Lepší budoucnost - a jak se tam dostat?

Do lepší budoucnosti"Jděte za tím, co vás baví. Dělejte, co máte rádi, a peníze přijdou samy od sebe. Většina lidí tomu nevěří, ale je to pravda," řekla populární americká moderátorka Oprah Winfreyová. Už vidím, jak řada z vás kroutí hlavou na znamení nesouhlasu, protože máte jiné zkušenosti. Může však za to nefungující pravidlo? Není to náhodou tak, že se někam vytratila všechna radost, kterou jste pociťovali někde na úplném začátku, když jste chystali prodejnu na otevření, vítali první zákazníky a počítali první tržby? Pak ale přišly nadnárodní řetězce, krize, daně, kontroly a sankce, neustále rostoucí hromada papírů. A ruku na srdce, když dnes vstáváte, není to spíš z povinnosti, než z radosti?

Těžko se tedy můžete přesvědčit, jestli ty peníze opravdu přijdou, jak to tvrdí Oprah. U nás je ostatně zvykem být skeptičtí a nevěřit ničemu, co se týká lepší budoucnosti. "Aspoň pak nejsem zklamaný," vysvětlil mi svůj postoj jeden obchodník. Je však skutečnost, že se pohybujete na prahu vyhoření, že vás svazuje těžká únava a pocit marnosti, že nevyděláváte dost a bojíte se, jak to dopadne s důchodem, opravdu přiměřenou daní za to, že pak nebudete zklamaní? Vyměníte celý život za pozdější zjištění, že svět je opravdu tak špatný, jak jste tušili?

"Nejeden majitel prodejny začínal už někdy v devadesátých letech a je dnes unaven, utahán a bez víry."

U nás bohužel umíme rozlišovat jen mezi "realisty" a "sluníčkáři", nic mezi tím. Lidé obvykle nemají rádi, když se zklamou ve svých nadějích, a tak pro jistotu žádné nemají. Jenže když se smíříte s tím, že svět je špatný a lépe nebude, rezignujete na každou aktivitu. Stanete se robotem, který den co den počítá ceny, objednává zboží, vyplňuje hlášení. Sedm dní v týdnu, bez dovolené. Nejeden majitel prodejny začínal už někdy v devadesátých letech a je dnes unaven, utahán a bez víry. Ale podnikatel bez aktivity přestává být podnikatelem.

Zatímco řetězce se rychle zotavují z krize a ukusují další kus z koláče trhu, takže na tradiční obchod z něj už zbývá sotva desetina, menší podnikatelé své zvyky nemění. Srovnat zboží, správně ho ocenit, zaskočit za nemocnou prodavačku… Mysleli jste skutečně na začátku právě na tohle? Měli jste dobrý pocit z představy, že se budete zabývat zbožím a cenami? Nebo jste měli před očima spokojené zákazníky, potěšené tím, co jim ze srdce přinášíte? ( přečtěte si proto hned teď e-book Intuitivní marketing v prodejně).

Negativní naladění spojené s únavou a rezignací je hlavním důvodem, proč vás nadnárodní společnosti válcují. To není nevyhnutelná nutnost. Aktivní podnikatel jedná chytře a dokáže konkurovat i těmto kolosům. Vy si ale možná řeknete, že žádné "chytře" neexistuje a vůbec jsou to všechno nesmysly. Vidíte, jak vás ta únava a rezignace drží, že vás ani nenechá přemýšlet o způsobech, jak se z tohoto bludného kruhu dostat? Sami sebe přesvědčíte, že nic nejde, a to pak považujete za zkušenost.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Živá voda prodeje

Chcete živou vodu, která vás probudí? Začněte se zabývat především lidmi. Zboží, ceny, vybavení prodejny, to všechno je důležité. Ale jen ve spojení se spokojenými zákazníky. Dosud jste si možná mysleli, že jim to ke spokojenosti stačí. Máte dobré produkty za nízké ceny, interiér je čerstvě vymalovaný - tak co by chtěli? Ale ano, chtějí. Rádi by, abyste se o ně starali více. Více než v prodejnách řetězců. Jinak by přece mohli jít tam a nakupovat ještě výhodněji. Ale když si na ně vyhradíte více času, budete s nimi mluvit, dělat pro ně něco navíc, žít s nimi - pak zůstanou u vás ( viz také článek Dobrá péče korumpuje, poskytujte ji).

Víte, že ve většině prodejen se nerozhodný zákazník nedočká žádné asistence, rady, doporučení? Tradiční obchodníci sami sebe přesvědčili, že o to nestojí (v hypermarketu ho přece také nikdo za ručičku nevodí). Tento druh myšlení je nebezpečný v tom, že za chvíli začnete věřit, že jde o názor zákazníků, ne váš. A zanedlouho vám ani nepřijde, že by snad mohli chtít něco jiného. Stáváte se chudší, dražší a pro zákazníky méně zajímavou kopií řetězců. Komu myslíte, že to vyhovuje? Vám?

Pracujte s věrnými zákazníky a budete ve výhodě. Nebo si opakujte oblíbené argumenty typu "u nás je jiná situace" či "naše zákazníky nezajímá nic jiného, než ceny" a protože to u vás pak skutečně nepůjde a skutečně se nakupující začnou zajímat jen o slevy, odejdou všichni do prodejen řetězců. Chovají se přece tak, jak chcete, aby se chovali.

Není pravda, že to jinak nejde. Mohu vás doprovodit do lepší budoucnosti, ale nemohu vás tam táhnout za ruku jako když skautík, který chce získat body, vleče přes ulici stařenku, co vůbec nechtěla přecházet. Každý se musí rozhodnout, jestli touží ráno vstávat s myšlenkou, že ho zase čeká den plný starostí, bez peněz a bez radosti. Nebo jestli chce ze sebe shodit letargii a začít na své budoucnosti pracovat.
Pro aktivní je program PARTNER PLUS požehnáním, protože je založený na reálných pokladech a zkušenostech. Je skutečně revoluční, protože nikde jinde nedostanete ani z poloviny takový užitek. A je vysoce aktuální. Navíc, kdo začne dnes, získá nedostižitelný náskok. Vaše budoucnost tedy závisí právě teď na vašem rozhodnutí.

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošleme emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



 

Doporučuji ke stažení zdarma: