Cookie: Proč a jak být u toho, když se něco mění

 

Šéf VW se vydal na dovolenou do Itálie. Elektromobilem. A byl velmi zklamán, že při čekání na dobití neměl jak využít čas. Nebyly zde toalety, občerstvení, příležitosti k nákupu. U tankování benzínu, které zvládnete za pět minut, to nevadí, ale nabíjení trvá déle, a proto je potřeba řidiče zabavit. To, co vypadá jako problém, může být ve skutečnosti příležitostí.

 
Cookie intuitivního marketingu: Proč a jak být u toho, když se něco mění

Elektromobily budou brzy běžnou součástí našeho života. A je na vás, jestli na nich budete vydělávat.

 
Zdánlivě jde o dobrý byznys. Vybudování jednoduché stanice pro dobíjení nestojí tolik, jako když si chcete pořídit čerpačku. Nemusí tam být obsluha. Zdá se to být dobrý tip na úspěšné podnikání. Jenže zákazník, nudící se někde v poli, může být problém. A je.

Můj citát o úspěchu:
Je to dobrá příležitost, protože zákazník vám neuteče a pravděpodobně svůj čas využije k nákupu nebo občerstvení."

Trh se neustále mění. Podnikatelé musí být připraveni měnit se s ním ( Stáhněte si zdarma: Viz e-book Co je vaším byznysem). Kdo to nedokáže, skončí. Klasické čerpačky se dosud soustředily na paliva. Co ostatně uvidíte, když se k nim blížíte? Totem s cenami benzínu a nafty. Jenže už dnes nabývá na významu doplňkový prodej. V marketingu se zatím neprojevuje, ten je pořád zamilovaný do nových skvělých vlastností paliva.

Zatímco se ještě kolem elektromobilů vedou ideologické půtky, pragmatický podnikatel už by se měl připravovat. Nástup elektromobilů už nikdo nezastaví. Vydělají na něm ti, co budou připraveni. Reagovat včas na situaci je základem úspěšného podnikání. Mám pro vás ideu, jak zvětšit svůj úspěch: Proberte tento článek se svými přáteli, kolegyněmi a kolegy, zákazníky. Více o sdílení myšlenek zde.

 
Nabíjení elektromobilů ale tohle všechno změní. Elektřina má vlastnosti pořád stejné. Už se nemůžete chlubit, že v ní máte extra aditiva. Rozhodovat tedy musí něco jiného. A tím je samozřejmě otázka, jak dokáže stanice zabavit řidiče, čekajícího, až se mu jeho auto nabije. Odpovědí je aktivní prodej.

Vlastně je to dobrá příležitost, protože zákazník vám neuteče a pravděpodobně svůj čas využije k nákupu nebo občerstvení. Na druhé straně ale mohou po této příležitosti sáhnout (a už také sahají) konkurenti, kteří dosud nebyli ve hře. První nabíjecí stojany můžeme vidět u nákupních center. Zatím jsem ještě žádný nezahlédl u motorestů, ale je jen otázkou času, kdy se tam objeví. Protože to dává logiku, řidič se místo posedávání v autě půjde najíst.


Jak nepropásnout příležitosti:

  • choďte s očima otevřenýma a všímejte si, co se děje
  • nehledejte negativní argumenty, ale ptejte se, co a jak můžete pro svůj úspěch použít
  • používejte často otázku „Proč?“ a nebojte se ptát jako malé dítě


Inspirace pro vás:

Nemám v úmyslu diskutovat o vhodnosti či nevhodnosti elektromobilů, jak je dnes oblíbené. Chci vám jen ukázat, jak je potřeba vnímat, co se děje. Vývoj nezastavíte, i když se vám třeba nelíbí. Podnikatelské příležitosti je potřeba popadnout včas, ne až když už se přizpůsobili všichni.
Jak vyhledávat nové podnikatelské příležitosti, abyste je nepřehlédli »

 

Poraďte se se mnou

 
Využijte mých zkušeností, nasbíraných za 30 let praxe. První hodinu máte zdarma.

Informace o nakládání s osobními daty zde