Maloobchod

Došlo vám v prodejně zboží? Nečekejte, jednejte

Došlo zboží? Nečekejte, jednejtePrázdná místa v prodejně? Jsou nebezpečnější, než si možná myslíte. "Odpoledne přivezou další zboží," říká mi majitel prodejny u prázdného koše na pečivo. "Nebudu tam přece něco mermomocí cpát a pak to zase vyndávat. Těch pár hodin to vydrží". Nevydrží. Za tu dobu přejde kolem prázdných míst spousta zákazníků a odejdou s jednou myšlenkou: Že máte nějaký problém. Velký...

Princip vinylové desky a jak ho využít v marketingu a prodeji

Princip vinylové desky a jak ho využít v marketingu a prodejiDokonalost nemusí být vždy to, po čem zákazníci touží. Čemu tedy dají přednost? "Ke gramofonovým deskám mě přilákaly dvě věci, vysoké náklady a nepohodlí," říká muž na obrázku Alexe Gregoryho pro The New Yorker. Proč je tedy lidé kupují, přestože jsou drahé, křehké a nemotorné? Odpověď nás bude zajímat i z pohledu marketingu, protože tam mají lidé stejný problém...

Jak posílit věrnost zákazníků a vydělat na tom

Jak posílit věrnost zákazníků a vydělat na tomJak posílit věrnost zákazníků? Začněte s nimi mluvit jinak. Nedávno jsem stál ve frontě před pokladnou supermarketu Tesco. A z dlouhé chvíle jsem pozoroval, jak lidé ukazují svoji Clubcard kartu. Automatické pohyby jak u zákazníků, tak na straně pokladních. Má to ale háček. Stejně tak předkládají věrnostní karty třeba v Kauflandu nebo Penny. S tím se nemůžete...

Co ukazuje vaše výloha? Jdete s dobou, nebo jste pozadu?

Co ukazuje vaše výloha? Jdete s dobou nebo jste pozadu?Všechno se mění čím dál tím rychleji. Zaměření na zboží je pasé. Co místo něj? "Jak to můžete vědět, když jste tu sotva pár minut?" reagovala majitelka obchodu. V hlase jí zněla nedůvěra. Právě jsem totiž oznámil, že má zastaralé zaměření prodeje a nemůže tedy mít úspěch. Pousmál jsem se tedy, vzal ji za paži, vyvedl ven a ukázal na výlohu: "Tady to máte." Co v ní bylo?

Svoboda? Zákazníci dají přednost osvícené diktatuře

Svoboda? Zákazníci dají přednost osvícené diktatuřeMyslíte si, že lidé chtějí větší svobodu výběru? Opak je pravdou. Před pár lety jsme se dozvěděli, jak to vlastně s výběrem při nakupování je. Tammy Myersová utrpěla při nehodě na motocyklu poškození mozku. Její šedá kůra ztratila propojení na emoce. Dokáže zpracovat všechny informace, ale není schopná si podle nich vybrat. Jak se tedy v prodejně rozhodujeme?

Stránky