Revoluce nebo evoluce marketingu? Nejlépe návrat

Revoluce nebo evoluce marketingu? Nejlépe návrat  O tom, jestli marketing potřebuje revoluci nebo evoluci, se začátkem září mluvilo na konferenci MARKETING FRINGE. Pokud jde o revoluci, myslím, že se nic takového čekat nedá. Každou chvíli sice můžeme slyšet o revoluční kampani, ale nakonec vždy se ukáže, že jde jen o sebechválu. Evoluci aby také s reflektorem v ruce pohledal. Posuny se totiž týkají spíše technologií. Jestliže někdo přizpůsobí kampaň z internetu chytrému telefonu a začne tomu říkat mobilní marketing, nejde o vývoj marketingu.

Co by marketingu naopak slušelo, je návrat. Pokud se vám na jazyk derou slova o zpátečnictví, počkejte s nimi, hned to vysvětlím. Když na zmíněné konferenci zazněla slova, že "produkt je pro uživatele a ne naopak", jde jistě o starou známou zásadu. Jen jsme na ni tak nějak zapomněli, stejně jako na mnohé další. Z jednoho prostého důvodu: Jde o "rukodělnou práci", ne "pásovou výrobu".

"Klidně se vraťte třeba k tomu, jak dělali reklamu a prodávali před sto lety."


Revoluce v marketingu?

Velkým firmám se to nehodí. A jsou to ony, kdo udává trend v marketingu. Podívejte se do internetových médií, kolik jich mluví o kampaních globálních společností a kolik uvede příklad malé firmy z tuzemska ( také v článku Osvojte si nástroje, které vaše velká konkurence běžně používá).

Klidně se tedy vraťte třeba k tomu, jak dělali reklamu a prodávali před sto lety. Vyberte si, co se vám hodí, a rozviňte podle svých potřeb.

Pojistěte si poloviční slevu na PARTNER PLUS! Pořiďte si nejlevnější variantu LIGHT, která je do 30. 9. zcela zdarma, a ta vám umožní čerpat naše služby a kdykoliv přejít na vyšší úroveň programu jen za poloviční cenu. Pojistěte si svoji slevu, ať vám neuteče.


Pro inspiraci tu mám pár "starých" zásad:

  • musím vědět, co zákazník chce
  • abych se to dozvěděl, musím s ním mluvit - před prodejem, při prodeji, po prodeji
  • zákazník je pánem, a to vždy
  • proto k němu musím být uctivý
  • přemýšlet, jak prodat produkt, který zákazník nechce, je plýtvání časem
  • vnutit zákazníkovi něco, co nechce, je podvod
  • není důležitá velikost zákazníka, ale velikost zisku, který z něho mám…

  Komentáře: Kde se můžeme poučit z minulosti?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.