Revoluce nebo evoluce marketingu? Nejlépe návrat

Revoluce nebo evoluce marketingu? Nejlépe návrat  O tom, jestli marketing potřebuje revoluci nebo evoluci, se začátkem září mluvilo na konferenci MARKETING FRINGE. Pokud jde o revoluci, myslím, že se nic takového čekat nedá. Každou chvíli sice můžeme slyšet o revoluční kampani, ale nakonec vždy se ukáže, že jde jen o sebechválu. Evoluci aby také s reflektorem v ruce pohledal. Posuny se totiž týkají spíše technologií. Jestliže někdo přizpůsobí kampaň z internetu chytrému telefonu a začne tomu říkat mobilní marketing, nejde o vývoj marketingu.

Co by marketingu naopak slušelo, je návrat. Pokud se vám na jazyk derou slova o zpátečnictví, počkejte s nimi, hned to vysvětlím. Když na zmíněné konferenci zazněla slova, že "produkt je pro uživatele a ne naopak", jde jistě o starou známou zásadu. Jen jsme na ni tak nějak zapomněli, stejně jako na mnohé další. Z jednoho prostého důvodu: Jde o "rukodělnou práci", ne "pásovou výrobu".

"Klidně se vraťte třeba k tomu, jak dělali reklamu a prodávali před sto lety."


Revoluce v marketingu?

Velkým firmám se to nehodí. A jsou to ony, kdo udává trend v marketingu. Podívejte se do internetových médií, kolik jich mluví o kampaních globálních společností a kolik uvede příklad malé firmy z tuzemska ( také v článku Osvojte si nástroje, které vaše velká konkurence běžně používá).

Klidně se tedy vraťte třeba k tomu, jak dělali reklamu a prodávali před sto lety. Vyberte si, co se vám hodí, a rozviňte podle svých potřeb.

Víte, že... Ročně skončí více jak 1.000 malých prodejen a hospod? Většinou proto, že nestačí na větší konkurenci. Přitom návody, jak se takové velké konkurenci ubránit, existují a fungují. Je škoda se vzdávat, když to není nutné.


Pro inspiraci tu mám pár "starých" zásad:

  • musím vědět, co zákazník chce
  • abych se to dozvěděl, musím s ním mluvit - před prodejem, při prodeji, po prodeji
  • zákazník je pánem, a to vždy
  • proto k němu musím být uctivý
  • přemýšlet, jak prodat produkt, který zákazník nechce, je plýtvání časem
  • vnutit zákazníkovi něco, co nechce, je podvod
  • není důležitá velikost zákazníka, ale velikost zisku, který z něho mám…

 

Stáhněte si informace: