Cookie: Máte otevřeno?

 

Když teď jedu kolem nějaké restaurace nebo motorestu, všímám si, jestli jsou otevřené. A říkám si, jak to asi vidí zákazník. Protože ve většině případů musím říct, že nevím. Čekal bych, že podnikatelé vyvěsí velké transparenty s nápisem "Už zase fungujeme, pojďte se naobědvat" nebo tak něco. Přece jen zákazníků ubylo. Ale kde nic, tu nic. Jako by se karanténa nekonala.

 
Cookie intuitivního marketingu: Máte otevřeno?
 
Řada restaurací a prodejen se spoléhá na oslovení zákazníků, kteří jedou nebo jdou kolem. Jsou pro ně životně důležití. Jenže co dělají pro to, aby je zaujaly? A co by dělat měly?

"Překvapuje mě jistota mnoha podnikatelů, že informace o otevírací době je podružná."

Na první pohled se zdá, že se snaží. Velké reklamní tabule, někdy i billboardy. Jenže schází to hlavní. Zákazník v autě totiž nezajíždí ke každému podniku, aby zjistil, jestli má ještě nebo už otevřeno. Pěší se také netrmácí ke dveřím, aby si to přečetl na malé tabulce, nebo zkusil kliku.

Je tedy namáhavé vytvořit a vyvěšovat viditelnou informaci, že je otevřeno? Spíš duševně než fyzicky. Mnoho lidí bolí už jen přemýšlet o něčem, co dosud nedělali. Včetně podnikatelů. Ale pokud se vám nechce každý den zavěšovat a sundávat tabuli, co takhle udělat jinou s vyznačením otevírací doby?

Newsletter Tipy @ Triky od Miloše Tomana

"Ale vždyť to každý ví," řekl mi majitele jedné prodejny. "A poznají to podle parkoviště, jestli jsou na něm auta." Snad by to i poznali, kdyby nebylo skryté za budovou. Každý, kdo tam dojede a najde plochu prázdnou, půjde stejně dopředu zkusit dveře. Když neuspěje, pravděpodobně se nevrátí na druhý den, ale prokleje celou prodejnu i s majitelem a půjde hledat jinde ( také I maličkosti mění vztahy se zákazníky).

Opravdu mě překvapuje ta jistota mnoha podnikatelů, že informace o otevírací době je podružná. Tak jsem si třeba na tabuli u hlavní silnice přečetl, že v restauraci dnes mají jelení kýtu se šípkovou omáčkou. Od kdy do kdy už ale ne. Ten podnik je ovšem asi kilometr daleko, po úzké lesní cestě. Stojí mi to za to, abych se tam dokodrcal a zjistil, že už mají zavřeno, nebo že kuchař už šel domů?

Co z toho vyplývá: Zákazníci mají rádi jistoty. Většina lidí nechodí do McDonald's kvůli chuti hamburgerů, ale protože je tam prostředí, na které jsou zvyklí, kde je nic nepřekvapí a také proto, že vědí, od kdy do kdy je otevřeno. Na první pohled je to maličkost, ale má velký vliv na počet zákazníků. Další informace o takových důležitých detailech, které zhodnotí vaše podnikání, najdete ve věrnostní strategii. Stáhněte si informační brožuru:

 

Informace o nakládání s osobními daty zde