Intuitivní podnikatelé nabízejí zákazníkům příběhy

 

Svátek svatého Valentýna následuje brzy po začátku roku a s ním také úvahy obchodníků, jak ho využít k ještě větším tržbám. Většina běžně používaných nástrojů je však okoukaná. Valentýnské akce, růžové přeslazené emoce, romantika… To všechno už obchodníci stokrát využili a po sto prvé tedy příliš nezaujmou. Zákazníci mají rádi novinky, překvapení. Kde je však stále brát?

 
Příběhy zaujmou zákazníky a zvýší prodej
 
Tradiční obchodníci obvykle nemají nikoho, kdo by jim nějakou novou prodejní strategii pro tento svátek vymyslel.


V intuitivním marketingu nepoužíváme jen valentýnský příběh

Zkuste se inspirovat dvěma úspěšnými předvánočními reklamami. Jedna byla příběhem o chlapci a jeho tučňákovi, druhá oprášila epizodu z první světové války. Proč byly úspěšné? Příběhy vždy táhnou. Pohádky i nekonečné televizní seriály nejsou ničím jiným, než vyprávěním příběhů. Nejinak je tomu i v propagaci. Nejen v podobě televizní reklamy, ale klidně i v prodejně.

 

>


Najděte příběh

Jak tedy postupovat? Najděte si nějaký méně známý příběh milenců, třeba z historie, a v prodejně ho maximálně využijte. Na týden ji proměňte v místo jejich lásky. Zvěte zákazníky jménem dvojice ke svátečnímu nákupu. Vyzdobte prodejnu v duchu příběhu, nechte natisknout vyprávění o něm, přejmenujte po tu dobu zboží. Můžete se dokonce obléci tak, abyste navodili správného ducha doby.

E-book Tajemství Davidova praku od Miloše Tomana


Nabídněte speciální služby

Nabídněte mimořádné služby. Třeba speciální valentýnské balení nákupu, doručení dárku, pořízení valentýnské fotografie… Fantazii se meze nekladou. Především se ale také s veškerým personálem nalaďte svátečně, podobně jak by tomu mělo být třeba na Vánoce. Zamračená prodavačka házející na pult balíčky v růžovém papíru žádnou příjemnou atmosféru nevyvolá.

Podobný přístup mohou použít nejen tradiční obchodníci, ale třeba také provozovatelé čerpacích stanic, restaurací, hotelů a dalších zařízení. Nemusí to být náročné, nemusí to být drahé, hlavní je dobrý nápad. a neplatí to jen pro svátek svatého Valentýna. Intuitivní podnikatelé vyprávějí příběhy po celý rok. Proto mají vyrovnané příjmy.


Užitečné? Podělte se i se svými přáteli:

Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu