Co dát na web prodejny

Co dát na web prodejny  Internetové stránky mnoha obchodníků jsou si podobné jako vejce vejci. Pár informací o akční nabídce (v lepším případě dokonce aktuální), adresa prodejny - a to je asi tak všechno. Takové stránky působí podobně jako zaprášené výlohy, v nichž se kroutí vybledlé plakáty. Důvodem není jen pohodlnost nebo neznalost obchodníka, ale i podceňování nakupujících. Stále funguje představa, že na internetu se pohybují pouze velmi mladí lidé. Jenže to už dávno není pravda.

Průzkumy říkají, že současná generace výdělečně činných (takzvané "Husákovy děti") je na internetu jako doma. Dokonce i část důchodců se už umí na virtuální síti pohybovat a získávat zde informace. Na Facebooku v poslední době přibývá seniorů. A to nemluvím o generaci miléniálů a dospívajících, kteří nedají bez internetu ani ránu. Zanedbávat web tedy znamená připravovat se o obchodní příležitosti a zákazníky. A nic na tom nemění třeba skutečnost, že vašimi nakupujícími jsou převážně lidé z blízkého okolí.

"Informace pouze o parametrech nebo ceně zboží? Nuda!"


Nenuďte návštěvníky

Vaše internetové stránky samozřejmě nemusí mít podobu internetové prodejny. Nechcete-li nebo nejste schopni prodávat na síti, můžete tam zcela jistě podávat velké množství zajímavých informací a nechat o nich zákazníky diskutovat.
Dejte si ale pozor – dnešní návštěvníky naprosto nezajímá to, s čím se většinou ještě u firemních webů setkávají. Informace pouze o parametrech nebo ceně zboží? Nuda! Informace o tom, jak jste už deset let na trhu? Nuda!!

Podívejme se pro inspiraci do doby, kdy internet byl příliš odvážnou myšlenkou i pro autory science-fiction. Firma Maison Staněk vydávala na konci devatenáctého století cestopisný časopis "Světem". Nebyla ovšem vydavatelstvím, ale obchodem s koloniálním zbožím.

K čemu časopis sloužil? Když chtěla firma přijít na trh s naprostou novinkou – třeba výrobky z bambusu – nejdříve ve svém časopise zveřejnila sérii článků z Asie, věnovaných pěstování a zpracování této suroviny. Když pak začala bambusový nábytek prodávat, zákazníci už věděli, o co jde a jaké jsou jeho výhody. A kupovali.

žárovkaAktivní prodej je tím nejspolehlivějším způsobem, jak zvýšit tržby (už se mi podařilo i navýšení o 100 %). A funguje vždy a všude, ve všech oborech. Není to tak obtížné, jak by se mohlo zdát, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka tím nejpřirozenějším prostředím. Přečtěte si o tom více


Informujte své zákazníky zajímavě

Stejná situace dnes vládne na internetu. Vlastně si myslím, že jsme většinou ani nikdy nestáli o to, aby nám byly informace podávány suchou a nezáživnou formou, jak se o to pokoušeli a pokoušejí lidé oslnění technikou. Zajímavý příběh je vždy největším lákadlem, ať už se jedná o romány, nebo o atomovou elektrárnu ( viz také článek Věrohodné příběhy v nevěrohodném světě: Základem marketingu jsou příběhy).

Příběh si ovšem nemusíte představovat jako klasický děj. Pokud například prodáváte zdravé potraviny, můžete popsat, odkud pocházejí a jak se tam produkují. Drogerie zase zapůsobí sezónními návody na úklid (velikonoční či vánoční), nebo v létě článkem o výběru opalovacích krémů.


Dejte na web prodejny příběhy

A když říkám zábava, nemusíte za tím hned vidět humor nebo obrázky erotického charakteru. Příběh o používání elektrického sporáku může zájemce o toto zboží potěšit více než anekdota. Vůbec nemusí být k smíchu a v jádru se může zabývat technickými detaily, ale je to příběh.

Vaše "literární" tvorba ovšem musí vypadat autenticky. Děkovné dopisy od paní J. K. z Kolína se už dnes nenosí a zákazníky vám spíše odeženou. Superlativy a vděkem ať plýtvají spokojení zákaznici v diskusi, vám sluší spíše věcnost a objektivita.

 Více o tomto tématu vám řekneme v programu PARTNER PLUS.

  Komentáře: Máte web? A co na něm?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: