Marketing a komunikace

Aby venkovní propagace prodávala, je třeba znát pravidla

Aby venkovní propagace prodávala, je třeba znát pravidlaPanuje mylná představa, co všechno by mělo být, a hlavně nesmí chybět v propagaci typu billboardu, plakátu nebo stojánku před prodejnou či restaurací. A tak se stává, že dole na billboardu je vyjmenováno padesát sponzorů, ačkoliv si řidič při průměrné rychlosti nemá šanci všimnout ani jednoho. Majitele firmy, která takto umístila vedle silnice tabuli s oznámením nové adresy, jsem vzal do auta, aby si sám vyzkoušel, co dokáže přečíst. Sice uznal, že nemá šanci, ale tabuli tam přesto nechal. Včetně nezapamatovatelného telefonního čísla.

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržeb

Využijte stádový efekt ke zvýšení tržebVčera jsem jel kolem autosalonu a viděl jsem na voze vystaveném před ním nápis "Kup si mě!" Je to trochu nápaditější, než když se standardně uvede velkými ciframi akční cena. Ale stejně příliš nezabere. Lidí, kteří jsou zvyklí poslouchat povely, a ihned by proto zamířili k pokladně, asi moc nebude. Když ovšem víme, co se děje v hlavách zákazníků, dokážeme vytvořit mnohem účinnější propagaci. A co je na tom nejlepší, nemusí nás to stát skoro nic. Stačí přestat přemýšlet stylem "co chci já" (samozřejmě prodat), ale "co chce zákazník" a na co skutečně slyší.

Z archivu newsletterů: Zákazník myslí na sebe

Z archivu newsletterů: Zákazník je tvor sobeckýČas od času se každému stane, že mu něco přestane fungovat právě v tu nejméně vhodnou chvíli. Nadarmo se neříká, že zákon schválnosti funguje spolehlivě. Někdy máme dost času a příležitostí zavolat servis, jindy se - zvláště u mužů - očekává, že si vyhrnou rukávy a do opravy se pustí sami. Nedávno jsem vyrazil do odborné prodejny, poháněn navíc vědomím, že porouchané čerpadlo musí do večera běžet. Pro jistotu jsem si vzal i vadný díl. Prodavačka na mě zpoza druhého konce výhružně zahalekala: "Co to máte? To je nějaké divné, ne? Z čeho to je?"

Jak zachránit české pivo

Jak zachránit české pivoNejdříve nepříliš potěšující informace. Prodej piva v restauracích klesl v září 2017 o celou čtvrtinu oproti loňskému roku. Celková produkce se pak snížila o 16 %. Z větší části se na tom podílí řada opatření ze strany státu, zejména EET, omezení herních automatů, protikuřácký zákon a změny v provozování restauračních zahrádek. Podle výkonné ředitelky Českého svazu pivovarů a sladoven Martiny Ferencové bude tento trend pokračovat, takže bohužel můžeme očekávat další odliv zákazníků z hospod a restaurací. Stát se samozřejmě nepostará, takže co s tím?

Marketingová manipulace je normální

Marketingová manipulace je normálníNěkolikrát mi zdůraznil, že na něho žádné marketingové manipulace neplatí. Nakupuje prý zcela racionálně. Všiml jsem si, že má iPhone a zeptal jsem se, jestli si ho také vybral rozumně. "Samozřejmě," řekl mi. "Jsem takový rebel, který myslí jinak, takže jsem si logicky koupil mobil od Applu." Podle diskusí soudím, že takových lidí je hodně. Možná si ani neuvědomují, jak málo se na jejich nákupním rozhodování podílí rozum, i když jsou přesvědčeni, že ničemu jinému nepodléhají. Jak to mohu tvrdit? Stačí vědět, že rozum se dostává na řadu až jako poslední.

Stránky