Guerilla marketing - 2

Guerilla marketing - 2 Úplatky? Teď se prosím nepohoršujte, nebude řeč o tajemných obálkách, zasouvaných v šeru do úřednických kapes. Hovoří-li guerillas o úplatcích, myslí tím malé dárky, které jsme všichni zvyklí přijímat jako reklamní předměty. Existují tlusté katalogy, kde si můžete vybrat od obligátní propisovací tužky přes digitální budík až po zlaté pero. A je jen málo lidí, kteří nemají radost třeba i jen z obyčejné tužky. Důležitá totiž není cena dárku, ale pocit, že to to zdarma. Guerillas však také hrají ještě na jednu strunu v lidském nitru - na touhu být uznáván a ceněn.

Představte si, že pro vás přijede luxusní taxi, doveze vás na sportovní stadion nebo například do divadla, kde vás váš hostitel (a váš dodavatel) uvede do lóže s připraveným pohoštěním a seznámí vás s dvěma až třemi dalšími také, jak podotkne, velmi váženými zákazníky. Nebudete na druhý den daleko vstřícnější k nabídce vašeho dodavatele, který z vás viditelně učinil střed svého marketingu?

"Tím nejhorším, co může guerillas potkat, je touha po originalitě, zábavnosti a okázalosti marketingu a reklamy."


Cílem guerilla marketingu není rozhazovat peníze

Guerillas nemají peněz nazbyt a proto je nevyhazují za zbytečnosti. Testují svoji reklamu a nedopouštějí se samoúčelné okázalosti. Vědí, že více malých inzerátů má větší účinek, než jeden velký. Vědí, že dobrý titulek je nejdůležitější částí inzerátu. Vědí, že jedno negativní slovo může pokazit reklamu a pozitivních slov není nikdy dost. Vědí, že své marketingové materiály mohou kombinovat a znovu a znovu používat. Guerillas se řídí zásadou, že co se osvědčilo, může se používat stále dokola. Podstatou totiž není originalita, ale zisk ( podobně i v knize Intuitivní marketing pro 21. století)

žárovkaJe to skutečná revoluce v podnikání. Otestujte si svoji prodejnu, služby, hospodu či hotel bez toho, aby vám někdo "chytrý" nahlížel přes rameno. Najděte, co se dá zlepšit, a zajistěte si reálné zvýšení tržeb. Nečekejte, až to udělá konkurence a opatřete si první samoobslužnou příručku zdarma.


Na co si dát pozor

Marketingový svět není bez nástrah, varuje Levinson. Tím nejhorším, co může guerillas potkat, je touha po originalitě, zábavnosti a okázalosti marketingu a reklamy. Pokud znáte ten pocit, kdy si velice dobře pamatujete zábavnou a vtipnou reklamu v televizi, ale nemůžete si ani za nic vzpomenout, co ta reklama vlastně propagovala, pak je to přesně to, čeho se musí guerillas vyvarovat. Nemohou-li se už bez zábavy obejít, říká Levinson, ať se baví sledováním přírůstků na bankovním kontě. Protože, jak už bylo řečeno na začátku, výsledkem marketingu má být zisk.


Guerillas nejsou samotáři

Pokud z toho, co bylo řečeno, máte pocit, že guerillas jsou samotáři, není to pravda. Guerillas vědí, že ve spolupráci je síla a proto navazují kontakty všude tam, kde je to výhodné. Spolupracují s trpaslíky i obry, s firmami z oboru i s firmami zcela jiného zaměření. Spolupracují dokonce i s konkurencí. Vždy si však hlídají, aby spolupráce byla výhodná pro obě strany. Vědí, že na tom mohou jenom vydělat ( viz také článek Nekonkurujte si, raději spolupracujte).

 

Intuitivní noviny

Každý měsíc vám pošlu emailem originální čerstvou dávku inspirace v Intuitivních novinách



Inspirace ze Školy milionářů

Jednou za měsíc inspirace pro každého, kdo chce stát pevně na vlastních nohou.



 
Informace o nakládání s osobními daty zde.