Nechte se platit procentem, vyděláte více

Nechte se platit procentem, vyděláte víceV podnikání můžete dosáhnout silnějšího propojení, než je pouhý jednorázový vztah mezi dodavatelem a jeho zákazníkem. Intuitivní podnikatel a marketér vyhledává příležitosti, jak produkt proměnit ve službu, protože mu to - zdánlivě paradoxně - šetří čas. Má totiž po delší čas zaručeny příjmy a nemusí se v potu tváře honit za dalšími zákazníky. Ještě lépe to ale funguje, pokud váš výdělek závisí na zákazníkových výsledcích. Pak jste totiž skutečně odměňování za to, co umíte a děláte, a na druhé straně nesete odpovědnost za svoji nabídku a přínosy, které slibujete. Takový přístup však není zrovna oblíbený, třebaže má své nesporné výhody.


Lepší vrabec v hrsti?

Pohodlní lidé (a najdete je i mezi podnikateli) se raději spokojí s jednorázovým výdělkem podle ceníku nebo paušálu. Lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše - to je jejich heslo. Možná jim přináší jistotu příjmu, ale na druhé straně také jistotu, že tímto přístupem nikdy moc nevydělají. Budou se pořád držet jen při zemi. Pokud však věříte svým schopnostem a chcete skutečně něčeho dosáhnout, inkasujte peníze na provizním základě ( proč se to vyplatí si přečtěte i v článku Prodejte mi to pero).

"Jestliže svému zákazníkovi tvrdíte, že váš produkt mu vydělá peníze, měli byste být placeni z tohoto výdělku."

Tím se nejen hrdě přihlásíte ke svým dovednostem, ale také k odpovědnosti za reálný přínos produktů. Nejeden obchodník či podnikatel se totiž chová jako kuchař, který chodí na oběd do restaurace naproti. Když se jich zeptáte, jestli ten přístroj, jenž vám tak vřele doporučují, mají doma a používají ho, pokrčí rameny. Nikdy nebyli na semináři, který prodávají, jezdí konkurenčním autem a říkají: "Nějak se přece živit musím!"

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Jak vyděláte více

Jestliže tedy svému zákazníkovi tvrdíte, že váš produkt mu vydělá peníze, měli byste být placeni z tohoto výdělku. Slibujete-li mu hodně peněz, je to přece skvělá příležitost i pro vás. Když však takovou myšlenku odmítnete, není zřejmě na vašich slibech něco v pořádku. A pravděpodobně ani s vašimi ambicemi to není nijak slavné. V podnikání se ovšem odpovědnosti nevyhnete - je druhou stranou mince, na jejímž líci je svoboda.  Není tedy lepší využít ji, abyste zvýšili své příjmy?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.