Cookie: Nenabízejte ajťákům svíčkovou s knedlíky

 

Ve vypjatých časech jsou lidé ochotni ledacos odpustit. Pak už ale ne. Slova odborářského bosse, že polovina hospod může klidně padnout a lidé z nich jít pracovat do fabriky, vzbudila poprask. Především proto, že teď nezáleží na kvalitě restaurace, ale nejvíc na tom, jaké má majitel úspory. Až se však dveře podniků zase otevřou, bude už důležité, jakým způsobem se k tomu jednotliví podnikatelé postaví a co budou dělat, aby zase zákazníky přivedli.

 
Cookie: Nenabízejte ajťákům svíčkovou s knedlíky
 
Podle aktuálního průzkumu asi 70 % lidí chodí lidé nakupovat jídlo k okýnkům restaurací, aby je podpořili. Mám o tom pochybnosti, protože mnozí dotazovaní jsou většinou schopní si vymýšlet, jen aby nevypadali špatně.

"Na prvním místě není to, co vaříte a čepujete."

Když se však věci vrátí do normálu, vlna charitativního chování opadne a zákazníci si zase začnou vybírat podniky podle toho, jak tam vaří, jaké mají pivo, prostředí, ceny. A také marketing. Nedostatky se už opět nebudou odpouštět. Pak opravdu může dojít k tomu, že část hospod zavře.

Většinou to nebude kvůli kvalitě jídla a piva, nebo kvůli cenám. Rozhoduje marketing a podnikatelská strategie. Můžete mít jídlo průměrné a budete při tom prosperovat, když se v okolí najde dost strávníků, které přesvědčí hlavně cena. Jenže když uděláte takovou lidovou jídelnu v místě, kde většina zákazníků naopak vyžaduje kvalitu a lehkost, neuchytíte se.

Viděl jsem něco podobného ve čtvrti, kde převládají nablýskané kanceláře velkých značek. Místní restaurace nabízela svíčkovou a guláš. Její majitel si stěžoval, že v okolních prosklených věžácích pracují tisíce lidí, ale on má prázdno. Citoval jsem mu Tomáše Baťu: "Když konáme těžkou práci tělesnou, požívejme hodně masa a knedlíků. Pracujeme-li převážně duševně, požívejme ovoce, mléko, zeleninu, lehké moučníky a málo masa."

Podnikatelé často říkají, že mají takovou a takovou představu a od ní neustoupí, i kdyby trakaře z nebe padaly. Jsou přece vytrvalí a vydrží to! Jenže vytrvalost není to samé, co pošetilost. Od toho jsou tu podnikatelské a marketingové strategie, abychom věděli, co, komu a jak máme nabídnout. Jestliže se vhodní zákazníci v místě nevyskytují, pak je buď potřeba se přestěhovat, nebo změnit zaměření ( přečtěte si e-knihu Intuitivní marketing v restauraci).

I když to tak možná vypadá, takové setrvávání na původních představách vám neušetří náklady, ale přesně naopak. Prázdná hospoda je pěkně drahá a nemá s podnikáním a marketingem s nízkými náklady nic společného.

Můj extra tip Až tedy budete ve znovu otevřených dveřích přemýšlet, jak to udělat, aby u vás bylo zase plno, buďte si jistí, že na prvním místě není to, co vaříte a čepujete. Ale to, co chtějí zákazníci. Možná se jich budete muset zeptat, možná máte už tolik zkušeností, abyste to odhadli sami. Co je však podstatné, najděte v tom, co by se asi hodilo na všechny konkurenty v okolí, něco svého a jedinečného. Marketing vám pomůže se od nich odlišit a přitáhnout právě ty hosty, o které stojíte. Inspiraci najdete v uvedené knize a v IM+ Strategii úspěchu. Teď je na to nejvhodnější doba, to mi věřte.

 

Proč odebírat newslettery Intuitivního marketingu

 
Protože 99 % informací v nich jsou praktické inspirace a návody, jak dělat dobré podnikání a marketing, a přitom šetřit náklady. Můžete je použít ještě ten den, kdy si je v newsletteru přečtete, a neztrácet čas.

Informace o nakládání s osobními daty zde