Věrohodné příběhy v nevěrohodném světě: Získejte nové posluchače

Věrohodné příběhy v nevěrohodném světě: Získejte nové posluchačeVěrohodní marketéři mají úspěch "Pamatujte si, že nejlepší příběhy slibují uspokojení přání, která souvisejí se spotřebitelovým pohledem na svět," říká Seth Godin v poslední kapitole knihy Všichni marketéři jsou lháři, kterou v roce 2006 vydalo nakladatelství Management Press. Dobré příběhy mohou nabízet ulehčení, zázrak, peníze, společenský úspěch, bezpečí, vyšší sebevědomí, zábavu, potěšení, pocit sounáležitosti.

Úspěšné příběhy ale nikdy nenabízejí věci, které marketéři nejčastěji zdůrazňují: velice dobrou kvalitu, o něco výhodnější cenu, pohodlí, kvalitní brožuru atd. Žádný z těchto znaků nestojí za příběh a nestojí ani za to, abychom se o něj podělili s dalšími. Téměř nikdo nestojí o trochu chutnější koláček.

"Jaký pamětihodný příběh mohu vyprávět?"

A tak místem, od něhož byste měli začít se svým výrobkem a se svojí službou je otázka: jaký pamětihodný příběh mohu vyprávět?


I konkurenti vyprávějí příběhy

Na trhu ovšem nejste sami. I vaši konkurenti vyprávějí příběhy a mnohé z nich mohou být úspěšné. Nelze jim čelit tím, že se je budete snažit překřičet tímtéž příběhem. Nesnažte se vyprávět příběhy svých konkurentů lépe a hlasitěji.

Problém je v tom, že pokud už zákazník přijal příběh někoho jiného, nebude ho chtít opustit ve prospěch vašeho, podobného příběhu. Musel by tím nutně přiznat, že se mýlil. A to si lidé připouštějí jen velmi neradi. Proto oslovujte své lidi a dejte jim svůj příběh.

Na začátku vytváření nového příběhu se tedy zkuste poohlédnout po jiném společenství, které chce slyšet jiný příběh. Tak to udělal třeba Cirque du Soleil, který se místo na děti obrátil na dospělé obecenstvo ( viz také informace o knize Strategie modrého oceánu).

Je-li trh obsazený, můžete se pokusit ho rozštěpit. Například japonská restaurace Masa v New Yorku se obrátila na zákazníky s tímto příběhem: "Podáváme to nejlepší suši na světě, avšak jen lidem, kteří jsou ochotni za ně zaplatit."

Dobrá, máte připravený skutečně zajímavý a originální příběh. Jak ho ale dostat mezi lidi? Více jak tisícovka lidí už autorovi knihy tuto otázku položila. Odpověď zní. Pokud to opravdu je dobrý příběh, nebudete mít s jeho rozšířením žádný problém ( s vytvářením dobrých příběhů vám pomůže e -kniha Výtah k úspěchu).

A na závěr ještě upozornění: V přídavcích na konci knihy vás čeká více jak desítka zajímavých příkladů a příběhů jako inspirace.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Příběh o příběhu

V minulém díle jste se mohli dočíst, že lidé si nekupují knihy proto, že by dopodrobna věděli, co v nich je. Spoléhají se na příběh. Možná už autora znají, možná jim knihu někdo doporučil. Je-li příběh o příběhu tak nosný, jak Seth Godin věří, určitě si půjdete knihu Všichni marketéři jsou lháři koupit. A pokud čekáte na doporučení, tady je: Neznám nic lepšího, co by vám mohlo v této krizi prospět, než marketingový příběh. A Seth Godin stoprocentně ví, jak na to.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.