Cookie: Jak prodávat aktivně a navýšit své tržby

 

S majitelem jsme procházeli mezi regály. Standardní prostředí prodejny potravin, kterou byste si mohli splést s desítkami jiných. "Je to jednoduché," říkal mi obchodník. "Lidi si vezmou, co chtějí, zaplatí a jdou. Prodavačky se dneska těžko shání a takto je to jednodušší." Zeptal jsem se ho, jak působí na zákazníky. Pokrčil rameny. Když přejdete na aktivní prodej, nemusíte krčit rameny.

 
Cookie: Jak prodávat aktivně a navýšit své tržby

I úsměv patří do aktivního prodeje.

 
Aktivní prodej je často spojován s pultem a výmluvností prodavačů. Stejně jako samoobslužný přístup se samoobsluhou. Ani jedno není přesné.

"Aktivní prodej je ofenzívní, žádné polehávání a spoléhání na zákazníky."

Podívejme se nejdřív na samoobslužný přístup. Obchodník všechno nastaví tak, aby se nemusel namáhat komunikovat se zákazníkem a ten ani možnost komunikace neměl. Jako by mu říkal: Když nevíš, co chceš, zjisti si to na internetu. Pak si to napiš na papírek, vezmi si to z regálu a zaplať. Je to výhodné? Pohodlné určitě, ale jak působíte na zákazníky? Můžete jen pokrčit rameny.

Vypadá to podobě jako představy online podnikatelů, jak vydělávají z pláže. České rčení ovšem říká, že bez práce nejsou koláče. Platí to i v případě samoobslužného přístupu. Je pohodlný, ale zajistí vám jen průměrně polovinu tržeb, než byste mohli mít. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.

 
Jenže když si jako mnoho obchodníků spojíte aktivní prodej s pultovým prodejem, hned to vypadá, že problém nemá řešení. Naštěstí to není pravda. Aktivní prodej je totiž mnohem víc, než hbitý jazyk prodavačů. Můžeme do něj zahrnout:


Přečtěte si k tématu:

E-book Intuitivní marketing v prodejně od Miloše Tomana
Kniha Intuitivní marketing pro 21. století od Miloše Tomana


Inspirace pro vás:

Aktivní prodej je tedy ofenzívní, žádné polehávání a spoléhání na zákazníky, že sami vědí, co chtějí. Je potřeba ho dělat nejen se znalostí zboží a způsobů prodeje, ale také se znalostí zákazníků. To všechno dostane vaši prodejnu na vyšší úroveň. A to všechno najdete v uceleném návodu, jak aktivně prodávat.
Sejděme se a proberme to »

 

Poraďte se o tom se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.
Více informací o konzultacích zde

Informace o nakládání s osobními daty zde