Zákazníka je na chyby v prodejně citlivý

Za pultem: Zákazníka chyby nezajímají"To není za pět korun, stojí dvaadvacet," upozorňovala pokladní mladíky, kteří na pás postavili několik plechovek energetického nápoje. "Jak to?" divili se kupci. "Vždyť je tam žlutý lístek se slevou." Prodavačka pokrčila rameny: "Já za to nemůžu, já jsem tu jen pokladní. Ale už se to dnes několikrát stalo, tak vás raději upozorňuji dopředu, abych nemusela stornovat pokladnu." Situace, s níž se občas setká každý zákazník. Zboží bylo v akci, ale už není.

Nebo nikdy nebylo a obsluha se spletla. Či už je sleva připravena na druhý den… Nakupujícímu může být v podstatě jedno, jak se nesprávná cena ke zboží dostala, v každém případě to pro něj znamená zklamání (nebo klamání, jak by případ nazvala Obchodní inspekce). Co je však podstatné: o chybě v prodejně vědí, ale nic se neděje. Dodatečné upozorňování nelze považovat za adekvátní reakci.

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Odstraňuje chyby v prodejně

Ukazuje se, jak organizace v řetězcích občas kulhá na obě nohy ( přečtěte si také e-book Tajemství Davidova praku aneb Jak uspět proti velké konkurenci). Vysoká specializace personálu je sice ekonomicky výhodná, ale jen pokud vše běží jak má. Objeví-li se problém, okamžitě odhalí slabinu tohoto systému. Vedoucí v prodejně v neděli odpoledne není a nikdo jiný nedostatek řešit nemůže. Ostatní nemají ani kompetence, ani zájem. Co na tom, že si to zklamaní zákazníci nenechají pro sebe. V očích nejednoho manažera je skutečná spokojenost nakupujících (na rozdíl od té reklamní) hodnotou pro naivní idealisty, kterou se profesionál nezdržuje.

Rychlé operativní odstraňování nedostatků tak zůstává výhodou tradičních obchodníků, kde se rozhoduje jednodušeji a také je zde prostor pro širší sdílení kompetencí, narušující hradby příliš úzce pojaté specializace. Pokud se ovšem i zde nepovažují za "profesionály", kteří disponují tak dokonalým systémem, že výměna špatné cenovky trvá týden.

  Komentáře: Jak reagujete na podobné příhody v supermarketech?

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Doporučuji ke stažení zdarma: