Nevyklízejte prodejny konkurenci

Nevyklízejte prodejny konkurenciV městečku otevřeli novou samoobsluhu nadnárodního řetězce. Místní obchodníci se hned první den vydali na výzvědy. Nic radostného samozřejmě nezjistili. "Takové ceny," bědovali. "Tomu přece nemůžeme konkurovat! Co jen s námi bude?" Zelinář to vzdal po týdnu. Řezník o tom přemýšlí, další čekají, jestli nenastane nějaký zázrak. Doufají, že lidé se novinky brzy nasytí a pak se zase vrátí k nim. Aby se s konkurencí vyrovnali aktivně, to je ani nenapadne. Cožpak by oni mohli jít takto s cenou dolů?

Obchodníci si kupodivu při "špionáži" nevšimli jiných věcí, které by je měly neméně zajímat. V pět hodin odpoledne už v regálech samoobsluhy pravidelně chybí pečivo. Výběr v některých sortimentech je velmi omezený. A obvykle je otevřena jen jedna pokladna, před níž se vine dlouhá fronta ( zjistěte,
jak na tom jste vy, s pomocí interaktivní publikace Otestujte si svoji prodejnu).

"Přestaňte se honit za nejnižšími cenami a hledejte to, co zákazníci ocení daleko více."

Ptáte se, proč nevidí evidentní slabiny konkurence a tudíž příležitosti, jak jí čelit? Odpověď je jednoduchá: sami to za nedostatky nepovažují, protože také oni už odpoledne neobjednávají rohlíky, nechávají své zákazníky čekat a nabízejí jim zboží podle hesla "To vám stačí!"


Neustupujte konkurenci

Malí obchodníci tak připomínají oběť hypnotizovanou krajtou. Nechávají se ochotně řetězci i médii (čerpajícími informace zejména od těchto řetězců) přesvědčit, že zákazníka nezajímá nic než cena. A protože v ní nedokáží konkurovat, vyklízejí rezignovaně prodejny, jakmile se v sousedství objeví velký hráč ( čtěte také v e-knize Tajemství Davidova praku aneb Jak uspět proti velké konkurenci).

Ve skutečnosti většina ani nezkusila, nejde-li to jinak. Proč by to dělali, když je přece evidentní… Jenže pečlivým rozborem zjistíte, že nejde ani tak o skutečnost, jako o očekávání - čekám, že nakupující budou zajímat jen ceny, a proto mám pocit, že tomu tak skutečně je. Proč tedy ale zákazníci nadále chodí do prodejny, kde večer nekoupí pečivo a každý den ztrácejí čas ve frontě u pokladny? Není-li to kvůli cenám, pak co v tom je?

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Nabídněte něco jiného, než řetězce

Důvod není těžké odhalit. Konkurence - nezávislí obchodníci - jim totiž nenabídne nic jiného. Také obvykle šetří na rohlících, podstrkuje do nakrájeného salámu kolečka ze včerejška a navíc zavírá nejpozději v šest večer. Má-li si tedy zákazník vybrat mezi dvěma stejnými přístupy, jde tam, kde je to lacinější.

Přestaňte se tedy honit za nejnižšími cenami a hledejte to, co zákazníci ocení daleko více. Mnozí obchodníci namítnou, že to jednoduše nejde, protože zákazníci jsou skutečně jen na peníze. Přitom ale jedním dechem dodávají, že v cenách nemají proti řetězcům šanci. Říká se, že tonoucí se i stébla chytí. Je-li tedy vaše situace takto na první pohled neřešitelná a zoufalá, proč byste nezkusili to, co se možná zatím vzpírá vašim představám? Vždyť nemáte co ztratit.  Inspiraci vám dodá program PARTNER PLUS.

Ostatně nebudete první. Mnozí před vámi už vsadili na zákazníka místo na ceny a prolistujete-li si odborné časopisy, zjistíte, že nejen přežili, ale také prosperují. A ani jeden z těchto obchodníků se nechlubí, že se mu podařilo zajistit nejnižší ceny ve městě.


V čem jsou slabiny řetězců, které můžete využít

Pro inspiraci se podívejme, v čem najdete slabiny řetězců a kde naopak vy jako tradiční obchodníci můžete být silní:

  • V osobní péči o zákazníky. Supermarkety jsou neosobní a směřují čím dál tím více k naprosté samoobsluze bez prodavačů. Proto začíná být osobní péče vzácností a je vnímána pozitivně.
  • V dialogu se zákazníkem. Pokud zákazník v supermarketu nenajde zboží, obvykle se nemá koho zeptat. Nikdo tedy neví, co si nekoupil a proč. Vy s ním o tom můžete hovořit, pomoci mu a nabídnout náhradní řešení, pokud něco nemáte.
  • V naplňování osobních potřeb zákazníka. Zejména potřeba uznání je pro každého člověka velmi důležitá. Neosobní supermarket bez prodavačů ji nedokáže naplnit. Tradiční obchodník ano a získá tím věrného zákazníka, který nakupuje více.
  Komentáře: Nabízíte něco jiného, než velká konkurence?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: