Nasměrujte zrak zákazníků

 

Klasická poučka říká, že zákazník se nejvíce zajímá o to, co se nachází ve výši jeho očí. Proto se tam umísťuje zboží, kterého je potřeba prodat co nejvíce. Je to však pravda a platí to vždy? Nebo o směru jeho pohledu rozhodují i jiné faktory? A jak byste na to měli zareagovat vy, abyste upoutali zákazníkův zrak a prodali více?

 
Zjistěte, kam se dívají vaši zákazníci, a zvýšíte prodej
 
Podívejte se na krátkou ukázku zkoumání oční kamerou, zařízením, které zcela objektivně mapuje, kdy, kde a na co se nakupující skutečně dívá.

Na stránkách výzkumných organizací nebo na YouTube najdete kromě jiných ukázek použití oční kamery. Jak se zdá (a jak ukazuje grafické vyhodnocení), ne vždy jsou cílem pohledu vyšší patra. Zajímavé na tom je, že tyto pohledy neovládáme vůlí, takže zkoumaná osoba nemůže výsledek příliš ovlivnit. V běžné praxi si asi těžko objednáte komplexní měření, ale co se občas vzepřít "neměnným pravdám a zkusit něco jiného? Například místo zásady "nahoře dražší, dole levnější můžete zvolit jiný systém řazení, seskupování podle užitku a souvislostí, narušovat vyrovnané linie apod.

E-book 7 dní v prodejně od Miloše Tomana


Kam se dívají zákazníci

Podívejte se na krátkou ukázku měření oční kamerou. Jak vidíte, ve skutečnosti toho při nákupu stihneme obhlédnout mnohem více, než si vůbec uvědomujeme. A nedíváme se jen na zboží, ale také na lidi - prodavače i ostatní nakupující.

 

Shrnuto: Zkuste tedy přemýšlet, jak prodejnu s využitím intuitivního marketingu vylepšit. Nemusíte mít zrovna oční kameru. Intuitivní podnikatelé rádi používají postupy, které je moc nestojí. Stačí se občas postavit někde, kde budete mít přehled, a pozorovat, co zákazníky zajímá, u čeho se zastavují, na co se dívají. A pak na to reagovat, třeba nějakou úpravou. Nebudete-li každý týden přeskupovat celé obchody, zákazníci vám občasný experiment nebudou mít za zlé. A když se podaří a vzbudí pozornost, můžete ho rozšířit na další regály. Na prodeji se to jistě projeví. Použijte materiály z programu IM+ Věrný zákazník. Stáhněte si informační brožuru a já vám k ní ještě pošlu aktuální informace:

 

Informace o nakládání s osobními daty zde