Jak zaujmout dětského zákazníka

Jak zaujmout dětského zákazníka Řetězce pro své akce rády používají zboží zaměřené na děti. Od aktuálních postaviček (Gougouni, Šmoulové) přes různé plyšáky až třeba po farmu, jakou před časem nabízel Albert. Každé nové akci je samozřejmě věnována značná publicita. Tradiční obchodník bohužel takové možnosti nemá, ale možná si i vy kladete otázku, jak přilákat dětského zákazníka i jeho rodiče. Nenecháte-li se oslnit akcemi velkých firem, můžete to udělat s podstatně menšími náklady. Podívejte se na několik inspirativních nápadů, jak to zařídit ve vašich podmínkách.

Na světoznámé postavy asi licenci nezískáte, stejně tak si těžko zaplatíte vytvoření svých vlastních. Ale můžete to udělat jako Wal-mart, který šetřil na reklamě tím, že prodával dobře známé a vyhledávané zboží. Můžete tedy dětem nabídnout třeba oblíbenou knihu: za každý nákup v určité hodnotě jedno razítko a kdo jich získá dejme tomu dvanáct, dostane knížku zdarma.

"Nápaditost dokáže vyrovnat handicap mezí vámi a velkými nadnárodními řetězci."


Zaujměte dětského zákazníka

Děti se rády účastní různých soutěží, které vyžadují tvořivost. Připravte tedy například akci s malováním kraslic před Velikonoci, soutěž o nejhezčí vánoční ozdobu, samozřejmě vlastnoručně vyrobenou. Nemusím jistě připomínat, že všechna (nejen oceněná) díla v prodejně vystavíte.
Stejně tak můžete přijít se soutěžemi znalostními. Přidejte otázky ke zboží, které chcete prodat (samozřejmě ne k cigaretám nebo alkoholu), třeba u pokladny. A nezapomeňte na zajímavou cenu (viz třeba zmíněné knihy, ale i hračky atd.).  Inspirujte se v e-knize Kreativitou k úspěchu.

Majitelka jedné venkovské prodejny má regál věnovaný drobnostem a hračkám. Moc na nich nevydělá, ale spolehlivě přitahují děti i jejich rodiče do prodejny. To zdánlivě zbytečně zabrané místo se tedy dobře vyplatí.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Podporujte tvořivost

Pokud produkty, které prodáváte, také vyrábíte, můžete zkusit podobnou akci, s níž přišli nedávno v McDonald's, a nechat dětské zákazníky, aby si vytvořili svůj produkt. Pekárna může například před Vánoci podle nejlepších návrhů upéct vedle klasické vánočky i jiné tvary ( přečtěte si i článek 12 způsobů, jak prodávat jinak).

A ke sběratelským akcím můžete využít i zboží, jehož výrobce zrovna žádné kupóny neposkytuje. Jednoduše si - pokud ho chcete prodat větší množství - sami vytvoříte vlastní soutěž a použijete k tomu třeba části obalů daného produktu. Tedy například: "Kdo přinese deset vystižených názvů zboží toho a toho, dostane…".

Jak vidíte, nápaditost dokáže vyrovnat handicap mezí vámi a velkými nadnárodními řetězci. Teď jen ještě najít odvahu začít dělat věci jinak.  Program PARTNER PLUS vás v tom podpoří.

  Komentáře: Je podle vás etické přesvědčovat děti ke koupi?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: