Co dát na web prodejny: Základní informace

Co dát na web: Základní informace   Adresa, otevírací doba, jedna věta o nabízeném zboží, maximálně mapa. To jsou tak všechny informace, které na internetových stránkách prodejen najdete. Přitom každý z obchodníků je současně i zákazníkem, takže by nemělo být těžké pochopit, že je to poněkud málo. Lidé jsou dnes pohodlní a nemají zájem hledat doplňkové informace někde jinde. Vedle adresy by tedy měly vaše stránky obsahovat všechny informace, které dovedou zákazníka až na práh prodejny.


Na webu by neměla chybět mapa

Určitě by neměla chybět mapa. Je lepší, když využijete odkazu na servery, které zákazníkovi ukáží nejen přesné umístění prodejny, ale i další souvislosti a souvztažnosti. Z pevného výřezu mapy v podobě obrázku se zákazník nedozví, v které čtvrti se nacházíte, nebo z kterého města se k vám nejlépe dostane.

U všech těchto informací platí, že čím více, tím lépe.

Pamatujte na to, že nakupující mohou přijít z bezprostředního okolí, ale také z větší vzdálenosti. Takže jim sdělte, kde jsou nejbližší zastávky autobusu, vlaku, městské dopravy. A popište také cestu od nich až do prodejny.
Motorizovaní návštěvníci zase uvítají informaci, kde se dá zaparkovat, zda se případně jedná o parkoviště placené a kolik se zde vybírá.
Začíná se také prosazovat uvádění souřadnic GPS.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Na web prodejny dejte alespoň základní informace

Běžnou otevírací dobu byste měli průběžně doplňovat aktuálními údaji o změnách v době svátků, prázdnin apod. Pokud máte například otevřeno jen každou druhou sobotu, vypište raději konkrétní data, nebo připojte kalendář. Zákazník nemá trpělivost na to, aby si zjišťoval, který týden je sudý a lichý, nebo kolikátý je v měsíci.

Pokud jde o fotografie, použijte záběry jak vnější, tak vnitřní. Podle vnějších se zákazník zorientuje, až vás bude hledat, vnitřní vypovídají o úrovni vaší prodejny. Interiéry raději fotografujte s lidmi. Návštěvník tak má pocit, že je u vás neustále plno. Víte například, že někteří lidé mají zábrany vkročit do prázdné prodejny? ( viz také článek Využijte stádový efekt ke zvýšení tržeb).
Zásadně nepoužívejte "ilustrační" obrázky, které ukazují něco jiného, než ve skutečnosti je. Zklamaní zákazníci vám takové podvody neodpustí.

Na svých stránkách můžete dokonce umístit i podobné informace o okolních prodejnách, které například doplňují váš sortiment. Nejlépe samozřejmě tak, že ony vám to zase oplatí na svém webu. Proč je to výhodné? Zákazníka potěší, že může udělat kompletní nákup a zvýší se pravděpodobnost, že k vám přijde. Pokud tedy například prodáváte oděvy, můžete na svých stránkách odkázat i na obchod s obuví, prádlem, kosmetikou.

U všech těchto informací platí, že čím více, tím lépe. Aby se však zákazník mohl dobře orientovat, je třeba je strukturovat a rozdělit na stránky a podstránky. Dbejte na to, abyste je správně roztřídili a nacházely se skutečně tam, kde je bude návštěvník hledat. Pokud si nejste jisti, požádejte pár známých, ať vaše stránky "otestují" a upravte je podle jejich poznatků.

A nezapomeňte ještě na jednou důležitou věc. I jednoduché informace by měly mít nejen úroveň obsahovou, ale také grafickou. Kombinace všech možných stylů a barev návštěvníka spíše odradí než upoutají.  Více inspirace vám dá program PARTNER PLUS.

  Komentáře: Jaké informace vám chybí na webech prodejen?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: