Maloobchod

Zítra už se bude zákazník vyvažovat zlatem

Miloš Toman Zítra už se bude zákazník vyvažovat zlatemBylo to tuším v roce 2009, kdy mi marketingový šéf jednoho řetězce řekl: "Zákazníci netouží po nějakých vztazích. Chtějí nakoupit a jít." Jakmile ale udeřila krize, bylo rázem všechno jinak. Nejen řetězce si uvědomily, že v době, kdy lidé šetří a omezují nákupy, má věrný zákazník cenu zlata a osobní kontakt s ním ho nejlépe dokáže přesvědčit, aby příště přišel zase.

Aktivní prodej: Je to na houby!

Aktivní prodej intuitivního marketingu: Je to na houby!Několikrát ročně nasajeme zamyšleně vzduch a začneme se zajímat, jestli rostou. Řeč je samozřejmě o houbách. Dokonce se říká, že Slované mají citlivost na jejich vůni v genech. Ať je to jak chce, pro mnohé z nás je představa hříbku vykukujícího z mechu neodolatelná. Ale všimli jste si někdy, že houbařské výpravy tak trochu připomínají nákup v samoobsluze?

Cookie: Existuje jedna reklama, které by lidé chtěli víc

Cookie intuitivního marketingu: Existuje jedna reklama, které by lidé chtěli vícOd roku 1993 se každoročně zveřejňuje výsledek výzkumu, který mapuje vztah Čechů k reklamě. Ani letos v něm nejsou nějaké překvapivé informace. Stejně jako dříve považuje většina lidí za svého nepřítele reklamní bloky v televizi. Roste však počet těch, kterým reklama pomáhá nakupovat. A hlavně je tu pořád jedna žádaná, ale nevyužívaná forma propagace.

Kde se ukrývá síla tradičního obchodníka

Intuitivní marketing: Kde se ukrývá síla tradičního obchodníka"Naše prodejny jsou prvním zážitkem každého dítěte a posledním zážitkem každého seniora," řekl nedávno Miloslav Hlavsa, ředitel Konzumu Ústí nad Orlicí. A sklidil za to potlesk. V těchto slovech se současně ukrývá návod, jak se může tradiční obchodník odlišit od konkurence řetězců a nadnárodních společností a prosperovat i na současném přeplněném trhu.

Jak se připravit o dobrého zákazníka

Intuitivní marketing: Jak se připravit o dobrého zákazníkaJe to vyhlášená pekárna valašských frgálů. Po nedávné návštěvě mi však nejspíš utkví v paměti jako prodejna s nejhorší obsluhou, co jsem potkal za ta léta, kdy tu máme soukromé podnikání. Nebýt toho, že jsem frgály potřeboval pro dobré zákazníky a obchodní partnery, asi bych se otočil a krabici s připravenými koláči nechal ležet na pultě. Takto jsem jen zatnul zuby.

Stránky