Co ještě prodávat, abyste zvýšili tržby?

Co ještě prodávat, abyste zvýšili tržby?Jedna síť kanadských večerek prý začala jako prodejna místní mlékárny. Nejdříve zjistili, že je výhodné mít otevřeno déle, pak je napadlo, že večer, kdy jsou ostatní obchody už zavřené, mohou lidé potřebovat i jiné věci, než jen mléko a jogurty. A tak přidávali a přidávali zboží a tržby pořád rostly. Vzpomněl jsem si na tento příběh z knihy Ivana Bureše, když jsem vyslechl stesky provozovatele čerpací stanice, že obchody nejdou a potřeboval by nějaký další impuls ke zvýšení tržeb.

Doplňkové zboží na čerpačkách už dnes není jen přívěskem k pohonným hmotám. Tvoří důležitou část tržeb a navíc jsou zde vyšší marže. Na rozdíl od supermarketu totiž výše ceny nehraje tak důležitou roli. Podstatné je, že „to“ mají.

"Nemusíte mít zrovna celý regál chipsů všech možných i nemožných příchutí."

Nabídka zboží se obvykle zaměřuje na to, co řidič a osádka vozidla potřebují po cestě. Snadno se však může stát, že dorazí domů v pozdních hodinách a něco jim bude chybět. Nebo už nebudou mít chuť jít někam nakupovat. Toho si v poslední době začínají všímat potravinářské prodejny a navazují s čerpacími stanicemi spolupráci.


Jak jednoduše zvýšit tržby

Ale nemusí jít jen o takovou náročnou kooperaci. Co třeba občerstvení? Někteří zákazníci by si jídlo možná rádi vzali ve vhodném obalu s sebou. Třeba jim doma chybí mýdlo, zubní pasta, toaletní papír ( viz také článek Čím začíná aktivní prodej)

Někde třeba nabízejí dřevo nebo uhlí na grilování, ale už si nepoloží další otázku, totiž co všechno je k tomu ještě potřeba.

Jistě vás napadnou i další souvislosti. Můžete to zkoušet a testovat. Nějaké místo se obvykle najde. Nemusíte mít zrovna celý regál chipsů všech možných i nemožných příchutí.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Stejně se může ptát každý obchodník

Je to návod jen pro provozovatele čerpacích stanic? Určitě ne. Každý obchodník se totiž může ptát: „Co mohou mí zákazníci ještě potřebovat?“ Rozhlédněte se třeba po našich nádražích. Někde je otevřena trafika, jinde pekařství, jinde zase jen bufet. Jenže cestující může chtít to i to. Nebo i mnohem více, když si na tom nádraží otevřete třeba prodejnu smíšeného zboží. Úspěšní obchodníci jsou zkrátka zvídaví a přemýšlejí nekonvenčně.  A my jim v tom s programem PARTNER PLUS pomáháme.

  Komentáře: Napadá vás nějaký doplněk, který by vaši zákazníci uvítali?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: