V prodejně: Pochutnejte si na kůži

Za pultem: Pochutnejte si na kůžiMezi zákazníky bude asi málo lidí, kteří by konzumovali anglickou slaninu i s kůží. Zvláště tu nakrájenou. Proto jsem ji také musel z půl kilogramu plátků, pěkně z jednoho po druhém, pracně okrajovat. Prodavačka ji totiž nakrájela "vzadu" a podala už úhledně zabalenou. Nechci samozřejmě po obchodnících, aby prodělávali na váze. Ale v některých prodejnách je zvykem, že se vás nejdříve zeptají, zda mají kůži odkrojit, a přidají ji pak k váženému zboží. Nemusím nic dělat navíc a obchodník také neprodělá.

Říkám si, že v tomto případě zřejmě zafungovala pohodlnost. Podniková prodejna (vyhlášeného výrobce) byla téměř prázdná, každý také jistě nenakupuje po půlkilech, takže by se zdálo, že nic nebrání pár pohybům navíc. Přesto jsem dostal polotovar, který jsem si musel doma upravit.

Víte, že... Mezi nejdůležitější příčiny podnikatelských neúspěchů patří nedostatek znalostí? Přesněji řečeno, jde o jejich podceňování. Praxe a zkušenosti jsou sice důležité, ale vývoj jde rychle kupředu.


Prodavači jsou tu od toho, aby se namáhali

Ale nejvíce mě na tom mate, že prodavačka se na mě přívětivě usmívala a chovala se úslužně. Že by nakonec považovala krájenou slaninu s kůží za něco naprosto normálního?

Hodně mi vadí, když se při prodeji nepřemýšlí. Nebo, v horším případě, když si prodavači říkají, že se přece nebudou namáhat víc, než musí. Ono se to totiž vždy projeví v chování zákazníka. Do zmíněné prodejny už nikdy slaninu kupovat nepůjdu, protože mám obavy, že ji zase dostanu s kůží a budu ji muset z každého plátku odkrajovat. A když už tam nechodím pro slaninu, proč bych tam chodil kupovat jiné zboží? Prodejen je dost. Takto uvažuje zákazník a takto vás jako obchodníka může kůže na slanině přijít pěkně draho.

Kolik takových "normálních" věcí najdete ve své prodejně? Vsadil bych se, že jich nebude zrovna málo. Poznáte je podle toho, že vás mnoho nestojí, ale zákazníka potěší a ušetří mu práci navíc. Právě na takových maličkostech se však buduje důvěra a věrnost nakupujících. Takže poměrně levně získáte to, za co by jiní (zejména velké prodejny) dali nevím co. Nestojí to za trochu námahy?

 

Seznamte se s trojlístkem pro váš úspěch: