Jak intuitivní podnikatelé rozvíjejí obchod a podstatně zvyšují tržby

 

To, co teď uslyšíte, působí přinejmenším poněkud nezvykle. Největší překážkou prodejního úspěchu je skutečnost, že většina prodavačů, ale i část majitelů a provozovatelů prodejen se bojí prodávat! Ano, čtete dobře: Strach z prodeje je největším nepřítelem obchodníka . Za tímto tvrzením si stojím.

 
Jak rozvíjet obchod a podstatně zvýšit prodej
 
Prodavači i jejich šéfové nejdříve na školení přitakají informacím o aktivním prodeji, aby pak o hodinu později prohlásili, že přece nebudou zákazníky obtěžovat. Za ideál považují podavače, který jen přes pult podává, o co si zákazník řekne.

Nejčastější odpovědí prodavačů, proč je podávají zboží, je "Nechceme nikoho obtěžovat." Přitom právě prostřednictvím aktivního prodeje dáváte zákazníkovi informace, které ke svému rozhodnutí potřebuje a chce. Ve skutečnosti mu dnes takový přístup v prodejnách chybí ( viz také v článku Čím začíná aktivní prodej).

"Když jsem se nedávno na kongresu SAMOŠKA zeptal, kdo aktivně prodává, nezvedla se ani jedna ruka!"


V intuitivního marketingu používáme aktivní prodej

Zákazníkovi přinese lepší naplnění jeho potřeb, vám naplnění pokladny. Není žádným přeháněním, jestliže říkám, že s pomocí aktivního prodeje můžete své tržby zvýšit o 20 až 50%. Ale pozor! Aktivní prodej není jen "mletí pusou". Jde o celý soubor prodejních opatření, která podnítí zákazníka k nákupu. Například: Víte, co u vás zákazník nekoupil a proč? A víte, z jakého důvodu je to pro vás důležité? ( I v článku Věrný zákazník poskytuje důležité informace).

E-book Prosperita na dosah od Miloše Tomana

Jestliže nevíte, co zákazníci nekoupili, přicházíte o trojnásobek až desetinásobek ceny tohoto zboží.

Překvapuje vás to?

I tuto "záhadu" řeší aktivní prodej.

Jestliže výzkumy ukazují, že více jak 80 % nákupních rozhodnutí vzniká až v prodejně, tak je jasné, že pouhým podáváním zboží, jehož soupis si zákazník připravil už doma, se o těch 80 procent připravujete. Pravděpodobně je nakoupí u konkurence.

Proč tedy všichni tradiční obchodníci už dávno aktivně neprodávají? Protože řetězce vám říkají, že se to tak nedělá - jako když kocour dává dobré rady myším. Myslíte si, že napodobováním řetězců budete lepší než tyto velké nadnárodní společnosti? Zcela jistě ne. Intuitivní podnikatelé proto raději sáhnou po to, co dobře ovládají - po aktivním prodeji. A mají s ním úspěch.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli: