Náš zákazník, náš přítel

 

K zákazníkům se dá přistupovat různě a především z různých pohnutek. Můžete být altruisty, mamonáři nebo něčím mezi tím, tedy člověkem, kterého maloobchodní prodej baví a nedělá ho jen kvůli penězům, ale přesto dobře vydělává.

 
Udělejte si ze zákazníků přátele
 
Není to ale jen vaší osobní věcí. Počítejte s tím, že zákazník neomylně pozná, kdy vám jde o jeho blaho a kdy jen o jeho peníze. A podle toho se k vám samozřejmě bude chovat. Není tedy jedno, jaký k němu máte vztah.

Heslem některých obchodníků, toužících pouze po klientově peněžence, je "To stačí". To je však velmi zrádný postoj. Časem se totiž "ukáže", že zákazníkům by mohlo stačit čím dál tím méně - až jim dojde trpělivost a odejdou někam jinam.

Víc jak 50 % zákazníků se při nakupování nudí. Jistě si řeknete, že těch vašich se to netýká. Ve skutečnosti ti, kteří se u vás nudili, jsou už někde jinde u konkurence nebo nakupují v e-shopu. Pokud jste s počtem zákazníků spokojeni, proč ne. Ale pokud spokojeni nejste, mohli byste přemýšlet, jak udělat nákup u vás zajímavější.


Jak udělat ze zákazníků přátele

"Zlatokopové", tedy lidé, kteří chtějí v co nejkratší době posbírat co největší zisk a pak ať přijde potopa, kupodivu obvykle příliš bohatí nejsou. Už v dobách americké zlaté horečky ostatně platilo, že těmi, kdo na rýžování zlata skutečně zbohatli, byli obchodníci, zásobující hledače drahého kovu vším potřebným ( více se dočtete v knize Intuitivní marketing pro 21. století).

Chcete-li být úspěšní - a konec konců i bohatí - chápejte maloobchodní prodej jako příležitost získat spoustu přátel. Čím více jich budete mít, tím více budete samozřejmě prosperovat. Ale co více: přátele nemůžete šidit, pro přátele nelitujete námahy a přátelům jste schopni dát i něco navíc. Nebude vás to tedy svádět k nepravostem, naopak budete puzeni k tomu, abyste své přátele příjemně překvapovali.

Jak to udělat? Jednoduše se k nim jako k přátelům chovejte. Sepište si například, co byste svým přátelům nikdy neudělali nebo neřekli, a nedělejte to ani neříkejte svým zákazníkům. Sepište si, co jste ochotni udělat pro své přátele a udělejte to i pro své zákazníky.


Dobré? Sdílejte na sociálních sítích: