Manažer 80/20

 

Většina firem, a bezpochyby stejně tak i značná část manažerů se zaměřuje spíše na vstupy než na výstupy. Sledují procesy. Místo aby se soustředili na výsledky, zejména na to, jak dosáhnout těch nejlepších výsledků, upínají pozornost na bezpočet úkolů, jež musí denně zvládnout.

 
Manažer 80/20
 
Pokud se ale zamyslíte nad tím, jak vznikají ty nejlepší výsledky a jaké procesy k nim vedou, zjistíte, že většina skvělých výsledků nevyžaduje žádné rozsáhlé, zásadní kroky a k jejich dosažení postačí vynaložit relativně málo energie a potenciálu.

V praxi to například znamená, že nevelký počet manažerů rozhoduje o úspěchu firmy, pro niž pracují; že několik výrobků, zákazníků či rozhodnutí se podílí na většině firemního zisku, a pokud se soustředíme na těchto několik pro firmu životně důležitých zákazníků či výrobků - pokud budeme prodávat více vysoce ziskových výrobků těm zákazníkům, na nichž nejvíce vyděláme - můžeme své zisky několikanásobně zvýšit. Obecně vzato: malý počet příčin (přístupů, metod, rozhodnutí, událostí, produktů, technologií, lidí, jednání) vede k výsledkům, jež z proporcionálního hlediska nejsou ani v nejmenším v souladu s daným počtem příčin nebo s vynaloženým úsilím.

Nejnovější, veskrze praktická publikace Richarda Kocha Manažer 80/20 seznamuje nejen s pravidlem 80/20 a s tím, jak se projevuje, ale hlavně s tím, jak toto pravidlo co nejsnáze, nejrychleji a nejjednodušeji používat v běžném pracovním životě manažerů všech úrovní řízení a firem všech velikostí.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu