Příběhy podnikatelů: Proč se mu prodej snížil na polovinu?

 

Do toho autosalonu si mě zavolali, protože stáli před záhadou. Udělali nový interiér, prodejna vypadala moc hezky, ale prodej poklesl skoro o polovinu. Majitel prodejny si to nedokázal vysvětlit. Čekal, že vylepšení přivede další zákazníky, investoval do něj spoustu peněz a výsledek byl přesně opačný, než si myslel. Nebyl schopen pochopit, co se to děje.

 
Příběhy podnikatelů: Prodej se mu snížil na polovinu a proto se obrátil na odborníka Miloše Tomana
 
Když se přede mnou otevřely automatické dveře, první, co jsem uviděl, byl stůl prodejce.
"Ten tu dřív nebyl, že?" zeptal jsem se.
"Původně byl v koutě. Dali jsme ho proti vchodu, aby si ho lidi hned všimli," vysvětloval majitel. "Pojďte dál…"
"To mi stačí," řekl jsem.
Byl v rozpacích. "Ale já myslel, že zjistíte, čím to je."
"Už jsem to zjistil."

"Necítím se dobře," vysvětlil mi, když jsem se ho na to zeptal.

Nechápavě vrtěl hlavou. Vyzval jsem ho tedy, aby se posadil na židli pro zákazníky a nechal si od prodejce vysvětlovat nějaké detaily. Za chvíli s sebou začal vrtět.
"Necítím se dobře," vysvětlil mi, když jsem se ho na to zeptal.

Příručka 100+1 tipů, jak vylepšit prodejnu od Miloše Tomana

"Bodejť byste se cítil, když sedíte zády ke vchodu, za vámi se otevírají a zavírají dveře, jak dovnitř a ven chodí lidé. Váš obranný instinkt dostává pěkně zabrat. Myslíte si, že zákazník, který je takto vystresován, se může soustředit na to, co mu říká obchodník?"

Inu, instinkty, i když pocházejí z pravěku, není radno podceňovat. Stůl prodejce vrátili do kouta a prodeje se rychle vyšplhaly vzhůru. Je vám také záhadou, proč neprodáváte víc? Nechte si poradit.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu