Vždycky můžete něco udělat pro svůj obchodní úspěch

Vždycky můžete něco udělatStalo se to v kterémsi městě. Zloděj popadl kabelku staré paní, a protože ji nechtěla pustit, vláčel ji několik metrů po chodníku. Později se reportér zeptal silného a vysokého muže, který té události jen přihlížel, proč nezasáhl. "Nemohl jsem nic udělat," řekl. "Od toho je tu přece policie." Občas si na něj vzpomenu, když od obchodníků slyším, že lépe se jim bude dařit, až výrobci nabídnou levnější zboží, až stát potlačí konkurenci řetězců a Vietnamců, až se sníží nezaměstnanost a lidé budou mít více peněz. Pokud se jich zeptám, co oni sami podniknou, aby měli lepší výsledky a vyšší tržby, odpovídají: "Nemůžeme nic udělat".

Pokud také něco podobného s oblibou říkáte, dáváte tím najevo, že nejste podnikateli v pravém slova smyslu. Protože podnikatel svobodně ovlivňuje svůj úspěch aktivitou a činy. Jestliže čeká, až mu to vláda zařídí, je spíš něčím na způsob úřadu či státem dotované neziskovky. Nezdá se mi však, že by šlo o nějakou ztrátu samostatnosti či hrdosti. Spíš schází silná motivace a cílevědomost.

"Samoobslužnost je dobrý způsob prodeje, ale špatný způsob uvažování."

Ukažte mi obchodníka, který svoji budoucnost nevidí na současné úrovni tržeb a velikosti prodejny, a já vám představím téměř bílou vránu. Ne že by majitelé prodejen byli spokojeni s tím, co teď mají. "Mohlo by to být lepší," říkají. "Ale jsem realista." Obchodník - realista je to samé, jako zaměstnanec, který nad vším mávne rukou: "Já už to do důchodu nějak doklepu."


Co udělat pro svůj obchodní úspěch

Nemyslím si, že by všichni obchodníci byli v předdůchodovém věku a že by to měli někam doklepávat. Je tedy potřeba přestat celé dny přepočítávat cenovky a být konečně aktivní. Což v první řadě znamená, starat se více o zákazníka, jeho přání a jeho nákupní rozhodování. Často o něm víte, že má rád nízké ceny. Jenže tuto zálibu máme všichni. A jistě se mnou budete souhlasit, že důchodce nakupuje jinak, než manažer velkého podniku. Ale vy se na ně pravděpodobně obracíte úplně stejně ( více v e-booku Intuitivní marketing v prodejně).

"Jakou mám zvolit reklamu, aby efektivně oslovila mé zákazníky?" ptala se nedávno jedna podnikatelka. "A kdo je vaším zákazníkem?" vyzvídal jsem. "Všichni," zněla odpověď. "Pak je úplně jedno, jakou reklamu použijete," poradil jsem jí.


Pracujte se zákazníky

Obchodník, který chce zvyšovat tržby a zisk, musí znát své zákazníky a pracovat s nimi. Ale ještě před tím si musí ujasnit svoji motivaci a své cíle. Když se nechcete mít lépe a něco ve svém životě dokázat, pak se samozřejmě nebudete namáhat a spokojíte se s tím, co máte. To je jistě legitimní. Pokud však chcete něčeho dosáhnout a současná úroveň vás neuspokojuje, nemůžete čekat, až vláda něco udělá. Znáte snad z historie nějaký příklad, kdy stát zařídil, aby se obchodníkům rázem dařilo lépe? Já ne ( viz také článek Kdo čeká na lepší časy, ten se nedočká).

A co potom, když máte ohledně motivace jasno? Moje rada se vám možná bude zdát zvláštní, ale zajeďte si na kozí farmu. Podívejte se, kolik péče o zvířata je potřeba vynaložit, než z nich jsou příjmy. Majitel je nemůže zahnat do ohrady, hodit jim tam seno a čekat, až vyprodukují peníze. Chcete-li dosáhnout maximálního užitku, musíte mít o kozách informace, vědět, co mají rády, sledovat jejich stav a mnoho dalšího.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Utrácející zákazník není samozřejmost

Proč si tedy mnoho obchodníků myslí, že s lidmi je to jiné? Že stačí nastrkat zboží do regálů a zapnout pokladnu? Ve skutečnosti musíte o své zákazníky pečovat ještě lépe, než farmář o kozy, a mít o nich více informací. Samoobslužnost je dobrý způsob prodeje, ale špatný způsob uvažování. Necháte-li nakupující, ať se rozhodují bez vás, obě strany na tom ztratí.

Co byste tedy měli udělat? V první řadě si zařiďte věrnostní systém. Ten vám především bude dodávat informace. A na něj pak navažte aktivním prodejem. Tím využijete informace a odlišíte se od konkurence ( seznamte se s programem PARTNER PLUS).

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: