Nemluvte o ceně, ale o přínosech

Proč řetězce mluví jen o ceně?Na jaře roku 2007 vystoupil na konferenci Retail Summit v Praze pan Günter Fergen, člen vedení skupiny Schwarz, provozující známé řetězce Kaufland a Lidl. Hned na začátku zdůraznil, že - ať si říká kdo chce co chce - jedinou hodnotou, která zákazníka zajímá, je cena.
Je to skutečně pravda? Jen naivní člověk by očekával, že představitel diskontů řekne něco jiného - vždyť by tím popřel vlastní podnikatelskou strategii. Nedávné reklamní spojení nejnižší ceny a nejvyšší kvality nikdo nebral vážně, každý přece víme, co můžeme v laciných prodejnách čekat.


Tradiční obchodníci naletěli řetězcům

Proč se tedy tolik mluví o cenách a dvě třetiny provozovatelů maloobchodních prodejen jsou ochotny přísahat, že ceny rozhodují o jejich bytí a nebytí? Lidově řečeno: skočili na špek!

"Není nad to, když si v souboji jeden z účastníků může vybrat místo, zvolit zbraň a postavit se tak, aby měl slunce v zádech."

Není nad to, když si v souboji jeden z účastníků může vybrat místo, zvolit zbraň a postavit se tak, aby měl slunce v zádech. To všechno se děje, pokud přistoupíte na argumenty velkých řetězců a začnete po nich opakovat, že cena je to, oč zde hlavně běží. Dostaly vás přesně tam, kam chtěly, protože to je jejich bitevní pole, tam se ony cítí silné. Konec konců dobře víte, že jim většinou nemůžete v cenách konkurovat, ale přesto se o to snažíte, protože zákazník to údajně chce ( Doporučuji i článek Máme takové zákazníky, jaké si zasloužíme).

Podívejte se na všechny ty televizní a rozhlasové reklamy řetězců. O čem mluví? O akčních slevách a nejnižších cenách. Chcete jim v tom konkurovat? Můžete to zkusit, ale úspěch zaručeně mít nebudete. Nemáte tak hlasitou reklamu a tak nízké ceny jako ony. Rozumný člověk nejde do souboje, který nemůže vyhrát. Obrazně řečeno, je to jako byste se bránili s klackem člověku s dalekonosnou puškou. Nemáte šanci.

žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání. Dokonce jak vyniknout nad velkou konkurenci a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby se tradiční podnikatelé zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


Nemluvte o ceně, není tak důležitá

Možná to vypadá neuvěřitelně, ale nechce. Britský odborník Brian Tracy uvádí, že ve Spojených státech se až 94% zákazníků rozhoduje podle něčeho jiného, než je cena. Můžete si říci, že u nás je tomu jinak, ale v zásadě není. I v Americe jsou chudí lidé, takže odkazy na jinou životní úroveň neobstojí. Konec konců i zkušenosti domácích obchodníků říkají, že zákazník je ochoten si připlatit, dostane-li se mu jiných hodnot.

Které to jsou? Především atmosféra v prodejně a s ní spojený nákupní zážitek. Ukazatelem vám mohou být děti a mládež. Když jsem byl malý, chodil jsem nakupovat do jedné mlékárny. Měli tam smrad, vysoké pulty a vždy jsem musel stát v dlouhé frontě. O takové zážitky určitě nestojím i v dospělosti, i když bych možná pragmaticky slevil. Zkuste se tedy například zeptat, jak se asi vaše prodejna líbí dětem, jak rádi v ní nakupují mladí lidé.  Další inspiraci získáte v programu PARTNER PLUS.

  Komentáře: Rozhodujete se při nákupu jen podle ceny?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: