Co ukazuje vaše výloha? Jdete s dobou, nebo jste pozadu?
Právě že nic. Výloha byla přelepena fólií s pestrobarevnými obrázky. Sice hezkými, ale výkladní skříň nesloužila svému účelu.
Není těžké odhadnout, jak obchodníci, kteří zakryjí výklad, myslí. Říkají si: "Potřebuji víc místa pro zboží. Musím polepit výlohu, aby se k ní dal přistrčit další regál." Jenže zaměření na zboží už dnes nefunguje. A to z jednoduchého důvodu. Je založené na zásadě nabídnout zákazníkům dobré zboží s dobrou kvalitou za dobré ceny. Ale znáte někoho ze své konkurence, kdo nabízí nekvalitní šmejdy za přemrštěné ceny?
Podstatou úspěchu je vykročit z davu. Protože když to děláte stejně jako ostatní, lehce vás někdo srazí k zemi slevami. Když se totiž zákazník nemá čeho chytit, vždycky dojde na cenu. Stačí, aby vás konkurent pár měsíců mačkal cenami k zemi - a kde jste byli? ( viz také e-book Intuitivní marketing v prodejně)
Ostatně vám ten regál navíc moc nepomůže a tržby citelně nezvýší. Zákazníci přicházejí nastaveni na určitou výši útraty. Ne že by nebyli ochotni nakonec utratit víc, ale k tomu je musíte přesvědčit. A to regál za vás neudělá.
Prodávejte jinak, zaměřte se na zákazníky
Co tedy potřebujete? Přejít od zaměření na zboží, které už vám moc nového nepřinese a tržby nenavýší, k zaměření na zákazníky. Protože tam jsou pořád ještě velké možnosti a příležitosti zvýšit příjmy třeba i o sto procent, což jsem si v praxi ověřil. Nový přístup je tedy zaměřený na tom, že:
- přivedete zákazníky do prodejny
- budou tam chodit znovu a znovu
- utratí u vás víc
Lidé, kteří prošli nebo projeli kolem nového obchodu, se nejdříve nevěřícně zarazili, pak zastavili a vrátili se zpátky. Když zjistili, že ve výloze opravdu vidí to, po čem nejvíc touží, jako zhypnotizovaní vešli dovnitř… Přitažlivost výkladu popsal v jedné ze svých knih mistr horroru Stephen King. Takže raději ani nechtějte vědět, jak to dopadlo…
Ale v reálném životě to dopadá dobře. U výlohy polepené fólií se nikdo nezastaví, aby se pak rozhodl jít dovnitř. A jestli chcete mít plno, pak přece musíte zákazníky nějak zaujmout a přesvědčit ke vstupu. Prodejna, která se orientuje na zákazníky, se tedy pozná už zvenku. Uvnitř je to pak samozřejmě ještě mnohem lepší. Ale o tom až příště.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.