Maličkosti, které vám snižují tržby

Maličkosti, které vás připravují o tržbyMožná si také kladete tuto otázku, když tržby vaší prodejny nevycházejí nejpříznivěji a zákazníků jako by ubývalo. Rozhlížíte se kolem sebe a nevidíte nic, co by se ještě dalo změnit nebo zlepšit. Znamená to, že se už víc udělat nedá? Zcela jistě ne. Na vině je provozní slepota. Postihuje každého z nás a jejím přičiněním přehlížíme příležitosti, které by jiný možná uviděl hned. Nejlepším způsobem, jak z těchto kolejí vyjet, je tedy využít někoho, kdo vaši prodejnu ještě nikdy neviděl.

Samozřejmě, jsou obchodníci, kteří by to nikdy neudělali, protože mají pocit, že tím zpochybní svoji odbornost a dovednosti. Když však zavřete oči před nedostatky, abyste nepřišli o prestiž, přijdete o zákazníky, tržby a možná i o prodejnu. Narušit provozní slepotu zvenčí není žádná hanba, ale naopak výraz podnikatelské moudrosti.

"Uvádí se, že jen odstranění bariér, které zákazníkům brání v pohodlném nákupu, přinese zvýšení obratu o deset, patnáct i více procent."

Pak jsou také lidé, kteří sice o nestranný pohled stojí, jenže když se jim výsledek nehodí, odbydou ho mávnutím ruky. Jeden obchodník mě například požádal o názor, jestli má prodejní plochu dostatečně osvětlenou. Když jsem mu po prohlídce řekl, že je sotva vidět na cenovky, odpověděl, že to je můj názor. Podle něj je všechno v pořádku. A vůbec, přidat světla by bylo moc drahé!


O kolik peněz přicházíte?

Uvádí se, že jen odstranění bariér, které zákazníkům brání v pohodlném nákupu, přinese zvýšení obratu o deset, patnáct i více procent. Před několika dny jsem například nakupoval v supermarketu. Celá jedna strana mrazicího boxu byla zatarasena vozíky se zbožím k doplnění a prázdnými kartony. Několik zákazníků (jen za tu chvíli, co jsem se tu zastavil) se marně snažilo dostat dovnitř a pak to vzdalo. A takové situace jsou celkem běžným jevem. ( najděte bariéry ve své prodejně s pomocí samoobslužné příručky Otestujte si svoji prodejnu).

Bariéry jsou ale i psychické. Špinavé nebo neprůhledné dveře, staré drobky v koši s pečivem, nebo rohlíky ponechané v plastové přepravce - to všechno způsobí, že zákazníka "přejde chuť". Nepříznivé reakce vyvolávají i prázdné mezery v regálech nebo zařízení a výzdoba prodejny ve stylu "lidové tvořivosti". Co myslíte, jak asi působí kombinace dřevěné skříňky, bílých otlučených obkládaček a regálu z papírových trubek?

Jistě byste také rádi nějaký ten "zázračný recept" na zvýšení prodeje. Dá se říci, že ho máte po ruce. Odstraněním bariér, přerovnáním obsahu některých regálů a vitrín, chytrým přístupem k akcím a zvýšením aktivity prodavačů získáte lepší výsledky téměř bez nákladů.

Můžete k tomu využít  Můžete k tomu využít samoobslužnou publikaci Otestujte si svoji prodejnu.

Získáte tak nejen přehled o aktuálním stavu své prodejny, ale také návrhy řešení a inspiraci, založené na nejnovějších poznatcích a trendech. Vzhledem k tomu, že se celou dobu zaměřuji na malé a střední obchodníky, nemusíte se obávat, že vám navrhnu opatření vhodná tak nanejvýš pro globální řetězce. Ostatně, intuitivní marketing je chytrým marketingem, ne nákladným.


Několik příkladů, jak si zbytečně snižujete tržby:


 

Nevyužitá příležitost k reklamě

Nevyužitá příležitost pro reklamu. Kromě občasných malých letáčků, po kterých pak zbydou zbytky samolepek.
 

Vstup do prodejny. Opravdu se vám chce vejít?

Vstup do prodejny. Opravdu se vám chce vejít?
 

Nakupující má při čekání zadní stěnu na očích, ale moc mu to asi nedá.

Chaos "na pozadí". Nakupující má při čekání zadní stěnu na očích, ale moc mu to asi nedá. Vkusné, jednotné a v rámečcích umístěné akční letáky by jistě působily lépe a ještě pobídly k většímu nákupu.
 

Lidová tvořivost – hlavně když je to vidět.

Lidová tvořivost - hlavně když je to vidět. Ostatně, čeho se ta soutěž týká? Cen paštiky?
 

Další příklad lidové tvořivosti, zase ty nešťastné popisky.

Další příklad lidové tvořivosti, zase ty nešťastné popisky. A uzeninám v přepravním obalu to také příliš nesluší.
 

Chaos v akci. Jak se v tom má zákazník vyznat?

Chaos v akci. Jak se v tom má zákazník vyznat? A jak ho to vůbec má přilákat?
 

Drahá pokladna jako skladiště

Drahá pokladna nejen že zahálí, ale také slouží, včetně svého okolí, jako skladiště všeho možného.

  Komentáře: Vnímáte při nakupování nedostatky prodejny?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: