12 způsobů, jak prodávat jinak a úspěšně
Dosud totiž přemýšlel jen o nějakých dílčích úpravách a přesvědčení, že v jeho oboru je všechno jednou provždy dané, mu bránilo v nadhledu. Následující přehled není konečný a není samozřejmě určen jen pekařům. Inspiraci si z něj může vzít každý obchodník.
Konkrétní řešení ovšem nezávisí jen na tom, co se vám líbí. Je třeba brát ohled na místní situaci, trh a zákazníky. V chudé čtvrti asi neuspějete se sice kvalitním, ale dražším pečivem. Na malém městě pouze s francouzskými bagetami, i kdybyste jich měli deset druhů. Na druhé straně se ale nespokojte jen s charakteristikou lidí, kteří k vám teď chodí. Zjistěte si, jestli tu nejsou k dispozici ještě jiní zákazníci ( více v e-booku Intuitivní marketing v prodejně).
Prodávejte jinak, podle intuitivního marketingu a úspěšně
Zúžení sortimentu
Můžete se zaměřit jen na úzký segment. Třeba prodávat pouze francouzské bagety, nebo se specializovat na koblihy, či nabízet jen chleba. V tomto zúženém sortimentu však musíte rozšířit výběr.
Orientace na kvalitu
Podobně jako v předchozím případě se dá zúžit sortiment a soustředit se na špičkovou kvalitu. Tomu pak mohou odpovídat vyšší ceny.
Diskontní samoobsluha
Je možno jít také opačným směrem a vsadit na láci. Pečivo se dá levně prodávat v samoobsluhách, kde žádný pult a prodavače, kromě pokladních, nenajdete.
Neustále čerstvé
Místo jednorázového vyrobení pečiva na celý den je možno péct několikrát denně. Zejména s využitím chlazeného těsta, které si připravíte předem a pak ho jen dáte dokynout a upečete přímo v prodejně.
Občerstvení
K prodeji pečiva můžete přidat posezení a k vašim výrobkům podávat kávu, čaj a další nápoje. V létě třeba zmrzlinu.
Fastfood
Vlastní pečivo se dá použít jako základ pro fastfood. Můžete připravovat čerstvé obložené bagety, zapečené tousty nebo třeba párky ve vašem rohlíku.
Propojení sortimentu
Ke kvalitnímu pečivu se dobře hodí stejně kvalitní sýry, másla nebo uzeniny. Prodejnu můžete vhodně ideově sjednotit, aby přitahovala více zákazníků.
Večerka
Můžete prodávat čerstvé pečivo v době, kdy už supermarkety nabízejí jen gumové rohlíky a balený chléb.
Internetová prodejna s rozvozem
V současnosti se začínají šířit modely, kde si zákazník objedná potraviny na internetu a prodejna mu je doveze. Můžete třeba obsluhovat jen bližší okolí.
Ranní rozvoz
Pečivo se dá rozvážet i tak, aby ho zákazníci měli čerstvé k snídani. Samozřejmě včetně případných dalších potravin, o které projeví zájem.
Dodávky dalším prodejnám
Je možno zásobovat další prodejny, s nimiž si nekonkurujete. Stačí, když začnete v nepříliš vzdáleném okolí.
Prodejní stánky
Místo jedné prodejny můžete zřídit několik menších stánků na exponovaných místech a sortiment doplnit třeba i jídlem do ruky.
A určitě vás napadnou ještě další možnosti.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.