Praktické rady, jak napovídat zákazníkům, aby se okamžitě zvýšil prodej

 

Zdravá výživa je dnes oblíbeným tématem časopisů i internetových blogů. Tím to ale končí. V prodejně musí nakupující pracně hledat, a především přijít dokonale připravený a vědět, co chce. Spoléhá-li se na inspiraci, většinou neuspěje. Přitom obchodníkův zájem je, jak předpokládám, více prodat.

 
Svačiny - příležitost, jak zvýšit prodej
 
Nemůže se už spoléhat na dřívější situaci, kdy se jídlo nerozdělovalo na zdravé a nezdravé, průmyslové a farmářské, bio a nebio. Ten čas je pryč, nároky zákazníků rostou a obchodník se jim musí přizpůsobit a vyjít jim vstříc.

Zdravá výživa začíná už od dětství. Když naučíme děti pravidelně jíst, nemusejí mít v budoucnu problém s obezitou. Když jsou děti malé, dožadují se jídla samy. Čím jsou starší, tím častěji po vzoru dospělých nemají na jídlo čas a místo hodnotné stravy vyžadují převážně sladkosti. Nezřídka si i rodiče ulehčují práci a místo balíčku s vhodnou svačinou dávají dětem peníze, aby si ji samy koupily ve školním automatu. Svačit by měli i dospělí. Pokud si dospělí chtějí udržet štíhlou linii a chtějí žít zdravě, musí jít pravidelně každé až tři hodiny. To znamená samozřejmě i svačit. Jenže co?

Svačiny - a zdravé zvláště - jsou dnes oblíbeným tématem


Příležitost pro aktivní obchodníky podle intuitivního marketingu

Jaký je rozdíl mezi pasivním a aktivním obchodníkem? Ten první vidí informací, druhý příležitost. Podívejme se proto, co se skrývá v obsahu tohoto článku, v podstatě popisujícího známou věc, že děti si nosí - nebo by měly nosit - do školy svačiny.

Prodáváte-li potraviny, pak je zřejmé, že jde o vaše zákazníky a jejich zájem. Jejich potřeba je však skryta v celkovém nákupu a z vaší strany zase ve standardním umístění zboží. Nerozhodný zákazník, který nemá nákup připravený (podle výzkumu se ženy, což jsou převažující nakupující, rozhodují většinou až na místě) sáhne jednoduše po tom, co ho nejdříve napadne. Rohlík a tavený sýr, rohlík a paštika, rohlík a jogurt… ( viz také článek Řekněte zákazníkům, co mají kupovat).

Buďte v obraze. Zaregistrujte se k odběru newsletterů Intuitivního marketingu!


Chcete-li více prodávat, zkuste následující postup:

  • Zřiďte v září regál nebo jeho část (nemusí zabírat mnoho prostoru), který bude propagovat pestré dětské svačiny.
  • Každý den do něj umístěte jednu inspiraci. Třeba připravte a uložte jako ukázku za sklo bagetu podle zdravé výživy a k tomu stručný popis, co obsahuje. Není třeba, aby byly dodrženy hygienické předpisy, je to jen vzorek a večer ho jednoduše vyhodíte do popelnice. Reálný vzorek je účinnější než obrázek a ta trocha námahy navíc se určitě vyplatí.
  • V regále nebo u něj umístěte obecný leták s argumenty, proč dětem připravovat zdravé svačinky. Na internetu jich najdete dost a dost, stačí je zpracovat vlastními slovy (nekopírujte, ať se nedostanete do konfliktu s autorským právem).
  • Připojte k tomu jednoduché letáčky vytištěné na počítačové tiskárně a receptem a popisem, kde zákazník potřebné suroviny najde. Na internetu určitě něco objevíte. Můžete na toto zboží dát v daný den slevovou akci.
  • Pod vitrínu dejte ošatku s pečivem nebo chlebem, potřebným k přípravě uvedené svačiny. Slouží jako startér pro nákup všech ostatních potřebných surovin.
  • Do regálu umístěte dva, tři druhy krabiček na svačiny. Také ubrousky a další potřeby, které běžného nakupujícího nenapadnou. Vhodné nápoje, cereální tyčinky apod.
  • K ostatnímu zboží, které má s tématem souvislost (ovoce, pečivo, mléčné výrobky apod.), dejte odkazy na tento regál.
  • Po měsíci můžete regál nechat, místo každodenního vzorku vystavit tři až pět inspirací (třeba už jen obrázky), letáky s recepty sešít a poskytovat je zdarma třeba jako "30 inspirací pro zdravou svačinu".

Chcete-li být ještě aktivnější, zaměřte se také na dospělé, jak se o tom hovoří i ve výše uvedeném článku. Můžete třeba polovinu regálu věnovat dětem a polovinu jejich rodičům. S podobnými argumenty, recepty i krabičkami. Také zde je vhodné udělat z aktuální sezónní akce trvalou součást prodeje. Svačiny - a zdravé zvláště - jsou dnes oblíbeným tématem a je s podivem, že většina obchodníků nijak nereaguje na takový zajímavý podnět.  Pomůže vám s tím i program PARTNER PLUS

Inspirace - jak může vypadat "svačinový regál":

Co z toho vyplývá: Pohodlní obchodníci se spokojí s tím, že naplní regály a věří, že si zákazníci koupí. A tak by to chtěli mít nejlépe až do důchodu. Intuitivní podnikatelé se ale neustále rozhlížejí, čím by mohli svoji nabídku obohatit. Co myslíte, kdo má pak lepší výsledky? Chcete více takové inspirace? Najdete ji v IM+ Strategii úspěchu. Stáhněte si informační brožuru:
Stáhněte si brožuru IM+ Strategie úspěchu
Inspirace zdarma: