Co dát na web prodejny: Užitek pro zákazníky

Co dát na web: Užitek pro zákazníkyMinule jsem upozornil, že naprostá většina zákazníků nehledá parametry, ale užitek. Platí to samozřejmě zejména o technice. Nejde-li zrovna o odborníka, vybere si podle účelu, pro který si produkt kupuje, ne podle technických údajů. Chce počítač pro kancelářskou práci, ne s určitou velikostí RAM. Touží po teplé vodě pro celou rodinu, ne po bojleru s daným objemem a kilowatty. Ale stejně tak to platí třeba i pro potraviny a další zboží, které nabízíte právě vy.

Nedávno se mě jedna obchodnice ptala, jak má propagovat novou, kvalitnější mouku, když na běžnou propagaci zákazníci neslyší. Řekli jsem jí, aby napekla buchty a dávala je nakupujícím ochutnat. Pak se totiž rozhodují ne na základě parametrů, ale podle užitku, tedy chutného výsledku.

Tvořivosti se meze nekladou.


Jak vypadá užitek pro zákazníky

Na internetu samozřejmě nelze dávat ochutnávat. Ale chutě vzbuzovat můžete. Jednak textem, jednak obrázky. Jen je třeba se nadále držet zásady, že důležitý je výsledek. Maso třeba vypadá, jak vypadá. Někomu se líbí, jinému ne. Řízek či guláš, pěkně naaranžovaný na talíři, ale zaujme každého. A co více - zaručeně povzbudí jeho slinné žlázy. Možná i vy jste teď začali polykat sliny, sotva jste si zmíněné pokrmy představili ( o využívání představivosti si více přečtěte v e-knize Výtah k úspěchu).

Pěknými obrázky řeknete "A", ale je třeba ještě dodat "B". A to je návod, jak se zákazník k tomuto lákavému výsledku dostane. Tím návodem je samozřejmě recept. Můžete dokonce popsat, kde požadované suroviny ve vaší prodejně najde. Nebo je připravit jako balíček či umožnit odeslání elektronické objednávky, kterou pak připravíte k vyzvednutí.

žárovkaAktivní prodej je tím nejspolehlivějším způsobem, jak zvýšit tržby (už se mi podařilo i navýšení o 100 %). A funguje vždy a všude, ve všech oborech. Není to tak obtížné, jak by se mohlo zdát, protože aktivní prodej je pro tradičního obchodníka tím nejpřirozenějším prostředím. Přečtěte si o tom více

Ale i průmyslové a další zboží je možno takto zatraktivnit. Proč nepřidat ke strojku na šlehačku pár obrázků s lákavými ovocnými poháry, samozřejmě včetně receptů? K novému autu typy na výlet? Či k hudebnímu nástroji notovou partituru a zvukovou nahrávku ke stažení? ( viz také článek Category management není jen pro velké).
Kdo vám ostatně brání nabízet fotografie kuchyňského nádobí s "užitkem", tedy hrnce plné jídla, pekáče s buchtami a talíře se svíčkovou? Máte-li pocit, že se to tak nedělá, protože ostatní mají standardní obrázky se sadami nádob pěkně vyrovnanými na sobě, pak si uvědomte, že napodobováním druhých ještě nikdo k úspěchu nepřišel.

Takže to hlavní, co byste měli chápat, je, že tvořivosti se meze nekladou. Berte tedy tento článek jen jako inspiraci pro vaše vlastní nápady.

  Komentáře: Posuzujete zboží podle užitku?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: