E-marketing 4: Akce jako spouštěč nákupu

E-marketing 4: Akce jako spouštěč nákupu Možná také patříte k těm, kteří nedovedou pochopit, proč si někdo koupí deset "akčních" ananasů, aby jich pak devět odnesl do popelnice. A je velmi pravděpodobné, že se přesto - možná v jiných oblastech - chováte velmi podobně. Kromaňonce v hlavě totiž neošidíte. Jsme naprogramováni tak, že na jakoukoliv nabídku hojnosti silně emočně reagujeme. Čím méně jsme s ní počítali, tím větší pocit euforie. Asi jako kdyby se prapředek vydal na zajíce a narazil na mamuta, už zabitého a naporcovaného.

Jakákoliv akce typu "50% sleva" nebo "2 za cenu 1" v každém z nás spustí tento mechanismus. A není snadné mu odolat, protože působí podobně jako droga ( viz také článek Neprodělávejte na akcích, buďte chytří).

"Akční nabídky jsou dvousečnou zbraní a podle toho s nimi zacházejte."


Rozum o tom nerozhoduje, ani v e-marketingu

Vyhazování shnilých akčních potravin je vůbec pěkným důkazem, že rozum se jen málokdy dostane při nákupním rozhodování ke slovu. Na druhé straně se obchodníci, zejména supermarkety, dostali do vlastní pasti. Chtěli by přestat, protože na akcích prodělávají, ale nejde to. Dali zákazníkům "drogu" a ti se jí nemíní vzdát. Není divu.
Akční nabídky jsou tedy dvousečnou zbraní a podle toho s nimi zacházejte. Především si připomeňme, že emoční efekt není nutně založený na ceně. Jde o každé překvapení týkající se dostupnosti produktu a jeho množství.


Co v e-marketingu funguje

  • "1 + 1" (nebo "2 + 1") - ideální u nehmotných produktů, třeba e-knih, dále tam, kde máte vysokou marži nebo se produktu potřebujete zbavit, aby nezabíral sklad
  • "1 + něco" - k žádanějšímu produktu přidáte jako prémii zboží z výprodeje, ležák, o který není zájem ani se slevou
  • "1 + příslušenství" - produkt doplníte něčím, co s ním souvisí, třeba mrazničku sadou plastových krabic na uchovávání potravin
  • "2 plus bonus" - když si zákazník koupí daný počet méně žádaného zboží, dostane zdarma zboží žádané
  • "sleva za 2" - sleva na produkt, když si zákazník koupí dva (tři…)
  • "2 + služba" - zákazník dostane navíc nějakou související službu zdarma
  • "doprava zdarma, jestliže nakoupíte za…" - dobře funguje, když se u objednaného zboží zobrazí upozornění typu "ještě vám schází …, abyste měli dopravu zdarma
  • "služba zdarma, jestliže nakoupíte za…" - například bezplatná montáž kuchyně zdarma, když zákazník nakoupí nad danou hranici
  • "sleva pro registrované" - zákazník ji "zaplatí" svým kontaktem a souhlasem se zasíláním newsletterů
žárovkaAni triky, ani nezájem o zákazníky, jak to dělají řetězce. Rád se s vámi podělím o lepší způsob, jak prosperovat v maloobchodě i dalších oborech podnikání a být lepší než oni. Program PARTNER PLUS vznikl právě proto, aby vás zbavili starostí o budoucnost. Přidejte se


A co v e-marketingu většinou nefunguje

  • "výprodej" - pokud se skutečně nechcete zbavit zastaralého zboží, nepoužívejte tyto výrazy, protože zákazník je právě takto pochopí
  • "likvidace" - to samé, když někdo "likviduje" prodejnu pět let, nikdo mu samozřejmě nebude věřit, že tímto způsobem neprodává laciný brak
  • "totální krach cen" a podobné výrazy působí jarmarečním dojmem a zákazník podvědomě cítí, že něco není v pořádku - buď krachujete, nebo zboží za nic nestojí
  • "rozhodli jsme se vám vyjít vstříc…" - normální zákazník ani na chvíli nezapochybuje, že nejde o něj, ale o váš byznys, takže se zbytečně neshazujte
  • "1 + něco úplně jiného" - například skutečné reklamní kampaně, se kterými jste se mohli setkat, "stavební spoření + batoh" nebo "počítač + jízdní kolo", což jsou kombinace, které zákazníka nijak nemotivují
  Komentáře: Zajímáte se při nákupu o akce?

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.
 

Využijte tyto užitečné nástroje: