejméně dvakrát tolik. Výborný reklamní tah, ale na druhé straně - cožpak to není marketing? Nepotřebuje snad reklamní pracovník vědět, jak to přijde, že je z reklamy mrtvola, a jak ji vzkřísit? Nepotřebuje snad zákazník zjistit, co se vlastně děje s jeho penězi, které dosud tak štědře a bez zbytečných otázek vydával? ( viz také článek Jak vám funguje reklama?).


Konec staré reklamy

Ne že by byl Sergio Zyman jediným, kdo si tohoto úmrtí povšiml. Ale protože umí dělat reklamu, dělá ji. Čtenář si tedy může říci: Když mu to tak dobře jde, proč bych se nepoučil, jak na to?

Proč je tedy reklama mrtva, co ji zahubilo a co budeme muset udělat,abychom ji přivedli zpátky k životu? Pořiďte si Zymanovu knihu a nebo si počkejte na příště.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: