Aktivní prodej: Hbitý jazyk nad zlato

 

Ve třetím dílu článku věnovanému aktivnímu prodeji vám přinášíme poslední várku příkladů, jak "hbitou mluvou" ovlivňovat rozhodování zákazníka a tím také ovlivňovat výši tržeb a svých zisků.

 
Aktivní prodej: Hbitý jazyk nad zlato
 
Pokud se o tomto tématu budete chtít dozvědět více, další informace najdete v knize Jak zvládnout maloobchod, nebo také na školeních aktivního prodeje pro majitele prodejen i prodavače. To všechno je součástí programu PARTNER PLUS a jako partner je dostanete zdarma.


Chvalte zákazníky

Pokud vystupujete jako skuteční odborníci na prodej, zákazník se cítí poctěn, když ho pochválíte za výběr a volbu. Snažte se tedy, aby přirozenou součástí vašeho prodejního rozhovoru se zákazníkem byla pochvala.

Zákaznice: "Kilo krkovičky."
Prodavač: "Podíváme se po pěkné krkovičce… na co to bude, ať vám vybereme tu nejlepší?"
Zákaznice: "Na řízky."
Prodavač: "To vám chválím, z krkovičky jsou nejlepší řízky. Je vidět, že se vyznáte!"


Odměňujte zákazníky

Na odměňování "ve velkém" jsou různé prémie, slevy a akce. Vy můžete při jednoduše nastavených zásadách odměňovat zákazníky za velký nákup třeba maličkostmi. V tomto případě totiž nehraje roli cena dárku, ale překvapení a pozornost prodavače. Například takto

Zákaznice: "Nějakou pěknou krkovičku."
Prodavač: "Podíváme se po pěkné krkovičce… na co to bude, ať vám vybereme tu nejlepší?"
Zákaznice:"Na řízky."
Prodavač: "To vám chválím, z krkovičky jsou nejlepší řízky. Je vidět, že se vyznáte! Kolik toho dáme?"
Zákaznice: "Potřebuji pět kilo."
Prodavač: "Tak to bude pořádná akce! Já vám k tomu zdarma přidám jako pozornost podniku sáček koření na řízky."

Podobnou odměnu můžete použít také k vyvolání potřeby dalšího nákupu, jak vidíte z tohoto příkladu:

Prodavač: "Podíváme se po pěkné krkovičce… na co to bude, ať vám vybereme tu nejlepší?"
Zákaznice: "Na řízky."
Prodavač: "To vám chválím, z krkovičky jsou nejlepší řízky. Je vidět, že se vyznáte! Kolik toho dáme?"
Zákaznice: "Potřebuji pět kilo."
Prodavač: "Tak to bude pořádná akce! Já vám k tomu zdarma přidám coby pozornost podniku sáček koření na čínu. Příště už dokoupíte jen maso."

E-book Intuitivní marketing v prodejně od Miloše Tomana


Nabízejte zákazníkům více

Nikdy se nespokojte s tím, co zákazník požaduje. Vždy je tu ještě možnost, že něco přikoupí. Považuji to za mnohem efektivnější cestu ke zvyšování obratu, než lákat do prodejny více zákazníků. Především upozorňujte nakupující na akce, pokud jich nevyužili. V tomto případě je lepší, když akcí není příliš mnoho, úplně stačí tři. Používejte slova jako "výhodné", "doporučuji", "jen pro vás" atd.. Například:

Prodavač: "Ještě něco vám mohu nabídnout?"
Zákaznice: "Děkuji, to je všechno."
Prodavač: "Mohu vám ještě doporučit naši akční slevu na vepřová játra. Přidám vám k tomu jeden osvědčený recept s rozpisem a máte skvělou večeři. Uvidíte, jak vás manžel pochválí!"

Tvařte se přitom, jako byste zákazníkovi právě dávali mimořádnou nabídku, kterou dostane jen on:

Prodavač: "Ještě něco vám mohu nabídnout?"
Zákaznice: "Děkuji, to je všechno."
Prodavač: "Jako naší věrné zákaznici vám mohu ještě doporučit naši akční slevu na vepřová játra. Dnes jsou skutečně výborná. Přidám vám k tomu jeden osvědčený recept s rozpisem a máte skvělou večeři. Uvidíte, jak vás manžel pochválí!"

V intuitivním marketingu je komunikace jeden z nejdůležitějších nástrojů. Takže intuitivní podnikatelé samozřejmě dobře chápou, jak důležité je se zákazníky mluvit. A také to aktivně dělají, ke svému nejlepšímu prospěchu.


Dobré? Sdílejte na sociálních sítích: