Co ukazuje vaše výloha? Jdete s dobou, nebo jste pozadu?

 

Všechno se mění čím dál tím rychleji. Zaměření na zboží je pasé. Co místo něj? "Jak to můžete vědět, když jste tu sotva pár minut?" reagovala majitelka obchodu. V hlase jí zněla nedůvěra. Právě jsem totiž oznámil, že má zastaralé zaměření prodeje a nemůže tedy mít úspěch. Pousmál jsem se tedy, vzal ji za paži, vyvedl ven a ukázal na výlohu: "Tady to máte." Co v ní bylo?

 
Co ukazuje vaše výloha? Jdete s dobou nebo jste pozadu?

Intuitivní podnikatelé vědí, že zákazníci nepřijdou sami od sebe. Musí je přilákat. A k tomu je výloha skvělým nástrojem.

 
Právě že nic. Výloha byla přelepena fólií s pestrobarevnými obrázky. Sice hezkými, ale výkladní skříň nesloužila svému účelu.

"Znáte to úsloví, že prodejna je zlatý důl?"

Není těžké odhadnout, jak obchodníci, kteří zakryjí výklad, myslí. Říkají si: "Potřebuji víc místa pro zboží. Musím polepit výlohu, aby se k ní dal přistrčit další regál." Jenže zaměření na zboží už dnes nefunguje. A to z jednoduchého důvodu. Je založené na zásadě nabídnout zákazníkům dobré zboží s dobrou kvalitou za dobré ceny. Ale znáte někoho ze své konkurence, kdo nabízí nekvalitní šmejdy za přemrštěné ceny?

Podstatou úspěchu je vykročit z davu. Protože když to děláte stejně jako ostatní, lehce vás někdo srazí k zemi slevami. Když se totiž zákazník nemá čeho chytit, vždycky dojde na cenu. Stačí, aby vás konkurent pár měsíců mačkal cenami k zemi - a kde jste byli? ( viz také e-book Intuitivní marketing v prodejně)

Ostatně vám ten regál navíc moc nepomůže a tržby citelně nezvýší. Zákazníci přicházejí nastaveni na určitou výši útraty. Ne že by nebyli ochotni nakonec utratit víc, ale k tomu je musíte přesvědčit. A to regál za vás neudělá.


Prodávejte jinak, zaměřte se na zákazníky

Co tedy potřebujete? Přejít od zaměření na zboží, které už vám moc nového nepřinese a tržby nenavýší, k zaměření na zákazníky. Protože tam jsou pořád ještě velké možnosti a příležitosti zvýšit příjmy třeba i o sto procent, což jsem si v praxi ověřil. Nový přístup je tedy zaměřený na tom, že:

  • přivedete zákazníky do prodejny
  • budou tam chodit znovu a znovu
  • utratí u vás víc

Lidé, kteří prošli nebo projeli kolem nového obchodu, se nejdříve nevěřícně zarazili, pak zastavili a vrátili se zpátky. Když zjistili, že ve výloze opravdu vidí to, po čem nejvíc touží, jako zhypnotizovaní vešli dovnitř… Přitažlivost výkladu popsal v jedné ze svých knih mistr horroru Stephen King. Takže raději ani nechtějte vědět, jak to dopadlo…

Ale v reálném životě to dopadá dobře. U výlohy polepené fólií se nikdo nezastaví, aby se pak rozhodl jít dovnitř. A jestli chcete mít plno, pak přece musíte zákazníky nějak zaujmout a přesvědčit ke vstupu. Prodejna, která se orientuje na zákazníky, se tedy pozná už zvenku. Uvnitř je to pak samozřejmě ještě mnohem lepší. Ale o tom až příště.

Nebečte se stádem! Znáte to úsloví, že prodejna je zlatý důl? Pořád platí, ale staré zaměření na zboží je už dolem vytěženým, kde toho moc nenajdete. Zaměření na zákazníky tu sice už také nějaký pátek je, ale pořád má ještě nevyčerpatelné možnosti. Je to důl, ze kterého můžete ještě léta těžit. Chcete vědět, jak? Ukážu vám to.
Prosperujte v podnikání jinak s intuitivním marketingem

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde