Cookie: Nenabízejte ajťákům svíčkovou s knedlíky
Podle aktuálního průzkumu asi 70 % lidí chodí lidé nakupovat jídlo k okýnkům restaurací, aby je podpořili. Mám o tom pochybnosti, protože mnozí dotazovaní jsou většinou schopní si vymýšlet, jen aby nevypadali špatně.
Když se však věci vrátí do normálu, vlna charitativního chování opadne a zákazníci si zase začnou vybírat podniky podle toho, jak tam vaří, jaké mají pivo, prostředí, ceny. A také marketing. Nedostatky se už opět nebudou odpouštět. Pak opravdu může dojít k tomu, že část hospod zavře.
Většinou to nebude kvůli kvalitě jídla a piva, nebo kvůli cenám. Rozhoduje marketing a podnikatelská strategie. Můžete mít jídlo průměrné a budete při tom prosperovat, když se v okolí najde dost strávníků, které přesvědčí hlavně cena. Jenže když uděláte takovou lidovou jídelnu v místě, kde většina zákazníků naopak vyžaduje kvalitu a lehkost, neuchytíte se.
Viděl jsem něco podobného ve čtvrti, kde převládají nablýskané kanceláře velkých značek. Místní restaurace nabízela svíčkovou a guláš. Její majitel si stěžoval, že v okolních prosklených věžácích pracují tisíce lidí, ale on má prázdno. Citoval jsem mu Tomáše Baťu: "Když konáme těžkou práci tělesnou, požívejme hodně masa a knedlíků. Pracujeme-li převážně duševně, požívejme ovoce, mléko, zeleninu, lehké moučníky a málo masa."
Podnikatelé často říkají, že mají takovou a takovou představu a od ní neustoupí, i kdyby trakaře z nebe padaly. Jsou přece vytrvalí a vydrží to! Jenže vytrvalost není to samé, co pošetilost. Od toho jsou tu podnikatelské a marketingové strategie, abychom věděli, co, komu a jak máme nabídnout. Jestliže se vhodní zákazníci v místě nevyskytují, pak je buď potřeba se přestěhovat, nebo změnit zaměření ( přečtěte si e-knihu Intuitivní marketing v restauraci).
I když to tak možná vypadá, takové setrvávání na původních představách vám neušetří náklady, ale přesně naopak. Prázdná hospoda je pěkně drahá a nemá s podnikáním a marketingem s nízkými náklady nic společného.

Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat podnikání a marketing jinak, úspěšněji, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.