Co dát na web prodejny: Zboží

Co dát na web: Zboží Možná patříte k obchodníkům, kteří se drží názoru, že od vystavování zboží jsou tu regály v prodejně nebo výkladní skříň. Proč byste tedy o něm měli ještě informovat na internetu? Existuje pro to nejméně jeden dobrý důvod: na webu mají zákazníci mnohem více času, takže mohou lépe vnímat vaše argumenty a rozhodovat se podle nich. A hlavně to mohou dělat 24 hodin denně, bez ohledu na otevírací dobu vaší kamenné prodejny. To není nic, co byste mohli odbýt mávnutím ruky.

Chcete-li však na zákazníka zapůsobit, nemůžete mu jen předložit obrázek s krátkým popiskem. Už proto ne, že většinu lidí nezajímají parametry, ale užitek. Nekoupí si vysavač podle výkonu motoru, ale podle toho, jak a na co ho bude používat. Nebude je zajímat, proč je nová výběrová mouka lepší než standardní, ale budou chtít vědět, jak vypadá výsledek.

Vybírejte to, co je skutečně zajímavé a co tedy může zákazníky přimět k návštěvě prodejny.


Na web prodejny patří zajímavé informace o zboží

Na web byste tedy měli dávat informace, které nakupující na obalu zboží nebo v prodejně nenajde. Ovšem pozor: Doslovným přebíráním textů od dodavatelů si moc nepomůžete. Většinou používají buď strohé technické informace, nebo naopak hýří superlativy, takže jejich věrohodnost v očích zákazníků se blíží nule. Ideální je tedy vylíčit svými slovy, proč je ten či onen produkt dobrý, proč by si ho měl čtenář koupit a jaké jsou vaše zkušenosti s ním. Neuškodí i otevřená diskuse pod článkem ( viz také článek Co dát na web: Užitek pro zákazníky).

Možná si teď řeknete, že na to nikdy nebudete mít čas. Jenže pokud neprovozujete internetový obchod, ale jenom informační stránky, není třeba se rozepisovat o každém zboží v regále. Vybírejte to, co je skutečně zajímavé a co tedy může zákazníky přimět k návštěvě prodejny.

Určitě byste ale tuto informaci neměli podávat tak, jak to často vídám. Totiž jednou větou. Mohu vám garantovat, že sdělení typu "Prodáváme veškerý sortiment drogerie pro domácnost a kosmetiku" naprostou většinu zákazníků ani nezaujme, ani nepodnítí k návštěvě vaší prodejny.

Platí to také pro akce. Popíšete-li věrohodně a lákavě výhody produktu, nemusíte poskytovat tak vysokou slevu. Zákazník si spojí užitnou hodnotu s nižší cenou v jeden celek. Nebude vám pak hrozit, že na akci proděláte, i kdyby si nakupující vybrali jen akční zboží.

Víte, že... Víc jak 50 % zákazníků se při nakupování nudí? Jsou to obvykle právě ti, kteří mohou nadprůměrně utrácet. Kdo chce získat jejich peníze, musí nabídnout víc, než jen dobré zboží za nízké ceny.


Pozvěte zákazníky do prodejny

Informací o produktech je také možno použít jako zbraň proti levným internetovým obchodům. Komponujte je proto tak, abyste na ně mohli navázat pozváním k prohlídce či předvedení v prodejně. Jinými slovy: Zmiňte se v textu, že bez osobního shlédnutí, prozkoumání a vyzkoušení to nejde. Samozřejmě raději v pozitivním duchu (přátelská rada), než strašit následky koupě v nedůvěryhodných internetových prodejnách.

Jestliže se jednou rozhodnete, že budete své zákazníky informovat i tímto způsobem, neměli byste následně polevit. Nevypadá to hezky ani důvěryhodně, když mezi novinkami uvádíte článek půl roku starý. Že je návštěvník zklamán, to je ještě to nejmenší. Může ale usoudit, že jste zkrachovali a zavřeli krám, takže zamíří ke konkurenci.

Nakupující je také zapotřebí na internetové stránky upozornit. Nespoléhejte se, že vás najdou v prohlížeči, zvláště pokud se zaměřujete jen na blízký region. Umístěte tedy adresu vašich stránek na účtenky, dávejte ji zákazníkům na kartičkách či vizitkách, dejte ji do výlohy, na dveře, na zdi i regály. Nešetřete. Jinak bude veškerá vaše námaha, věnovaná aktualizaci webu a zajímavým informacím, vynaložena zbytečně.

 

Stáhněte si informace: