12 způsobů, jak prodávat jinak a úspěšně

12 způsobů, jak prodávat jinak a úspěšně"Já vám to věřím, že se v některých oborech dají najít různé formy prodeje a odlišit se tak od konkurence," řekl mi před časem jeden podnikatel. "Jenže já mám pekárnu. Tady nic nového nevymyslíte." A tak jsem si vzal papír a jen tak z hlavy mu sepsal 12 způsobů, jak je možno prodávat pečivo. Viditelně ho to překvapilo. Dosud totiž přemýšlel jen o nějakých dílčích úpravách a přesvědčení, že v jeho oboru je všechno jednou provždy dané, mu bránilo v nadhledu. Následující přehled není konečný a není samozřejmě určen jen pekařům. Inspiraci si z něj může vzít každý obchodník.

Konkrétní řešení ovšem nezávisí jen na tom, co se vám líbí. Je třeba brát ohled na místní situaci, trh a zákazníky. V chudé čtvrti asi neuspějete se sice kvalitním, ale dražším pečivem. Na malém městě pouze s francouzskými bagetami, i kdybyste jich měli deset druhů. Na druhé straně se ale nespokojte jen s charakteristikou lidí, kteří k vám teď chodí. Zjistěte si, jestli tu nejsou k dispozici ještě jiní zákazníci ( více v e-booku Intuitivní marketing v prodejně).

"Po této inspirační "masáži" vás určitě napadnou ještě další možnosti.


Prodávejte jinak a úspěšně

Zúžení sortimentu
Můžete se zaměřit jen na úzký segment. Třeba prodávat pouze francouzské bagety, nebo se specializovat na koblihy, či nabízet jen chleba. V tomto zúženém sortimentu však musíte rozšířit výběr.

Orientace na kvalitu
Podobně jako v předchozím případě se dá zúžit sortiment a soustředit se na špičkovou kvalitu. Tomu pak mohou odpovídat vyšší ceny.

Diskontní samoobsluha
Je možno jít také opačným směrem a vsadit na láci. Pečivo se dá levně prodávat v samoobsluhách, kde žádný pult a prodavače, kromě pokladních, nenajdete.

Neustále čerstvé
Místo jednorázového vyrobení pečiva na celý den je možno péct několikrát denně. Zejména s využitím chlazeného těsta, které si připravíte předem a pak ho jen dáte dokynout a upečete přímo v prodejně.

Občerstvení
K prodeji pečiva můžete přidat posezení a k vašim výrobkům podávat kávu, čaj a další nápoje. V létě třeba zmrzlinu ( viz také článek Co ještě prodávat, abyste zvýšili tržby?).

Fastfood
Vlastní pečivo se dá použít jako základ pro fastfood. Můžete připravovat čerstvé obložené bagety, zapečené tousty nebo třeba párky ve vašem rohlíku.

Propojení sortimentu
Ke kvalitnímu pečivu se dobře hodí stejně kvalitní sýry, másla nebo uzeniny. Prodejnu můžete vhodně ideově sjednotit, aby přitahovala více zákazníků.

Večerka
Můžete prodávat čerstvé pečivo v době, kdy už supermarkety nabízejí jen gumové rohlíky a balený chléb.

Internetová prodejna s rozvozem
V současnosti se začínají šířit modely, kde si zákazník objedná potraviny na internetu a prodejna mu je doveze. Můžete třeba obsluhovat jen bližší okolí.

Ranní rozvoz
Pečivo se dá rozvážet i tak, aby ho zákazníci měli čerstvé k snídani. Samozřejmě včetně případných dalších potravin, o které projeví zájem.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se

Dodávky dalším prodejnám
Je možno zásobovat další prodejny, s nimiž si nekonkurujete. Stačí, když začnete v nepříliš vzdáleném okolí.

Prodejní stánky
Místo jedné prodejny můžete zřídit několik menších stánků na exponovaných místech a sortiment doplnit třeba i jídlem do ruky.

A určitě vás napadnou ještě další možnosti.  Pokud ne, rád vám v tom pomohu.

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.