Sedm ztracených tajemství úspěchu
Když už mě odmítli potřetí, začal jsem se smiřovat s tím, že si tedy pořídím nejdražší igelitku široko daleko.
Rozhlížel jsem se proto po nějaké knize, která by mnoho nestála a byla by mi alespoň nějakým přínosem. Severské detektivky i dětské omalovánky jsem předem vyloučil. Pak jsem narazil na antikvariát. Sáhl jsem po první knize, která mi přišla pod ruku, a četl: "Odhalit vaše podnikání také znamená poučit lidi o tom, co děláte. Většina podniků vypráví jen částečný příběh…" Zaujalo mě to tak, že jsem ji bez váhání koupil a cestou domů ve vlaku celou přečetl.
Joe Vitale je znám jako protagonista filmu Tajemství a bývá tedy zařazován do ezoterické škatulky. Nevím jak vám, ale mně to nevadí. Jednak nejsem na ezoteriku alergický, jako jistý můj jmenovec, jednak se s ní v této knize nesetkáte. Je čistě o reklamě a podnikání. A Joe Vitale ke všemu není tak docela autorem všech myšlenek v ní obsažených.¨
Knížka je totiž vzpomínkou na zapomenutého génia reklamy Bruce Bartona (patří mu druhé "B" v názvu i dnes dobře známe agentury BBDO). Těžko říci, proč jeho názory zmizely v propadlišti času a proč je musíme znovu objevovat. Jsou totiž velmi zajímavé. Ukažte mi ostatně jiného člověka, jehož reklamní dopis přinesl stoprocentní odezvu.
Asi bude něco na tom, co říká autor, totiž že i hodnotné myšlenky často překryje záplava módních a povrchních názorů, kterými jsme neustále bombardováni. Až pak někdy přijde čas si je zase připomenout.
Návod Joe Vitala (či Bruce Bartona) na podnikatelský úspěch se skrývá v těchto sedmi zásadách:
- Odhalte podnikání, jak ho nikdo nezná
- Využijte roli boha
- Mluvte v podobenstvích
- Dejte jim odvahu k cestě vzhůru
- Přidejte jeden prvek, který chybí
- Rozdávejte se
- Naostřete si nůž
Návdavkem pak dostanete rozbor oné slavné stoprocentní reklamy a pár ukázek z Bartonovy práce i jeho názorů.
Už dlouho jsem nečetl tak výstižný a přitom stručný a přehledný návod, jak uspět v podnikání, jako je Sedm ztracených tajemství úspěchu. Proto upřímně doporučuji.
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.