Prodejna je tu pro zákazníky

Prodejna je tu pro zákazníky Zákazník při každé návštěvě přijímá mnohem více informací, než si připouštíme. Zbytek samolepky na skle vitríny, špína v rohu, tričko prodavače s provokativním nápisem - to všechno a ještě tisíce dalších signálů skládá v mozku zákazníka výsledný dojem.
Ten však nemá podobu "mají vitríny olepené samolepkami", ale vyjadřuje se jako "dobrý", "špatný", "něco mi tam nesedí" a podobně. Chápejte: takový dojem se dá těžko korigovat, když zákazník neví, co a jak k němu přispělo. On zná jen výsledek, vy znáte jen výsledek.

Zákazník tedy nemá žádnou moc (a ani důvod) něco na dojmu měnit. Ovlivňovat musíte vy a to ne křiklavou reklamou, ale právě zmíněnými detaily.

"Zákazník nemá žádnou moc něco na dojmu měnit."


Dobře oblečený personál

Nepodceňujte tedy detaily a ani oblečení prodavačů. Nejde přece o to, abyste je proti jejich vůli nacpali do vojenských stejnokrojů. Uniforma původně vznikla z potřeby odlišit od sebe bojovníky znepřátelených stran, když se v zápalu boje navzájem promísili. Nejde tedy o to, jak vypadá, podstatné je, že všichni mají stejné charakteristické prvky.

Bude-li tedy mít prodejní personál na sobě žluté tričko a zelené kalhoty, proč ne? Nebo zrovna tak může mít oblek s kravatou. Důležité je, aby oblečení bylo stejné a ladilo s prostředím prodejny.

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Hudba má prodávat

Dalším zlozvykem je hudba. Ne samozřejmě sama o sobě, mnohé výzkumné práce uvádějí pozitivní působení hudby na zákazníky, ale hudba hlasitá, nehodící se ke stylu prodejny a zákazníka obtěžující ( čtěte také v článku Z archivu newsletterů: Hluk je nepřítelem).

Proč říkám, že hudba má prodávat? Výzkumy bylo zjištěno, že hudba v prodejně ovlivňuje nákupní rozhodnutí. Pouštění vážné hudby například zvýšilo prodej dražšího zboží. Když zněly francouzské šansony, zákazníci více kupovali francouzská vína. Vůbec tedy není jedno, co v prodejně pouštíte.

V mnoha prodejnách je možno slyšet místní komerční stanici nebo nějaké "hit" rádio, kde je každých pět minut reklama. Uvědomují si majitelé obchodů, že zákazníci místo aby se soustředili na jejich nabídku, věnují pozornost cizím reklamám? Že tak vlastně zadarmo propagují jiné firmy nebo dokonce konkurenci?

Veškerá tato "špatná" hudba má jediný cíl: pobavit nudícího se prodavače a pomoci mu překonat tu strašně dlouhou pracovní dobu. Jistě cítíte, že je tu něco v nepořádku - vaši prodavači by se přece měli soustředit na prodej a ne na pokukování po hodinách, kdy už konečně padne. Nevhodná hudba je tedy určitým symptomem, stejně jako horečka oznamuje, že s tělem není něco v pořádku.  Více se dozvíte i v programu PARTNER PLUS.


Prodavač nebo zákazník?

Oblíbeným argumentem je, že nejsou lidi a málo motivované a placené prodavače je lepší nedráždit, aby neodešli jinam. A tak jim majitelé prodejen tolerují ušmudlanou zástěru nebo řvoucí rádio podle jejich vkusu. Řešení se podobá otázce, jestli byla dříve slepice nebo vejce. Jedno je však jisté, když chcete mít kuře, potřebujete nejdříve pečovat o vejce. Když chcete mít peníze, abyste mohli prodavače lépe platit a získat tak opravdu kvalifikované síly, musíte si na to vydělat. To znamená vycházet vstříc zákazníkům a udělat prodejnu pro ně , ne pro prodavače.

  Komentáře: Jsou u vás detaily důležité?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: