Vyluxusované mozky
Nejspíš ano, alespoň mnozí z nás, jak přesvědčivě dokazuje Martin Lindstrom, sám zkušený marketingový praktik, poradce významných světových firem, a stále častěji i zastánce zájmů nakupujících spotřebitelů, ve své knize Vyluxusované mozky, jejíž české vydání s podtitulem Triky, které používají firmy, aby nás přiměly k nákupu připravilo nakladatelství Management Press.
Cílem Lindstromovy nejnovější knihy Vyluxusované mozky je otevřít nám oči, abychom prohlédli všechny způsoby, jimiž jsme jako spotřebitelé manipulováni, a pomoci nám tak přijímat poučenější rozhodnutí, zač utratíme své peníze. (Ale nemůžeme předpokládat, že poučení v knize budou hledat i naše firmy a manažeři jejich marketingových a reklamních oddělení, aby se dozvěděli, jak to dělají kolegové v předních světových firmách, a poznali některá z nejpřísněji střežených tajemství marketingového světa?)
Kniha vychází s předmluvou Morgana Spurlocka, režiséra a protagonisty filmů Super Size Me a Greatest Movie Ever Sold.
Tajné triky marketérů
Marketingový vizionář Martin Lindstrom se úspěšně pohyboval v předních frontových liniích válek produktových značek více než dvacet let.
Ve své nejnovější knize Vyluxusované mozky ovšem zaměřuje pozornost do vlastních řad, aby podal zasvěcený pohled dovnitř odvětví a aby poukázal na psychologické triky a pasti, kterých dnešní korporace využívají, aby nás přiměly k nákupu. Účelem jeho knihy je otevřít nám oči, abychom prohlédli všechny způsoby, jimiž jsme jako spotřebitelé manipulováni a klamáni, a pomoci nám tak nepodléhat reklamnímu vábení a přijímat rozumnější, poučenější rozhodnutí, zač utratíme své peníze.
Na základě důkladné znalosti prostředí a postupů největších a nejziskovějších firem i praxe marketingových a reklamních agentur a rovněž s využitím výsledků vlastních výzkumů Lindstrom v knize odhaluje některá z nejpřísněji střežených tajemství marketingového světa.
Marketing založený na vytváření závislosti
Uvádí podrobnosti o tom, jak marketéři a zadavatelé reklamy cílí na děti, a to již ve znepokojivě nízkém věku - či naplno řečeno, atakují je již v lůně mateřském, jak záměrně rozdmýchávají paniku a paranoiu a využívají našich přirozených obav z nákaz, nemocí, kontaminovaných potravin i extrémních projevů počasí. Odkrývá a podrobně popisuje, jak marketéři k ovlivňování našich nákupních zvyklostí využívají fenoménu nostalgie, tlaku okolí, vlivu celebrit i naší touhy po zdraví a po štěstí - aby roznítili a upevnili naši oddanost značkám, a dokonce i naši závislost na nich a na jejich nakupování.
Odhaluje, že výrobci (nejen) některých kosmetických produktů upravují jejich složení tak, aby působily návykově, i to, jak firmy tajně shromažďují a vytěžují naše digitální data, aby se dostaly k těm nejintimnějším podrobnostem našeho osobního života, a jak těchto informací využívají, aby na nás zacílily reklamní sdělení a nabídky šité na míru našemu psychologickému profilu.
A co firmám prozradilo snímkování mozkové činnosti heterosexuálních mužů s využitím funkční magnetické rezonance, kterým byly předkládány reklamní materiály zobrazující téměř nahé muže? Na co že přitom mysleli? A jak toho firmy využívají při brandingu některých produktů?
A jaká zjištění přinesl autorův velký, nákladný a poněkud riskantní experiment o síle a přesvědčivosti marketingu využívajícího osobních doporučení?
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.